Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساسان اکبری پور صبح شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: پاکسازی کامل مناطق تحت حفاظت محیط زیست گیلان از انواع دام های شکار و زنده گیری پرندگان و سایر ادوات غیرمجاز شکار به صورت مستمر در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
وی افزود: در 11 ماه امسال، 9 هزار و 157 عدد انواع ادوات صید و شکار شامل انواع تور، دام های هوایی، تورهای رودخانه ای، سالیک و لاکش از متخلفان صید و شکار کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکبری پور همچنین یادآور شد: 209 قبضه انواع سلاح شکاری مجاز و غیر مجاز نیز در طول امسال از شکارچیان متخلف در تالاب ها و مناطق تحت حفاظت محیط زیست گیلان کشف و ضبط و متخلفان پس از تشکیل پرونده ، به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته اکبری پور، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان در راستای ایجاد بستر مناسب برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر به تالاب های استان، انجام گشت مداوم در تالاب بین المللی انزلی و مناطق حفاظت شده سیاه درویشان ، سلکه ، سرخانکل، چمثقال و اسپند و سایر مناطق تحت حفاظت در استان را در دستور کار داشتند.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ بستر رودخانه ها و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز در مناطق تحت حفاظت محیط زیست از ابتدای امسال تا کنون در خصوص 120 مورد تخلفاتی از این دست، پس از تشکیل پرونده متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود: تمام نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان بصورت شبانه روزی و هماهنگ ، پایش تمامی رودخانه ها را در دستور کار دارند و در صورت مشاهده هرگونه دام و سازه های صیادی در مسیر و مصب رودخانه ها، ادوات و تجهیزات را جمع آوری کرده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.
اکبری پور همچنین خاطر نشان کرد: در گشت های نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان در طول امسال هشت عدد ادوات شکار پستاندارانی مانند پلنگ، مارال ، بز کوهی ، کل پازن و گراز به همراه پوست، گوشت و شاخ حیوانات شکار شده کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: در آخرین بازرسی انجام شده از منزل یک شکارچی در شهرستان رودبار توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست و پس از اخذ دستور مقام قضایی ، گوشت یک راس بز کوهی از داخل یخچال شکارچی متخلف کشف و به همراه سلاح مربوطه تحویل مرجعه قضایی شد.
اکبری پور با اشاره به لزوم پایش بهتر مناطق تحت حفاظت محیط زیست با استفاده از فناوری های روز گفت: با توجه به وسعت تالاب بین المللی انزلی و همچنین به دلیل عدم تردد قایق های موتوری محیط بانان به دلیل کاهش شدید عمق تالاب در بسیاری از نقاط و همچنین اهمیت حفاظت از این میراث ملی، با همکاری کارشناسان جایکا نسبت به انجام ماموریت های مشترک با استفاده از تجهیزات پیشرفته تصویربرداری هوایی اقدام شد و تاکنون صدها رشته دام هوایی و چند کومه های شکار غیرمجاز از این طریق شناسایی و نسبت به تخریب آنها اقدام شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، صید و شکار غیرمجاز و تخریب بستر رودخانه ها مراتب را جهت برخورد قاطع با افراد متخلف به شماره گویای 1540 یا طی تماس با شماره 33824626- 013 اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اطلاع دهند.
به گزارش خبرنگار ایرنا همه ساله با فرارسیدن فصل سرما در مناطق شمالی و قطب شمال انواع پرندگان مهاجر، مهاجرت خود به بخش های مرکزی و جنوبی کره زمین را از طریق استان گیلان آغاز می کنند و این مهاجرت معمولا از اواسط مهرماه آغار می شد که امسال حدود یک ماه زودتر، این پرندگان به تالاب های گیلان وارد شده اند.
منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، پناهگاه حیات وحش سلکه و بخش هایی از پناهگاه حیات وحش سرخانکل تالاب بین المللی انزلی از جمله مهمترین زیستگاه های تالابی پرندگان مهاجر بشمار می روند. تالاب انزلی نیز با مساحتی حدود 20 هزار هکتار بین سه شهرستان انزلی ، صومعه سرا و رشت واقع شده و از مهمترین فرودگاه های پرندگان مهاجر بشمار می رود.
این تالاب از جالب ترین و بزرگ ترین زیستگاه های طبیعی و مناسب برای تخم ریزی و تکثیر ماهیان و نیز محل زمستـان گذرانی و جوجه‏آوری گونه های زیادی از پرندگان آبزی محسوب می‏شود.
در گیلان بیش از 40 رودخانه جریان دارد که بستر این رودها به طور عمده در مسیر دره‌ های کوهستانی و کوهپایه‌ای پوشیده از جنگل‌های سرسبز و انبوه قرار گرفته و حوزه‌های آبخیز کوچک و بزرگ این استان که از مناطق مرتفع در غرب و جنوب سرچشمه می‌گیرند، به وسیله تالاب بین المللی انزلی و یا به صورت مستقیم، به دریای خزر می ریزد.
7471/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود میرشکار گفت: ۷۰۳ متخلف شکار و صید در سال ۱۴۰۲،  در استان خوزستان دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در حوزه یگان حفاظت محیط زیست استان در  سال گذشته  تعداد ۱۲۴ قبضه سلاح مجاز به همراه ۸ قبضه سلاح غیر مجاز از متخلفان شکار و صید کشف شد.

میرشکار ادامه داد: در این مدت با ۵۷۵ مورد تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید در استان برخورد قانونی صورت گرفته و ۵۲۸ قطعه از ادوات شکار و صید از متخلفان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در این مدت همچنین ۱۳ هزار و ۹۴۲ ساعت محیط بانان این اداره کل طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان را در مدارس برای دانش آموزان اجرا کردند.


وی می‌گوید: پارسال ۴۸۲ قطعه پرنده و ۷ پستاندار که توسط متخلفان زنده گیری شده بود کشف و در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

میرشکار به وسعت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از شکار و صید از همه مردم استان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر استان یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان