Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در این شهرستان توسط کارکنان کلانتری۱۱مرکزی خبرداد.

سرهنگ" بهــروز آزادی" در تشریح این خبر بیان داشت: در عملیاتی غافلگیرانه یک باند حفاری غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در حوزه شهرستان سیروان شناسایی و دستگیر شدند.

وی یادآور شد : این عملیات در حوالی بامداد صورت گرفت که با هوشیاری و ذکاوت عوامل کلانتری۱۱مرکزی تعداد ۳نفر از متهمتن دستگیر و ۳ نفر دیگر مرتبط با این باند شناسایی، و از آنها یک دستگاه گنج یاب نیز از کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ آزادی Freedom افزود: تلاش برای دستگیری ۳ نفر دیگر با هماهنگی مراجع محترم قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان این مطلب که آثار باستانی شناسنامه و هویت یک ملت هستند اظهار داشت : میراث فرهنگی ارث گذشتگان نیست بلکه امانت آیندگان است و صیانت از آن تکلیف و مطالبه همگان است .

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان خطاب به افراد فرصت طلب ،سودجو و غارتگران میراث فرهنگی هشدار داد: نیروی انتظامی با اقتدار و هوشیاری و کنار سایر نهادها از جمله یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی و دستگاه قضایی ، با بسیج و همکاری همه ظرفیت های اجتماعی ، مجال سوء استفاده را به مجرمانی که قصد غارت هویت ملی و تاریخی کشور را دارند هرگز نخواهد داد و قاطعانه و مقتدرانه برخورد قانونی می کند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه