Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  به گزارش ایران اکونومیست، حسینعلی حاجی دلیگانی  نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی واحدهای پتروشیمی در محدوده این شهرستان حاضر نیستند به صنایع داخلی مواد اولیه بدهند، واحد پتروشیمی می‌گوید تولیدات خود را صادر می‌کنم و به صنایع ریسندگی مستقر در شهرک صنعتی شمال هم مواد اولیه نمی‌فروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: این نوع عملکرد این واحد بزرگ صنعتی منجر به آن شده است که واحد ریسندگی فقط 15 روز در ماه تولید داشته باشد، در صورتی که اگر این واحد پتروشیمی متعلق به بخش خصوصی با صنایع زیردستی در این شهرستان همکاری می‌کرد واحد ریسندگی موجود می‌توانست 200 نیروی کار جدید جذب کند و تمام‌وقت تولید الیاف داشته باشد.
 
نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه از کمک نکردن پالایشگاه و نیروگاه اصفهان، مستقر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه به شهرهای این شهرستان انتقاد کرد که این واحد بزرگ صنعتی متعلق به بخش خصوصی در سال‌های اخیر حتی یکی مدرسه، واحد فرهنگی و عام‌المنفعه در شهرهای نزدیک خود نساخته است.
 
وی ادامه داد: درحالی‌که این صنایع بابت ارزان خریدن پساب آب شهری از این شهرستان 600 میلیارد تومان منفعت نقدی برده است، اگر از این مبلغ 100 میلیارد تومان نصیب شهرستان شاهین‌شهر و میمه می‌شد بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل شهری مردم این منطقه حل می‌شد.
 
حاجی دلیگانی انتقال عملکرد نامطلوب مدیران این واحدهای صنعتی را به وزیر صنعت معدن و تجارت  یادآور شد که حتی وزیر صنعت نیز معتقد است این واحدها باوجود خصوصی بودن می‌بایست به توسعه شهرهای اطراف خود کمک کنند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده