Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > مازندران - حسین نیازآذری نماینده بابل و عضوهیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون روند اجرایی طرح های عمرانی در این شهرستان گفت: بابل حدود 700طرح عمرانی نیمه تمام استانی دارد که تکمیل آنها نزدیک به 700میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در صورتی که تخصیص اعتبارات استانی درسال کمتر از پنجاه درصدمصوب است لذا با این وضع قطره چکانی اعتبارات عمرانی که سالانه حدود 40 میلیارد تومان است اجرای پروژه های شهرستان تاریخی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بابل،نیارآذری با اشاره به اینکه شاخص توزیع اعتبارات شهرستان ها در قانون بودجه مشخص است افزود: هیچ شهرستانی خارج از روال قانونی بودجه نمی گیرد و سهم بری شهرستان بابل از بودجه استانی 13/49درصد اعتبارات استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد طرح های عمرانی یاد شده بدون در نظر گرفتن طرح های عمرانی شهرداری ها می باشد که از منابع دولتی برخوردار نیستند.
وی افزود: بابل 16 ردیف اعتباری ملی و فرا شهرستانی دارد که بیشتر مربوط به دانشگاه های شهرستان و بقیه در فصل راه ، آب و فاضلاب قراردارد که اتمام این طرح ها هم ده ها میلیارد تومان هزینه دارد که در بودجه های سنواتی تامین اعتبار خواهد شد.
نیازآذری تاکید کرد از طریق مکاتبات ، پیگیری های مستمر میدانی با جلسات فشرده و با بهره گیری از ظرفیت های نظارتی و پارلمانی تلاش می کنیم از منافع حوزه انتخابیه صیانت نماییم که در برخی شرایط توفیقاتی کسب می کنیم و جاهایی هم نتیجه نمی گیریم.
کمبود اعتبار پروژه های عمرانی باعث زمان بر شدن آنها شده و از لحاظ فنی ، اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی را ایجاد نموده است.
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه طرح های ملی عمرانی شهرستان بویژه دربخش آب ، فاضلاب و راه سازی شتاب بیشتری گرفته است خاطرنشان ساخت: فاز اول بزرگترین تصفیه خانه آب شرب شمال کشوردر سال آینده به بهره برداری می رسد.
نیازآذری همچنین گفت دولت بشدت با مشکل نقدینگی مواجه هست و به همین دلیل پیمانکاران رغبتی برای شرکت در مناقصه ها را ندارند اما با این شرایط تمام تلاش بنده با همه سوابق اجرایی این است که ار ظرفیت پارلمانی حداکثر استفاده را برای جذب و تخصیص اعتبار انجام دهم تا دستگاه های اجرایی فعالیت خود را عملیاتی نمایند.
نماینده بابل یادآور شد بسیاری ازابنیه و تاسیساتی که از اول انقلاب درمحلات و روستاها ساخته شده اند مستهلک شدند و بازسازی و بهسازی آنها منابع کافی می خواهد که خودش یک مشکل اساسی فراروی اجرای طرح های عمرانی هست از طرفی با توجه به رشد جمعیت و گسترش فضای کالبدی شهرها و روستاها نیازهای جدیدی بوجودآمد که ضرورت دارد برای آنها نیزبرنامه ریزی شود.

46

کلید واژه‌ها : استان مازندران - کمیسیون عمران مجلس - دولت -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند

 ابوطالب شفقت در نشست با رییس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات‌رسان‌ها به همراه معاونت عمرانی استانداری، حداکثر تا پایان ماه جاری فرصت دارند در این خصوص اقدام نمایند.

وی افزود: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری باید هرچه سریعتر وضعیت قانون بودجه و تمامی اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای را مشخص کنند.

استاندار لرستان بیان کرد: باتوجه به دستورات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم، تمامی نقاط استان اعم از محروم و غیرمحروم باید مشخص شوند تا برای انجام خدمات و اقدامات در مناطق مختلف برنامه ریزی شود.

شفقت افزود: هر دستگاهی باید قانون بودجه را به خوبی مطالعه نماید تا بداند چه وظایفی را در نحوه خدمات‌رسانی و جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی از وزارتخانه مربوطه دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند