Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@19:04:06 GMT

بیش از ۱۳ ساعت نشستن در روز مرگبار است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۹۱۴۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، یافته‌های یک مطالعه جدید منتشر شده در “سالنامه طب داخلی” نشان می‌دهد که نشستن برای مدت طولانی با مرگ زود هنگام، بدون در نظر گرفتن زمان تمرین ورزشی فرد، مرتبط است.

 محققان دریافتند که به طور کلی، خطر مرگ و میر بیماران نسبت به کل زمان نشستن آنها بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن، نژاد، شاخص توده بدنی یا عادات ورزشی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که انجام فعالیت فیزیکی ممکن است موجب عدم بروز نشانه‌های طولانی مدت این میزان از کم تحرکی نشود.

مطالعات نشان می‌دهد که ورزش کردن آسیب‌های ناشی از نشستن طولانی مدت را خنثی نخواهد کرد.

یکی از محققان می‌گوید: حتی اگر شما عضو یک باشگاه ورزشی هستید و به طور مستمر ورزش می‌کنید، تصور نکنید به این خاطر شما در معرض خطر نیستید. هیچ کس در صورت کم تحرکی و نشستن بیش از حد، از این خطرات دور نیست.

هر ۳۰ دقیقه یک بار نرمش کنید.

کسانی که نوبت‌های نشستن خود را به کمتر از نیم ساعت تقسیم کنند، خطر کمتری برای مرگ زودرس دارند.

محققان می‌گویند این بدان معنی است که برای کسانی که شغل یا شیوه زندگی آنها به مدت طولانی نیاز به نشستن دارد، هر ۳۰ دقیقه یک بار نرمش کردن می‌تواند به کاهش خطر مرگ زودرس کمک کند.

فعالیت بدنی منظم در طول روز باید افزایش و طول مدت هر نوبت از نشستن‌ها کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود

به گزارش خبرآنلاین از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمود پاکزاد از اولین عکاسانی است که تاریخ خیابان‌های تهران را مصور و مستند کرده است، البته از جمله شهرهایی که پاکزاد برای عکاسی به آن‌ها سفر کرده می‌توان به اصفهان، شیراز، تبریز، گرگان، اهواز،آبادان، خرمشهر، همدان، آذربایجان، قم، شهرهای شمالی ایران اشاره کرد. پاکزاد در سال ۱۳۷۷ خودش را بازنشسته کرد و در سال ۱۳۷۸ عکس‌های خود را به سازمان اسناد ملی اهدا کرد.

تصویر زیر از مجموعه عکس‌های محمود پاکزاد از خیابان ولیعصر(عج) تهران در سال ۱۳۳۴ است. خیابان ولیعصر تهران یکی از شاه‌راه های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس در شهر تهران است. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران خیابان ولیعصر را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند. خیابان ولیعصر به‌واسطه درختان چنارش نیز شهرت زیادی دارد؛ گرچه که در گذشته تعداد این درختان بسیار بیشتر از امروز بود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902609

دیگر خبرها

  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • ترس از مدیران، دلیل بی‌میلی اونای امری به نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • سقوط مرگبار یک طبیعت‌گرد از ارتفاعات جنگل ابر
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • تاریخ مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش اعلام شد
  • ۴ گزینه نهایی مکس ابرل برای نشستن روی نیمکت بایرن مونیخ
  • مراسم تشییع صدای ماندگار ورزش یکشنبه برگزار می شود
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود