Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سال ۹۶ را باید به نام شکست گروه تروریستی داعشو حامیانش ثبت کرد؛ این نخستین جمله فرمانده بلند پایه بسیج مردمی عراق است که در شمال غرب استان نینوا و مرزهای مشترک با سوریه ضبط شده است. قسمت اول این گفتگو پیش‌تر در مشرق منتشر شد. حالا ادامه گفتگو با این فرمانده میدانی بسیج مردمی عراق از نظرتان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باورش شاید برای مخاطبان سخت باشد اما در شمال غرب استان نینوا، استراحت معنایی ندارد چرا که همه می دانند اگر تعلل کنند، عناصر تروریستی داعش در کمترین زمان ممکن از شرق استان دیرالزور برای نفوذ حمله می کنند.

فرمانده با نیروهایش در تمامی مناطق تحت مسئولیت در شمال غرب استان نینوا هماهنگ است و هر چند دقیقه با آنان صحبت می کند تا مطمئن شود خطری مرزهای شمالی عراق را تهدید نمی‌کند.

 

موجی از خستگی در چشم هایش دیده می شود و آرام و قرار ندارد و می گوید دیگر صبرمان به سر آمده است؛ تاکید می کند که نمی تواند حملات مداوم تروریست ها را در مرزهای استان نینوا تحمل کند.

ابوتقی به نبردهای ۳ سال گذشته اشاره می کند و می گوید: در سخت ترین شرایط توانستیم تروریست‌های داعش را در مناطق مختلف عراق شکست دهیم و الان برایمان سخت است که تروریست ها با حمایت آمریکایی ها هر زمان که دلشان خواست حمله کنند.

تاکید می کند اگر مقامات اجازه دهند سفره داعش را در کمتر از یک ماه در شرق رود فرات جمع خواهیم کرد؛ کمی تامل می کند، حسرت تمام وجودش را فرا گرفته است اما با اعتماد به نفس خاصی می گوید که ترسی از آمریکایی‌ها نداریم.

به چهره اش دقیق که نگاه می کنیم نسبت به روزهای نخست حضورمان در شمال غرب استان نینوا صمیمی تر شده است و نگرانی هایش کمتر شده و حالا بهتر می تواند صحبت کند اما اصرار دارد با احتیاط در منطقه رفت و آمد کنیم.

فرمانده در میدان نبرد حساس و سخت گیر است و البته با نیروهایش هم در اوج درگیری ها شوخی می کند اما در پشت جبهه فرصت بیشتری دارد با نیروها صمیمی‌تر باشد و روحیه ها را بالا ببرد.

در بخش نخست گفت وگو مفصل درباره طرح آمریکا در شرق سوریه صحبت کرد و حالا ترجیح می دهد بیشتر به ناامنی‌های مرزهای شمال غرب استان نینوا اشاره کند و می گوید: تا زمانی که نیروهای ارتش سوریه به شرق استان دیرالزور و مناطق تحت اشغال داعش نرسند وضعیت به همین شکل ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:طرح آمریکا برای حمله به دمشق همزمان با جوسازی رسانه‌ای در غوطه شرقی ناکام ماند +نقشه میدانی و تصاویر

ابوتقی حملات متوالی به مرزهای عراق به خصوص گذرگاه تل صفوک را نتیجه هماهنگی کامل نیروهای آمریکایی و تروریست های داعش می داند و تصریح می کند: آمریکایی‌ها فقط در مواردی محدود به نیروی هوایی عراق اجازه داده اند که وارد آسمان شرق سوریه شوند و تروریست های داعش را هدف قراردهند.

وی تاکید می کند هیچ خط قرمزی برای ما وجود ندارد و می گوید در روزهای گذشته با موشک هایی که برد ۴۵ کیلومتری دارند، تروریست های داعش را در شرق دیرالزور هدف قرار داده اند.

فرمانده، موشک های فعلی را برای هدف قرار دادن تروریست ها کافی نمی داند و می گوید برای منهدم کردن مواضع تروریست ها در شرق رود فرات به موشک های با برد بیشتر نیاز داریم.

از تعداد عناصر تروریستی داعش در شرق استان دیرالزور سوال می کردم و ابوتقی در پاسخ گفت: برآورد میدانی نیروهای اطلاعات نشان می دهد حداقل ۳ هزار تروریست داعشی با ملیت های مختلف در شرق دیرالزور حضور دارد.

فرمانده به طرح آمریکایی ها برای نا امن کردن عراق در آستانه برگزاری انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: تعدادی از افسران بلند پایه رژیم صدام ماموریت دارند تا عناصر تروریستی داعش را به مناطق مرکزی و جنوبی انتقال دهند تا امنیت عراق را در زمان انتخابات به چالش بکشند.

ابوتقی در پایان گفت وگو تاکید کرد نیروهای بسیج مردمی در عمق مناطق اشغالی نفوذ دارند و عملیات موشکی علیه تروریست های داعش یک پیام واضحی برای نیروهای آمریکایی بود تا متوجه شوند از تهدیدهای آنان هراسی نداریم.

پس از چند روز حضور در مرزهای شمال غرب استان نینوا حالا زمان بازگشت رسیده و ابوتقی فقط با یک جمله ما را بدرقه می کند: «تا آخرین نفس در مسیر مقاومت گام بر می داریم»

منبع:مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر دکتر رئیسی به آنکارا متمرکز بود‌.

 امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری  با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

 وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر دکتر رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی نمود.

 هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و بین المللی استقبال نمود.

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • تجلیل ساوجی‌ها از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور