Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیرفت - ایرنا - رئیس دانشگاه جیرفت از برگزاری چهارمین جشنواره بزرگ اقوام و فرهنگ ایران زمین در این دانشگاه خبر داد و گفت: آثار فرهنگی اقوام ایرانی در 15 غرفه این جشنواره در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دکتر شاپور کوهستانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره از هشتم تا 14 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه جیرفت دایر است و علاقمندان می توانند از ساعت هشت صبح تا 15 بعد از ظهر از این نمایشگاه بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این جشنواره غرفه هایی از آثار و فرهنگ اقوام بلوچ، لر بختیاری، ترک قشقایی، کرد، کرمان، جیرفت، اصفهان، بندرعباس، رودان و شیراز توسط دانشجویان دانشگاه جیرفت دایر شده است.
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی اقوام ایرانی در راستای ایجاد وحدت و انسجام ملی، تبادل فرهنگی و افزایش دلبستگی میان اقوام مختلف ایرانی و نشان دادن گوشه ای از زیبایی های منحصر به فرد ایران اسلامی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف این جشنواره احیای برخی سنت ها و آیین هاست که رو به فراموشی است و برای احیای این فرهنگ ها باید تلاش کرد.
وی بیان کرد: نمایش سبک زندگی اصیل و دست نخورده ایرانی از جمله اهداف دیگر جشنواره اقوام ایرانی است لذا فضایی فراهم شده تا دانشجویان با بخشی از آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای سنتی اقوام مختلف ایرانی و در واقع با ریشه های تاریخی خود آشنا شوند.
رئیس دانشگاه جیرفت عنوان کرد: جشنواره بزرگ اقوام و فرهنگ ایران زمین با تلاش مدیریت فرهنگی و اجتماعی و با حضور نمایندگان دانشجویی از اقوام مختلف سراسر کشور در این دانشگاه در حال برگزاری است.
وی گفت: در این جشنواره همچنین سعی شده تا آداب و رسوم، پوشش، فرهنگ، هنر، صنایع دستی و غذاهای اقوام به نمایش گذاشته شود.
چهار هزار دانشجو و 110 عضو هیات علمی در دانشگاه جیرفت فعالیت می کنند.
3029/7450

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محوطه ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج توسط کانون‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی رهروان ولایت این واحد دانشگاهی به همت حوزه معاونت فرهنگی و با حضور دانشجویان به مناسبت هفته زمین پاک محوطه بیرونی دانشگاه پاکسازی شد.

این برنامه به منظور فرهنگ سازی درباره جلوگیری ازآلودگی محیط زیست با حضور دانشگاهیان به مناسبت هفته زمین پاک از درب ورودی دانشگاه، در محوطه بیرونی دانشگاه و ورودی شهرکهنوج آغاز و پس از جمع آوری زباله‌ها، پایان یافت.

در این برنامه جمعی از دانشجویان، استادان، کارکنان و کارکنان محیط زیست شهرستان کهنوج به منظور مشارکت در حفظ محیط زیست، زباله‌های تجدید ناپذیر را به منظور امحای مناسب در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

عبدالله یزدی رئیس انشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در حاشیه این برنامه گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و همچنین آشتی با طبیعت است.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای اینگونه طرح‌ها، الگوسازی مناسبی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و حفظ آن در جامعه شکل گیرد و شاهد روزی باشیم که محیط شهری و زیستمان عاری از هرگونه زباله و آلودگی باشد.

به گزارش آنا، هدف از اجرای این برنامه ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط زیست و انجام یک کار تیمی موفق توسط دانشجویان بود که امیدواریم در جامعه دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ