Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@23:05:52 GMT

۳ یار ترامپ که مخالف لغو برجام هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۶۸۷۱

۳ یار ترامپ که مخالف لغو برجام هستند

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «واشنگتن پست» می‌نویسد به نظر می‌رسد ترامپ مجبور به عقب‌نشینی از موضع جاه‌طلبانه خود خواهد شد که گفته بود توافق هسته‌ای باید اساسا لغو شده و یا این که از بنیان تغییر کند. ترامپ اصرار می‌کند تا یک نمایش را اجرا کند و این تنها یک نمایش بود؛ نمایش پایان برجام. اکنون آن‌هایی که ترامپ را تحریک می‌کنند «نیکی هیلی» نماینده امریکا در سازمان ملل متحد و سناتور «تام کاتن» هستند که اگر نه بی‌پروا که احمق به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«جنیفر روبین» که خود از تحلیلگران نزدیک به جمهوری‌خواهان است در مقاله‌ای در روزنامه «واشنگتن پست» می‌نویسد: من یکی از منتقدان تصمیم ترامپ در مورد عدم تایید برجام بوده‌ام آن هم به چندین دلیل: متحدان اروپایی ما اکنون با ما نیستند، ایران کم‌ترین مشوقی برای بازنویسی توافق هسته‌ای ندارد، ما فاقد اهرم‌های لازم هستیم، ما می‌توانیم کارهای سازنده‌تری را با متحدان مان انجام دهیم. بسیاری از تندروهای ایران که مخالف برجام بوده‌اند با این دیدگاه موافق بوده‌اند. همچنین، من فکر نمی‌کنم که مشاوران ترامپ این مهارت دیپلماتیک را داشته باشند که بدون کورکورانه پیمودن مسیر به سوی یک مواجهه هسته‌ای و یا بدون احساس شرم عقب‌نشینی کنند. ما می‌بینیم که اکنون ترامپ با خشم و عصبانیت تلاش می‌کند تا کره شمالی را مدیریت کند.

او در ادامه می‌نویسد: اظهارات ترامپ درباره پاره کردن برجام در پایتخت‌های اروپایی حساسیت‌برانگیز بوده است. آنان نمی‌خواهند دست به بازنویسی دوباره توافق هسته‌ای بزنند بلکه خواستار ایجاد یک توافق جایگزین هستند که درباره برنامه موشکی ایران باشد و محدودیت‌های دائمی برای قابلیت تولید سوخت هسته‌ای ایران اعمال نماید. وزارت خارجه امریکا در حال تلاش برای کسب حمایت اروپایی‌ها برای اقدامات سخت‌گیرانه است؛ آن هم با تهدید وضع دوباره تحریم‌ها علیه ایران در صورت برآورده نشدن خواسته‌ها».

«جنیفر روبین» در ادامه با طرح این پرسش که چرا کار ترامپ دشوار خواهد بود، توضیح می‌دهد: در اینجا مشکلاتی اساسی وجود دارند. از نگاه ترامپ، توافق هسته‌ای میراث دولت اوباما است که او خواستار لغو آن است. او می‌گوید این بدترین معامله‌ای است که تاکنون حاصل شده است. در عین حال روسیه و چین به هیچ وجه دلیلی نمی‌بینند که مطابق میل آمریکا عمل کنند. از سوی دیگر تیم امنیت ملی رییس‌جمهوری از جمله «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه، «جیمز متیس» وزیر دفاع و «اچ ار مک مستر» وزیر دفاع سه بار به ترامپ توصیه کردند که برجام را لغو نکند و هر بار که مهلت تمدید تعلیق مجازات تحریمی علیه ایران را امضا کرد سبب شد تا کارش برای لغو برجام دشوارتر شود.

خبرنگار «واشنگتن پست» در ادامه می‌نویسد به نظر می‌رسد ترامپ مجبور به عقب‌نشینی از موضع جاه‌طلبانه خود خواهد شد که گفته بود توافق هسته‌ای باید اساسا لغو شده و یا این که از بنیان تغییر کند.

«جنیفر روبین» در ادامه اشاره می‌کند که ترامپ اصرار می‌کند تا یک نمایش را اجرا کند و این تنها یک نمایش بود؛ نمایش پایان برجام. او می‌افزاید: عدم تایید پایبندی ایران به برجام یک سیاست نیست بلکه ابزار و وسیله‌ای برای ساکت کردن او بود. وزارت امور خارجه آمریکا هیچ‌گاه نمی‌خواست کار به این جا کشیده شود و اکنون در تلاش است تا به متحدان امریکا بگوید که ایالات متحده به نقطه انفجار نخواهد رسید و بدون یک جایگزین واقعی و ارائه آن به برجام پایان نخواهد داد. همان‌گونه که مک مستر، متیس و تیلرسون پیشتر هشدار داده بودند اکنون آن‌هایی که ترامپ را تحریک می‌کنند «نیکی هیلی» نماینده امریکا در سازمان ملل متحد و سناتور «تام کاتن» هستند که اگر نه بی‌پروا که احمق به نظر می‌رسند».

 

آفتاب نیوز

506

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

به گزارش قدس آنلاین، امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

خاطر نشان می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در کشورهای مالی، گامبیا و سودان و نیز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است