Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@21:30:35 GMT

هفته گذشته بیش از 14 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۰۲۱۹

ساعت 24-معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 14 تن و ‏‏199 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته گذشته در کشور خبر داد.

اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات هفته اخیر 14199 کیلوگرم است که نسبت به هفته قبل تر از آن که 10227 کیلوگرم بود، 38.8 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 10425 کیلوگرم بوده است که 73.4 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
وی افزود: در این مدت نیز 3166 حشیش، 273 کیلوگرم هروئین، 231 کیلوگرم مورفین،‏‏ 26 کیلوگرم شیشه، 5327 کیلوگرم پیش‌ساز ‏‏و 56 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی 1563 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره 9 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.
هادی‌نژاد افزود: از مجموع 21194 عدد قرص های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با 17190 عدد مربوط به استان فارس، 1971 عدد استان کرمانشاه و 1500 عدد استان آذربایجان غربی می‌باشد.
وی بیان داشت: از مجموع 5327 لیتر پیش سازهای مکشوفه، بیشترین مقدار به ترتیب با 5000 لیتر مربوط به استان کرمانشاه ، 200 لیتر مربوط به استان آذربایجان غربی و 85  لیتر مربوط به استان تهران و مابقی مربوط به البرز است .
معاون مقابله عرضه ستاد در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 84 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ گفت: بیشترین حجم کشفیات با 4806 کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل 34 درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان سیستان و بلوچستان با 2130 کیلوگرم، خراسان رضوی با 1927 کیلوگرم، فارس با 1260 کیلوگرم، یزد با 1049 کیلوگرم و هرمزگان با 781 کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
هادی‌نژاد افزود: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور با مقداری کاهش نسبت به رقم  58.9 درصدی هفته قبل به  54.4 درصد از مجموع کشفیات کشور رسیده است.
وی گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره 6827 نفر بوده که از این تعداد 5978 نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.
هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور 163 نفر قاچاقچی، 2560 توزیع کننده و خرده فروش و  3255 نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.
وی افزود: همچنین طی این مدت 155 دستگاه خودرو ، 14 دستگاه موتور سیکلت، 8 قبضه سلاح و 24 دستگاه موبایل توقیف شد.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۰۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار لطف‌الله دارابی صبح پنجشنبه در جلسه شورای مواد مخدر کردستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد داده شدند.

وی بیان کرد: از تعداد معتادان متجاهر جمع‌آوری شده در استان طی سال جاری ۲۲ نفر آنها سابقه سرقت و ۱۰۰ نفر از این افراد نیز سابقه تکرار نگهداری دارند.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع آوری به به کمپ‌های نگهداری و ترک اعتیاد استان تحویل داده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان به آماری از کشف مواد مخدر در سال جاری پرداخت و گفت: امسال ۱۹۸ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

دارابی اذعان کرد: سال گذشته هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و سه هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی همچنین از منهدم شدن هشت باند مواد مخدر در استان خبر داد و بیان کرد: در مجموع سال قبل سه هزار و ۹۴۶ پرونده تشکیل شد و ۱۵۹ دستگاه متخلف در رابط

وی از دستگیری ۵۲۳ توزیع کننده مواد مخدر در استان طی سالجاری خبر داد و بیان کرد: این رقم نسبت به سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6094897

دیگر خبرها

  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان