Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گچساران - ايرنا - رئيس کميسيون تلفيق و برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه ايجاد فرصت هاي شغلي اولويت نخست دولت و مجلس است ،گفت: 600 هزار ميليارد ريال در بودجه سال 1397 کشور به اشتغال اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا، غلامرضا تاجگردون جمعه شب در جمع گروهي از مردم گچساران افزود: اين بودجه براي پرداخت تسهيلات اشتغال زايي در حوزه هاي مختلف و با تکيه بر توان به متقاضيان داراي شرايط لازم پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: هم اکنون پنج ميليون نفر بيکار در سراسر کشور وجود دارد که لازمه ايجاد فرصت کسب و کار براي آنان ،فراهم کردن زمينه سرمايه گذاري است.
وي بيان کرد: اين بودجه در صورت استقبال مردم مي تواند علاوه بر کاهش بيکاري ،زمينه ساز رونق توليد در کشور باشد.
تاجگردون ابراز داشت: افزايش ميزان تسهيلات بانکي ازدواج به 150 ميليون ريال از ديگر بخش هاي لايحه بودجه سال آينده است که به آسان شدن ازدواج جوانان کمک مي کند.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي از افزايش چشمگير حقوق افراد زيرپوشش نهادهاي حمايتي کشور در سال 1397 خبر داد اما به ميزان آن اشاره نکرد.
تاجگردون بيان کرد: افزايش حقوق جامعه هدف نهادهاي حمايتي ضرورتي براي کاهش فقر و اجراي عدالت اجتماعي است.
تاجگردون اصلاح قانون ماليات را از ديگر مشخصه هاي لايحه بودجه سال آينده دانست و گفت: براساس اين تصميم افراد با حقوق بالا ماليات بيشتري بايد پرداخت کنند.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه در ادامه به سانحه سقوط هواپيماي پرواز تهران به ياسوج و جان باختن 66 مسافر آن اشاره کرد و افزود: بايد دلايل اين سانحه مشخص و خاطيان از مردم عذرخواهي کنند.
وي اظهار داشت: اختصاص 10 هزار ميليارد ريال بودجه در سال 1397 به استان کهگيلويه و بويراحمد نشانگر توجه دولت به اين استان محروم است.
حسن روحاني رئيس جمهوري روز نوزدهم آذرماه امسال نخستين لايحه بودجه 1194 تريليون توماني دولت دوازدهم را با هدف اشتغالزايي، از بين بردن فقر و تامين عدالت تقديم مجلس شوراي اسلامي کرد.
جزئيات لايحه بودجه سال آينده بودجه متفاوتي نسبت به سال‌هاي قبل به تصوير ‌کشيد. دراين لايحه يکي از مهم‌ترين اقدامات بودجه‌ريزي و تخصيص بودجه براساس عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي است.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز پنجشنبه سوم اسفندماه جاري با تصويب ماده واحده لايحه بودجه سال 1397 کل‌کشور، آن را براي بررسي به شوراي نگهبان ارسال کردند.
وکلاي ملت ماده واحده بودجه سال 97 را در صحن علني با 148 راي موافق، 38 راي مخالف و 3 راي ممتنع از مجموع 197 نماينده حاضر در جلسه به تصويب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، بودجه سال 97 کل کشور از حيث منابع بالغ بر 12.175.573.739.000.000 ريال (دوازده ميليون و يکصد و هفتاد و پنج هزار و پانصد و هفتاد و سه ميليارد و هفتصد و سي و نه ميليون ريال) و از حيث مصارف بالغ بر 12.175.573.739.000.000 ريال (دوازده ميليون و يکصد و هفتاد و پنج هزار و پانصد و هفتاد و سه ميليارد و هفتصد و سي و نه ميليون ريال) است.
8143/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به ادامه بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ پرداختند و جدول‌های ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و پیوست یک و سه را به تصویب رساندند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام بررسی جداول اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابجایی‌هایی داشته باشیم منتها این به هیچ عنوان به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه بدهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نهایت از نمایندگان خواست به تغییرات مصوب در جداول، پیوست‌ها و ردیف‌ها رای دهند که نمایندگان با ۴۶ رای موافق، ۱۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رای دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور