Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@08:11:25 GMT

ضرب‌شست دهه شصتی‌ها به جهانگیری

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۸۴۱۴

ضرب‌شست دهه شصتی‌ها به جهانگیری

گروه سیاسی جهان نيوز، حانیه موحدین:«متولدین دهه 60 در هر مقطعی که وارد شدند با مشکل مواجه شدیم. از زمان ورود به دبستان تا دبیرستان و دانشگاه و الان هم بحث اشتغال و در آینده موضوع سالمندی... .» این اظهاراتِ روز پنجشنبه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در همایش روز جهانی آینده، با واکنش گسترده در فضای مجازی روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش‌هایی که با هشتگ‌هایی چون #دهه_شصتیا، #دهه_شصتی و البته #جهانگیری علاوه‌بر واکنش‌های اعتراضی، دستمایه طنز فعالان مجازی شد.

در همین راستا برخی به نوستالژی‌های دهه شصتی‌ها اشاره کرده و نوشتند: «محدودیت فضا برای ما #نیمکت_سه_نفره و‌ زورچپون برای ما #صف‌های طولانی برای ما #بیکاری برای ما همه محرومیت‌ها برای #دهه_شصتی_ها حالا توهین #جهانگیری را هم باید بشنویم!» «خدایا یا دو سال ازم کم کن یا هشت سال به‌هم اضافه که من از دهه شصت برم بیرون به #جهانگیری داره فشار میاد.»

برخی دیگر هم نوشتند: «تا دهه شصتی‌ها زنده‌اند مشکلات حل نمیشه این آقایون هم مریخ بودند، هیچ مسئولیتی تو جمهوری اسلامی نداشتند!» عده‌ای هم توپ را به زمین جهانگیری انداختند و با استفاده از عبارات آقای معاون اول از طرف #دهه_شصتی_ها گفتند: «جهانگیری هرکجا پا می‌گذارد مشکل ایجاد می‌کند.» و نوشتند: « منظور #جهانگیری از #دهه_شصتیا اونایی هستن که از دهه شصت چمبره زدن رو میزهای مدیریت.»
برخی هم عنوان روز جهانی آینده را دستمایه نگاه طنزشان کردند و نوشتند: «پس علت اینکه روزبه‌روز دارن ازدواج جوونارو سخت‌تر میکنن جلوگیری از ورود دهه ...‌ها به جامعه ست! دارن جلو بحران‌های آینده رو میگیرن، چقد آینده نگری، چقد برنامه‌ریزی، چقد دقت! بچه‌های 1400 میشن دهه صفری دیگه... . هاااا؟»

عده‌ای دیگر از فعالان مجازی هم با عنوان تقصیر دهه شصتی‌هاست، مشکلات ریز و درشت و نقایص را یادآور شدند. به‌عنوان مثال نوشتند: «اصلا بنزین ندادن به هواپیمای ظریف هم تقصیر #دهه_شصتی_ها ست...»، «همه معضلات کشور تقصیر این #دهه_شصتی هاست، این برجامم دهه شصتیا امضا کردن. آلودگی هوای تهران، اهواز و... هم تقصیر این دهه شصتیاست، حتی این کود انسانی که دولت وارد کرد، مقصر اصلیش دهه شصتیا بودن» کاربر دیگری به نام سوزوکی هم با استفاده از تصویر و دیالوگ فیلم گشت ارشاد نوشته «مشکل ماییم، آقا کار نیست اونم ماییم #دختر_مظلوم وزیر ماییم آب دریاچه ارومیه هم ما سرکشیدیم.»

کاربری هم با عنوان خانم ایرانی پرسیده «باشه ما #دهه_شصتیا هرجا پا میذاریم مشکل ایجاد میشه قدم نداریم کلا خرمون از کرگی دم نداشت اصلا لایه ازون رو هم ما سوراخ کردیم درباره نقد معصوم و نزول قرآن و علم اسلامی هم همون که شما می‌گید همونه اصلا تو خوبی! برای رفع مشکلات مردم چه کردید آقای #جهانگیری؟» برخی از کاربران هم با بازخوانی تبلیغات انتخاباتی سال 96 اسحاق جهانگیری، اظهارات اخیرش را دستمایه طنز کردند و به‌عنوان نمونه توییت کردند: «مردم شریف ایران یادتان هست دهه شصت چقدر هی بچه آوردید هی بچه آوردید، حالا اگر مشکلی هست تقصیر همین بچه‌های شماست.(بغض کرده و به ماله‌کشی ادامه می‌دهد)» برخی دیگر هم نوشتند «اصن #دهه_شصتیا ی بیچاره مشکل ساااز شما بگو ببینیم وعده‌هایی که دادید چیشد!!!»

بعضی از دهه شصتی‌ها هم با ارائه راهکار به آقای معاون اول، آستین‌ها را برای واکنش به اظهارات اسحاق جهانگیری بالا زدند.
به‌عنوان مثال کاربری با نام محمد توییت کرده: «پیشنهاد می‌کنم تا ما #دهه_شصتی‌ها را تبعید کنند به یک جزیره وسط اقیانوس آرام؛ تا خاطر آقای #جهانگیری مکدر نشود! از قرار مشکل از ماست نه سوتدبیر آقایان!!!» و کاربر دیگری هم نوشته «مشکل رو به چند صورت میشه حل کرد؛ 1. دهه شصتیا رو صادر کنیم، 2. بریزیمشون تو دریا تا مشکلاتشونم تو آب حل بشه 3. دهه شصتیا جایی پا نذارن، با دست راه برن!»

برخی از فعالان فضای مجازی، به وزیر دهه شصتی کابینه یعنی آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، اشاره کردند و از این راه باب شوخی با سخنان جهانگیری را باز کردند. «اسحاق! حواست نبود گل به خودی زدی» «اسحاق!!! واقعا؟!؟!؟!» و... واکنش‌هایی است که کاربران از زبان وزیر ارتباطات داشتند. بعضی از فعالان طناز مجازی هم نوشتند که «احتمالا #جهانگیری با وزیر ارتباطات دعواش شده اومده به دهه شصتیا فحش داده: -/ » بعضی هم تاکید کردند که «چرا ما انقدر انرژی بذاریم جواب #جهانگیری رو بدیم؟ ایشون @azarijahromi خودشون یه تو دهنی محکم از طرف)»#دهه_شصتیا در هیات دولت هستند:
البته با اظهارات آقای معاون اول درخصوص دهه شصتی‌ها، پای ژن خوب هم دوباره به فضای مجازی باز شد. برخی از کاربران پرسیدند راستی #دختر_مظلوم_وزیر دهه شصتی نبود؟، کاربری با عنوان اخراجی هم نوشته: «ازنظر معاون اول محترم رئیس‌جمهور دهه شصتی‌ها همه بد هستند مگر اینکه ازما باشند پ:ن- به فرزند دهه شصتی‌اش نگاه میکند نه فرزندم تو ژن عالی داری منظورم معمولی‌ها بودن» برخی دیگر هم با انتشار تصویری از فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس و دختر صفدر حسینی که در ماجرای حقوق‌های نجومی خبرساز شد، نوشتند: «من #دختر_صفدر هستم یک دهه شصتی، هر جا پا میذارم مشکلات رو حل میکنم هم سهم خودم هم سهم بابامو از #سفره_انقلاب برمیدارم و میرم آقای #جهانگیری»

بعضی کاربران هم عبارت پرتکرار تقصیر دولت قبل از زبان دولتی‌ها را مورد توجه قرار داده و در تحلیل‌های طنزآمیز خود نوشتند بعد از جمله قصار #تقصیر_دولتِ_قبله، میرسیم به جمله به روز شده  #تقصیر_خوش_قدمیِ_دهه ی _شصتیهاست، # برای دولت ناکارآمد و خسته همیشه بهانه کافی برای شانه خالی کردن وجود دارد! تا دیروز تقصیر دولت قبل بود؛ امروز تقصیر دهه شصتی‌هاست؛ و فردا تقصیر هرکسی است که از دولت توقع خدمت‌رسانی به مردم داشته باشد، ‌جهانگیری دیده دیگه نمیتونه تقصیرا رو بندازه گردن #دولت_قبل گیر داده به این #دهه_شصتی_ها ی بیچاره: ) و...

البته واکنش‌ها به دهه شصتی‌ها منحصر نبود و دهه هفتادی‌ها هم در حمایت از دهه شصتی‌ها و مطالبه از دولت پیش‌قدم شدند و با توفان توییتری نسبت به اظهارات آقای معاون اول واکنش نشان دادند و با ادبیات خاص خودشان نوشتند: «یه جوری #جهانگیری میگه #دهه_شصتیا مُقصرن که یکی ندونه فکر میکنه واسه دهه هفتادیا ترکوندن!» کاربری به نام سایبر هم نوشته «#جهانگیری #منو_ببخش اگه که دهه شصتی نیستم! #منو_ببخش که دهه هفتادی لیسانسه بیکاره‌ای هستم که حتی نتونست مشکلات #دولت_روحانی رو به دوش بکشه.»

البته علاوه‌بر این واکنش‌های طنزآمیز برخی هم به از این فرصت استفاده کرده و یادآور شدند که دهه شصت و هفتادی‌ها در هر مقطعی مشکل ایجاد می‌کنند، البته نه برای کشور که برای دشمنان و با انتشار تصاویر شهدا، رشادت‌های جوانان را یادآور شدند...

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قطع امید بایدن از دولت نتانیاهو در غزه + فیلم
  • حاشیه های حضور اعضای دولت در جمع خبرنگاران
  • فیلم| واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • واکنش دولت رئیسی به تخفیف نفتی هزار میلیاردی به چینی‌ها | فیلم
  • عکس/ اعضای هیأت دولت در جمع خبرنگاران
  • اعضای هیئت دولت در جمع خبرنگاران
  • (ویدیو) واکنش دولت رئیسی به ماجرای تخفیف هزار میلیاردی به چینی‌ها
  • راهی برای کسب درآمد حلال وجود ندارد!
  • نشست رمضانی رئیس جمهور با خیرین
  • گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت