Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مظلوم‌نمایی»،  راهکار همیشگی کسانی است که در معرض اتهام قرار می‌گیرند. از فاطمه حسینی که در تریبون مجلس از «حقوق نجومی» پدرش حمایت کرد، تا صادق زیباکلام. 
زیباکلام در مصاحبه با ایسنا و با ژستی مظلومانه گفته است که بعد از 25 سال از دانشگاه آزاد اخراج شده است. او می‌گوید: «بنده را عملا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات اخراج کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده حدود 25 سال با دانشگاه آزاد همکاری داشته‌ام و از سال 1386 یعنی از ده سال پیش به عنوان عضو پاره‌وقت دانشکده حقوق و علوم سیاسی، واحد علوم تحقیقات بودم و در سال 1390 هم تقاضای رسمی شدن کردم که گروه علوم سیاسی این واحد با درخواست من موافقت کرد و آن را برای مسئولین دانشگاه آزاد  ارسال کرد».
اگرچه زیباکلام می‌گوید اخراج او غیرقانونی بوده است، اما نمی‌گوید که آیا اساسا استخدام او قانونی بوده است؟!  در همین راستا «تبصره 4 ماده 21 آیین‌نامه استخدام هیئت علمی» درخصوص اساتید دو شغله عنوان می‌دارد: «عضو نمی‌تواند با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی، غیردولتی - غیرانتفاعی و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی قرارداد همکاری تمام‌وقت یا نیمه‌وقت داشته باشد. همکاری غیرمستمر عضو با موسسات مذکور در خارج از ساعات رسمی کار موسسه با اطلاع رئیس موسسه بلامانع است.»
بنابر «آئین‌نامه استخدام اعضای هیئت علمی»، نه تنها اخراج او غیرقانونی نیست، بلکه حضور افرادی مانند صادق زیباکلام که به طور همزمان در دانشگاهی دیگر عضو هیئت علمی هستند، خلاف قانون است. به نظر می‌رسد در نتیجه تخطی از قانون، علاوه بر تغییر وضعیت استخدامی او، باید نسبت به دریافتی‌هایی که از زمان تصویب این آئین‌نامه تا به امروز صورت گرفته است نیز اقدام مقتضی صورت گیرد. در واقع با توجه به آنچه که آمد، از زمان تصویب آیین‌نامه فوق‌الذکر، فعالیت همزمان زیباکلام در دو دانشگاه خلاف قانون بوده و استحقاق حقوقی که در این مدت پرداخت شده است را نداشته است و باید به بیت‌المال مسترد گردد.
اما نکته جالب در مصاحبه زیباکلام آنجاست که او سعی می‌کند تا علت اخراج خود را «نگاه متفاوت با حکومت» و «تسویه حساب ‌سیاسی» معرفی کند تا شاید به این نحو، نگاه‌ها را از تخلف ارتکابی دور نگه دارد. این در حالی است که دقیقا برخلاف این ادعا، ادامه پیدا کردن وضعیت استخدامی او به یمن حمایت‌های برخی از چهره‌های سیاسی بوده است. چه آنکه اگر بنا بود بر مبنای قانون رفتار شود نباید به او اجازه فعالیت‌ در دانشگاه آزاد داده می‌شد. اتفاقی که باعث شده است در طول این مدت صدها میلیون تومان از پول بیت‌المال بدون استحقاق به زیباکلام پرداخت شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا

محمدنبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وضعیت دانشگاه‌های آمریکا و سیل اعتراضات به سیاسیت های خصمانه آمریکا در حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی، و به دنبال این اعتراضات اخراج اساتید و دانشجویان این دانشگاه‌ها در صدر اخبار جهان است.

وی افزود: درب دانشگاه رازی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، بر روی تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین باز است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: تمامی استادان و دانشجویان اخراج شده وقایع اخیر آمریکا و حامیان مردم مظلوم فلسطین می‌توانند با هجرت به ایران اسلامی، تدریس و تحصیل خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

وی ادامه داد: دانشجویان حامی مردم مظلوم فلسطین که در روزهای اخیر شجاعانه علیه رژیم جعلی اسرائیل به پا خاستند و از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند، می‌توانند با تخفیف کامل شهریه، در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه رازی کرمانشاه به تحصیل بپردازند.

احمدی گفت: استادان و دانشمندان دانشگاه‌های آمریکا نیز که در پی حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه رازی تدریس نمایند.

کد خبر 6096172

دیگر خبرها

  • ورامین از سیاسی کاری و جناح بازی خسته است/عقب ماندگی راجبران کنیم
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • دانشگاه رازی آماده پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • واشنگتن پیشنهاد اخراج دفتر حماس از قطر را مطرح کرد
  • درخواست اساتید دانشگاه اموری برای اخراج رئیس دانشگاه
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده