Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@06:03:02 GMT

داوری ها علیه اکسین البرز مهندسی شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۱۱۵۸

داوری ها علیه اکسین البرز مهندسی شده است

علی لطیفی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اکسین امسال با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بوده و داوری‌ها لطمه زیادی به این تیم وارد کرده ، در حقیقت 2 تیم خاص از داوری راضی هستند و سایر تیم ها از داوری گلایه دارند که به نظر می رسد داوری‌ها کاملا مهندسی شده است.
وی اضافه کرد: ما نباید فوتبال را جدا از داوری بدانیم، این گونه مسائل و مشکلات همه به مدیریت بر می‌گردد که به نظر من مشکل اصلی ما در مدیریت فوتبال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لطیفی گفت: ما نباید دنبال مقصر و شخص خاصی بگردیم، مطمئنم آقای اصفهانیان، رئیس دپارتمان داوری فردی سالم و پاک است، اما اطرافیان او اینگونه نیستند و اتفاقات عجیب و غریبی در این فصل را شاهد هستیم و از طرف دیگر به شخصه آقای تاج و دوستانشان را مدیران توانمندی می دانم که قطعا دنبال فوتبال سالم هستند و به همین دلیل انسانهای شریف و سلامتی نظیر بهاروند را وارد کار کرده اند.
وی ادامه داد: به عقیده بنده، مشکل از مدیران رده بالای فدراسیون و سازمان لیگ نیستند بلکه مشکلات در سطح زیرین است که به دلیل عدم نظارت کافی به شکلی مهندسی شده، از ابتدای فصل داوری ها به سود چند تیم و به ضرر چند تیم دیگر و به طور ویژه و خاص اکسین البرز در حال رخ دادن است .
سرمربی اکسین البرز افزود: اکنون نیز به دلیل اعتراضات فراوان بازیهای مستقیم تیم های مدعی بیشتر رصد می شود، داستان عوض شده و تیمهای مظلومی چون اکسین در مسابقات با تیمهای میانه یا پایین جدولی، حق شان پایمال می شود تا تیم هایی که از ابتدای مسابقات به هر دلیلی مورد توجه بوده اند بیشترین سود را به طور مستقیم یا غیر مستقیم ببرند.
لطیفی گفت: مشکلات فاجعه بار در افراد دون پایه فوتبال است که به شدت در مهندسی لیگ برتری کردن تیم ها تاثیر دارند، افرادی که بیشترشان از افراد منتسب به بعضی از تیم ها هستند و سمتی در فدراسیون و سازمان لیگ ندارند ولی ارتباطات گسترده ای در جاهای مختلف دیگر دارند و در نتیجه در بسیاری از مسابقات داوران ناخواسته تحت تاثیر شرایط و جو ایجاد شده توسط چنین افرادی قرار می گیرند.
سرمربی اکسین با بیان اینکه در همین فصل 2 تیم سود زیادی از داوری ها برده و برای اکسین، 11 پنالتی مسلم و 2 گل صحیح مردود اعلام شده، افزود: این موضوع را براساس مدرک می گویم و فیلم آن نیز موجود است و در اختیار فدراسیون نیز قرار داده ایم اما هیچگونه تاثیری در آن ندیده ایم.
لطیفی ادامه داد: اشتباهات داوری وجود دارد اما دیگر صبرمان لبریز شده ، نمی دانیم حق مان را چگونه و از چه کسی باید مطالبه کنیم؟ این اشتباهات 15 امتیاز را از ما گرفته و تا اعتراض می کنیم، ما را محروم می کنند!
وی خاطرنشان کرد: در کجای دنیا برای تیمی خاص هر هفته پنالتی گرفته می شود؟ آخرین شاهکار داوری در این هفته رقم خورد و داور گل سالم ما را به گواه کارشناسان مردود اعلام کرد، داور از شروع بازی با سوت های اشتباه ضمن اینکه سرعت بازی را گرفت، بازیکنان ما را با کارت زرد جریمه کرد تا در دیدار با مس رفسنجان، 2 بازیکن کلیدی مان را به دلیل سه کارته شدن در اختیار نداشته باشیم.
لطیفی افزود: ما به دنبال انجام کار اداری در فوتبال نیستیم، تنها به کار فنی بپردازیم،این فصل دقیقه نود وارد لیگ شده ایم اما نتایج درخشانی گرفته ایم، برخی دوست ندارند اکسین لیگ برتری شود و تیم های خاصی را مورد حمایت قرار می دهند، چون کسی را نداریم در هر بازی چه در خانه و چه بیرون از خانه سر ما بریده می شود.
7414/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری

مقامات کمیته داوران فوتبال اسپانیا به وقوع چندین مورد آفسایدگیری اشتباه در جریان بازی‌های فصل جاری لالیگا اعتراف کرده‌اند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل جاری لالیگا از نظر کیفیت قضاوت‌ها، بدون شک یکی از ضعیف‌ترین و پرحاشیه‌ترین فصول تاریخ این رقابت‌ها بوده است. نبود فناوری خط دروازه از یک سو و آفساید‌گیری‌های وسواس‌گونه اعتراض بسیاری از تیم‌ها را به همراه داشته است. شاید مهمترین آنها اتفاقی بود که دو هفته پیش در ال‌کلاسیکو به ضرر بارسلونا رخ داد؛ وقتی که داوران عبور توپ شلیک شده از سوی لامین یامال از خط دروازه رئال مادرید را ندیدند.

دامنه این اشتباهات آنقدر گسترده بوده که واحد فنی کمیته داوران فوتبال اسپانیا را مجبور به اعتراف به اشتباه کمک داوران ویدئویی (VAR) در زمینه آفسایدگیری کرده است. در این راستا رادیو کادنا کوپه گزارشی منتشر کرد که در آن عنوان شده، مسئولان واحد فنی کمیته داوران فوتبال اسپانیا در جلسه‌ای درون گروهی رخ دادن حداقل 4 تا 5 مورد اشتباه در آفساید‌گیری به خاطر اشتباه کشیدن خط آفساید اعتراف کرده‌اند که در تمام این موارد، VAR سعی در تأیید تشخیص اولیه صورت گرفته توسط داور وسط داشته‌اند؛ البته هنوز فاش نشده که این اشتباهات در کدام بازی‌ها رخ داده است.

رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت

بخشی از اشتباهات رخ داده در زمینه آفسایدگیری در لالیگا از فصل آینده برطرف خواهد شد چرا که اسپانیایی‌ها نیز مانند لیگ برتر و سری A از سیستم آفسایدگیری نیمه اتوماتیک استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • صدور حکم موقت علیه ضاربان داور دیدار لیگ ۲ تهران
  • شعار هواداران تراکتور علیه ایجنت معروف فوتبال ایران!