Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد و همچنین سیصدوپنجاه و هفتمین نمایشگاه کتاب استانی در قزوین افتتاح شد. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین با حضور مشاور وزیر ارشاد، استاندار قزوین، اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین، حجت‌الاسلام قابل امام جمعه‌ موقت قزوین، علی صفری شهردار قزوین و بیش از 600 ناشر از سراسر کشور و حدود 14 ناشر از استان قزوین افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم بهمن رضوانی مشاور وزیر ارشاد اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب فرایند گسترده و پیچیده ای دارد که خروجی آن مبدل به ویترین نمایشگاه‌های استانی و ملی در تهران و حتی در سطوح بین المللی در حدود 20 کشور جهان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فرایند جمع‌آوری هزینه در مدارس توسط مدیران و معلمان از دانش آموزان برای خرید کتاب پسندیده نیست و نیکوست که به دانش آموزان بها داده و اعتماد به نفسشان را تقویت کنیم تا خود بتوانند از طریق بن خرید کنند.

مشاور وزیر ارشاد در مورد افزایش یارانه کتاب تصریح کرد: وزارت ارشاد خیلی جدی وارد مسئله نمایشگاه‌هاشده و به ناشران بزرگ اخطار داده که چنانچه در نمایشگاه‌های استان‌های دیگر شرکت کنند، سهمیه شرکت در نمایشگاه بزرگ تهران را خواهند داشت.

رضوانی کتاب و استفاده از آن را سهم همه مردم کشور دانست، خاطر نشان کرد: ایران تهران نیست و باید توازن را در تقسیم بودجه بین تهران که مرکزیت دارد و استان‌های دیگر رعایت شود.

وی قزوین را طلایه دار فرهنگ و هنر کشور دانست و گفت: نمایشگاه‌ها ویترینی از اتفاقات و رویدادهاست و اولین رکن نمایشگاه نویسندگان هستند.

رضوانی همچنین سرانه مطالعه را آمار تفکیک نشده‌ای از میزان کلیه مطالعات از قبیل  مطالعه‌ ادعیه، مطالعه‌ کتب درسی و روزنامه دانست و گفت: سرانه مطالعه بسیار کم است و باید در این زمینه تلاش کرد، چراکه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی سرانه مطالعه است.

مشاور وزیر ارشاد در پایان از نهادهای استانداری و آموزش و پرورش  و ادارات و خانواده ها خواست تا کتاب و کتاب خوانی را در جامعه رونق داده و سرانه ی مطالعه را افزایش دهند.

انتهای پیام/ ز

R41364/P41362/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین از پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در این استان در چارچوب عملکرد کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خبر داد.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قزوین اظهار کرد: گشت‌های مشترک کنترل املاک و مستغلات در استان قزوین به منظور ساماندهی مشاوران املاک در سال جدید ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: از همین‌رو به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ۲۶۴۶ بازدید در سطح استان انجام شده که از این تعداد ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

میزانی عنوان کرد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است که در همین راستا ۶۹۱ مورد پرونده برای مشاورین املاک متخلف تشکیل شده و از این تعداد ۱۲۴ مورد پلمپ شده و اخطار دریافت کردند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی جرایم متخلفین بالغ بر سه میلیارد و ششصد میلیون تومان بوده که از این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن وصول شده است. گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم و در سال جدید هم این گشت زنی ها تا ساماندهی فعالیت مشاوران املاک ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749300

دیگر خبرها

  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • هشدار مشاور قالیباف درباره بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده در کف خیابان؟!
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود