Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@05:34:19 GMT

باغ موزه دفاع مقدس قم سال 97 به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۸۸۳۹

باغ موزه دفاع مقدس قم سال 97 به بهره برداری می رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم گفت: باغ موزه دفاع مقدس در10 استان همزمان با ایام مبارک دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت و قرار است استان قم و 4 استان دیگر در سال 97 موزه دفاع مقدس افتتاح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار انقلاب نیوز، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث باغ موزه دفاع مقدس قم اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی و کار احداث این پروژه عظیم و معنوی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان و کارشناسان در شهریور 91 آغاز و البته پیش از آن نقشه پروژه، طراحی و تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان مشکل کمبود بودجه و اعتبارات طرح‌های عمرانی گفت: پروژه مذکور به دلیل عدم تأمین اعتبار در سال 92 عملاً متوقف شد اما پس‌ازآن به لطف الهی و عنایت دفتر مقام معظم رهبری، همچنین استاندار وقت و نمایندگان مردم در مجلس مقرر شد که باهدف تسریع در اجرای پروژه هیئت‌امنایی به ریاست استاندار و حضور 16 نفر از مدیران استان و با دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با سه کارگروه تشکیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم ادامه داد: فعالیت رسمی کار این پروژه بعد از انجام یک مناقصه در اواخر سال 93 و فرآیندهای قانونی آن، پیمانکار پروژه تعیین و در فروردین 94 آغاز شد که متأسفانه در سال 95 به علت عدم تأمین اعتبار و بدهی کارفرما به پیمانکار پروژه نیمه فعال و با پیگیری‌ها و اقداماتی که صورت گرفت و حمایت‌های دفتر مقام معظم رهبری مجدداً به فعالیت خود ادامه داد.

سرهنگ حسینی با اشاره به این‌که بنای اصلی پروژه در مساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع ساخته می‌شود، ابراز داشت: در کل محوطه با مساحتی حدود 30 هکتار، به همه موضوعات و نیازمندی‌های مردم و زائرین مانند فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی توجه شده است.

 وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 99 درصدی سازه های موزه انقلاب اسلامی در قم خبر داد و گفت: نیازمند همت دستگاه ها در این طرح به عنوان یک طرح تاثیرگذار ملی و بین المللی در استان قم هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم ابراز داشت: باغ موزه دفاع مقدس در10 استان همزمان با ایام مبارک دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت و قرار است استان قم و 4 استان دیگر در سال 97 موزه دفاع مقدس افتتاح شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۸۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» ویژه بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (دوشنبه) به صورت همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد.

در سومین جشنواره «افتخار من» مجموعاً شش هزار اثر شامل فیلم، دست‌نوشته، داستان و فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

تندیس جشنواره در بخش تهیه خاطره به «حسین فکوری» دانش آموز پایه دوم از مدرسه شاهد دامغان نوه رزمنده و پیشکوت دفاع مقدس حاج «حبیب خورزانی» رسید و لوح سپاس و تندیس برگزیده این دوره توسط سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس مطهری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092463

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس