Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۲ صادرات خروجی از گمرکات و بازارچه مرزی استان طی مدت سپری شده از امسال خبر داد.

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در۱۱ ماهه امسال یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۱۹ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۷۱۲ هزار و ۹۵۸ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: از مجموع یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۱۹  دلار کالا در ۱۱ ماهه سال جاری، ۶۹۹ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۷۷۵ دلار آن با وزن ۹۱۲  هزار تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده است.

حیدری افزود: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۰۳ درصد و از لحاظ وزنی ۱۳۱ درصد رشد داشته است.

این مسئول گفت: گمرک بازارچه مرزی سومار در صادرات خروجی به کشورعراق رتبه نخست را در بین گمرکات استان کرمانشاه طی ۱۱ ماهه امسال به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در این مدت  صادرات خروجی از گمرک پرویزخان نیز ۵۰۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۳۵ دلار به وزن یک میلیون و ۳۸۱ هزار و ۹۲۵ تن است که از این لحاظ در جایگاه دوم در بین گمرکات استان قرار دارد.

 وی افزود: صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله نیز ۲۷۵  میلیون و ۹۰۹ هزار و ۷۸۲ دلار کالا به وزن  ۷۴۹ هزار و ۵۹۹ تن است که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹۴ درصد افزایش داشته است.

حیدری ادامه داد: طی ۱۱ ماهه امسال میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی  ۷۷ میلیون و ۷۱ هزار و ۵۶۴ دلار کالا  به وزن ۳۰۴ هزار و  ۱۳۶ تن  است.

وی گفت: طی مدت مذکور گمرک بازارچه مرزی شوشمی با صادرات خروجی ۴۳ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۵۶۳ دلار کالا به وزن ۳۶۵ هزار و ۲۹۷  تن به خارج از کشور، از لحاظ ارزش ۸۹  درصد و از حیث وزن نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کاشی و سرامیک، ظروف ملامین، کولرهای آبی، نوارلبه و روکش اوراق فشرده چوبی، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوار پلی اتیلن یا پلی پروپیلن، نایلون پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، رخام پولیش داده شده،   انواع ظروف پلاستیکی و سیمان عنوان کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: فروردین سال‌جاری تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۲۵۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فروردین سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان، افزود: فروردین سال جاری ۱۲ هزار خودروی ناوگان حمل‌ونقل کالا برای بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: فروردین سال جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بارگیری شده ۷۲۳۰ دستگاه بوده که با افزایش ۳۷۳ درصدی همراه است.

کهریزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده است، در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم‌افزاری، زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا شود، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی دارد و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 749717

دیگر خبرها

  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران