Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@08:26:45 GMT

دکترین دفاع موشکی آمریکا تغییر پیدا کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۸۰۶۷

دکترین دفاع موشکی آمریکا تغییر پیدا کرد

منابع خبری بامداد شنبه گزارش داده‌اند دولت آمریکا دکترین دفاع موشکی خود را به نحوی تغییر داده تا «تهدیدهای» چین و روسیه را در نظر بگیرد.

خبرگزاری فارس: روزنامه واشنگتن‌پست روز جمعه گزارش داده دولت آمریکا قصد دارد سیاست دفاع موشکی ایران کشور را با هدف در نظر گرفتن «تهدیدهای روسیه و چین» تغییر دهد.

سیاست دفاع موشکی آمریکا پیش از این بر مقابله با ایران و کره شمالی تمرکز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های آشنا می‌گویند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دکترین جدید بر ضرورت مقابله با تهدیدهای موشکی روسیه و چین هم تأکید خواهد کرد.

واشنگتن‌پست نوشته سیاست جدید آمریکا هنوز هم تقویت فناوری‌های این کشور برای مقابله با ایران و کره شمالی را در دستور کار خواهد داشت. واشنگتن، به طور ویژه بر سلاح‌های رهگیری موشک‌های کره شمالی تمرکز خواهد داشت.

سند دکترین جدید دفاع موشکی آمریکا هنوز در حالت پیش‌نویس است و متن آن ممکن است قبل از انتشار در اواخر ماه جاری میلادی تغییر پیدا کند.

مقام‌های پنتاگون سیاست‌های جدید آمریکا را در حالی تدوین می‌کنند که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه از مجموعه سلاح‌ها و موشک‌های بالستیک کشورش به‌عنوان یک عامل بازدارنده جدی در برابر بلندپروازی‌های آمریکا سخن گفت.

واشنگتن‌پست نوشته مقام‌های آمریکایی معتقدند که فناوری‌های موشکی پیشرفته که در روسیه و چین تولید می‌شوند سرانجام سر از زرادخانه‌های سایر کشورها درخواهد آورد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JKi

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید