Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@09:15:11 GMT

تامین 70درصد بودجه دانشگاه امیرکبیر از اعتبارات دولتی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۸۸۷۳

تامین 70درصد بودجه دانشگاه امیرکبیر از اعتبارات دولتی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه 70درصد بودجه دانشگاه امیرکبیر از اعتبارات دولتی تامین می‌شود گفت: برنامه داریم وابستگی این دانشگاه به بودجه دولتی را کاهش دهیم بنابراین به دنبال منابع پایدار مالی هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سیداحمد معتمدی در چهارمین گردهمایی سالانه کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: فعالیت در دانشگاه به صورت گروهی است و کارکنان، اساتید و دانشجویان در آن نقش دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از فعالیت‌هایی که در دانشگاه صورت می‌گیرد مباحث مربوط به کارشناسی و اجرا آنها توسط کارکنان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: به دنبال ارتقای کیفی این دانشگاه هستیم که رسیدن به 100 دانشگاه برتر دنیا و دستیابی به نسل سوم آموزش در این راستا دنبال می‌شود.

معتمدی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تمامی رشته‌ها دوره‌های تحصیلات تکمیلی دارد.

وی با اشاره به ورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی گفت: تولید علم، سهم دانشگاه‌ها در تولید کشور، اشتغال فارغ‌التحصیلان و کیفیت فارغ‌التحصیلان از جمله معیارهای مربوط به ارزیابی دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: حدود 86 عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه جذب شده است این درحالی است که 40 عضو هیات علمی نیز بازنشسته و یا فوت کرده‌اند.

معتمدی افزود: در جذب هیات علمی جدید حدود 8 تا 10 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به بهبود یافتن شاخص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سه سال گذشته تعداد اعضای هیات علمی استاد تمام این دانشگاه از 102 نفر به 150 نفر افزایش یافته است. دانشگاه چندسال گذشته رشد 100 درصدی در عقد قراردادهای پژوهشی داشته است.

معتمدی گفت: در زمینه ارجاع به مقالات نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جایگاه نخست کشور میان دانشگاه‌های صنعتی قرار گرفته است که این جایگاه به صورت مشترک با دانشگاه صنعتی اصفهان کسب شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی تایمز، کیواس و شانگهای قرار دارد، افزود: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه از 60 دانشجو به 240 دانشجو افزایش یافته است. 70 درصد بودجه این دانشگاه از اعتبارات دولتی تامین می‌شود که برنامه داریم وابستگی دانشگاه به بودجه دولتی را کاهش دهیم بنابراین به دنبال منابع پایدار مالی هستیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه

دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، دانشگاه امیرکبیر طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان در آمریکا

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روز‌های اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.

تصاویری که به روشنی مؤید رفتار‌های متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشور‌ها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟
  • اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین