Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:10:48 GMT

اسکار سینمای فرانسه برای فیلم برگزیده کن

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۱۱۴۸

اسکار سینمای فرانسه برای فیلم برگزیده کن

فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» ساخته «روبن کامپیلو» موفق به کسب شش جایزه از جمله بهترین فیلم از چهل‌وسومین دوره جوایز سینمایی سزار فرانسه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، این فیلم که اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران این رویداد سینمایی شده بود علاوه بر کسب جایزه بهترین فیلم، جوایز بهترین فیلمنامه، بازیگر نقش مکمل، بازیگر نوظهور، موسیقی متن و تدوین را نیز به خود اختصاص داد تا برنده بزرگ جوایز سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان فیلم «۱۲۰ تش در دقیقه» به اوایل دهه نود میلادی در پاریس بازمی‌گردد که گروهی از فعالان اجتماعی درتلاش‌ هستند تا درمانی برای یک بیماری کشنده و ناشناخته پیدا کنند و درمی‌یابند که تعدادی از آزمایشگاه‌های داروسازی داروی این بیماری را در اختیار دارند.

  «۱۲۰ تپش در دقیقه» نماینده سینمای فرانسه در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۸ نیز بود و چندی پیش جایزه بهترین فیلم و کارگردانی جوایز لومیر فرانسه را نیز کسب کرد.

اما فیلم «اون بالا می‌بینمت» به کارگردانی «آلبرت دوپونتل» که به همراه «۱۲۰ تپش» در دقیقه در ۱۳ بخش نامزد کسب جایزه بود در نهایت ۵ جایزه شامل بهترین کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، تصویربرداری، طراحی لباس و طراحی تولید را به خانه برد.

«جین بالیبار» برای بازی در فیلم «بارابارا» جایزه سزار بهترین بازیگر زن را به دست آورد و در بخش بازیگران مرد نیز جایزه به «سوان آرلاد» برای فیلم «شیر خونی» رسید. در شاخه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن نیز به ترتیب «آنتونیو رینارتز» برای فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» و «سارا جیرالدو» برای فیلم «شیر خونی» برگزیده شدند.

اما در بخش بهترین فیلم خارجی چهل‌وسومین دوره جوایز سینمایی فرانسه که فیلم‌های «بی‌عشق» ساخته «آندری زویاگینتسف»، «دانکرک» از «کریستوفر نولان»، «لالا لند» ساخته «دمین شزل»، «عروسی» از «استفن استرکر» و فیلم برنده نخل طلای «میدان» به کارگردانی «روبن اوستلوند» رقابت می‌کردند در نهایت جایزه بهترین فیلم به «بی‌عشق» به نمایندگی از سینمای روسیه رسید که یکی از نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار نیز است.

امسال «پنه لوپه کروز» بازیگر مطرح اسپانیایی که اخیر در فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی بازی کرده، جایزه سزار افتخاری را از دستان «ماریون کوتیار» دریافت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، فیلم کوتاه «چوپان» به نویسندگی و کارگردانی مهرشاد رنجبر در تازه‌ترین حضور جهانی خود به جشنواره «شورت شورتز» ژاپن راه یافت و به همین بهانه از پوستر این فیلم که آرمین رنگانی طراحی آن را برعهده دارد، رونمایی شد.

جشنواره «شورت شورتز» از جشنواره‌های مورد تأیید اسکار است که در آن برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی، غیرداستانی و انیمیشن واجد شرایط نامزدی در بخش اسکار بهترین فیلم کوتاه خواهد بود.

این جشنواره از سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم کوتاه آسیا در توکیو برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «چوپان» در بیست و پنجمین دوره از این جشنواره از میان ۴۹۳۶ فیلم فرستاده شده به جشنواره انتخاب شده است.

«چوپان» به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح الهی‌پور روایتی است از ۲ ساعت مانده به اجرای بازبینی که گروه متوجه می‌شود، بازیگر نقش چوپان نمی‌تواند به اجرا برسد و میثم تلاش می‌کند تا به جای او روی صحنه برود.

نادر صادقی، سام دادخواه، رضا زمانی، مژگان رایگان، فرهنگ ادیانی، مهتاب ناظری، شیرین شجاعی، هادی افشین، هاشم ایمانی، فواد آزادی، میلاد دهقان، سارا امیری مقدم، فرهان فرهادی گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

جشنواره «شورت شورتز» از ۴ ژوئن تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۵ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) در توکیو برگزار می‌شود.

کد خبر 6096361 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • برنارد هیل کاپیتان «تایتانیک» از دنیا رفت
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • ورود باربی به دنیای ابرقهرمانانه
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • برندگان اسکار ایتالیا معرفی شدند/ «من کاپیتان» درخشید