Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان و عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان گفت: امسال با توجه به وضعیت حاکم در بازار نگرانی از بابت تامین میوه ایام نوروز برای مردم وجود ندارد و اساس نرخ گذاری میوه ها نیز بر اساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد.

ناصر اطرج در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: در حال حاضر پرتقال و سیب به اندازه کافی در سردخانه های اصفهان موجود است ومیوه هایی که از شمال و جنوب کشور برای تنظیم بازار عید وارد سردخانه ها شده، کیفیت خوبی  دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه قیمت گذاری میوه ها، تصریح کرد: احتمال افزایش یا کاهش قیمت برخی از میوه ها در طول هفته وجود ندارد، از این رو نرخ آنها به صورت هفتگی و ثابت در نرخ نامه قید می شود، اما برخی از میوه ها در طول هفته با توجه به عرضه و تقاضا نیاز به افزایش یا کاهش قیمت دارد و به همین دلیل، قیمت آنها در نرخ نامه قید نمی شود.

عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان گفت: به دلیل نوسانات بازار اگر در طول هفته قیمت میوه افزایش پیدا کند و نتوانیم نرخ آنها را افزایش دهیم، کمبود در بازار ایجاد می شود و اگر کاهش قیمت باشد، در حق مصرف کننده اجحاف می شود.

وی با بیان اینکه بازرسان صنعت و معدن و بازرسان میادین میوه تره بار موارد تخلف در میدان میوه و تره بار را رسیدگی می کنند، تصریح کرد: در سطح شهر نیز اتحادیه صنف میوه فروشان مسئول بازرسی و نظارت بر قیمت ها است.

اطرج دلیل تفاوت قیمت میوه در مغازه های سطح شهر را اینگونه توضیح داد که قیمت میوه در میادین میوه صبح زود با دو ساعت بعد از آن تفاوت دارد، برخی از فروشندگان میوه صبح زود حوالی ساعت ۶ در میدان میوه بار خود را خرید می کنند، از این رو در عرضه نیز قیمت میوه آنها با فروشندگانی که  ممکن است میوه مورد نیاز خود را ساعت ۹ صبح خریداری کرده باشند، تفاوت دارد.

وی یادآور شد: نحوه توزیع میوه تنظیم بازار بر عهده شرکت تنظیم تعاونی روستایی است که طی سالهای گذشته توزیع میوه تنظیم بازار را به شرکت های تعاونی و بازارهای کوثر واگذار کرده است

رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان با اشاره به کیفیت میوه ایام نوروز، اظهارکرد: میوه ایام نوروز سالهاست که به دست متخصصان این صنف انجام نمی شود، از این رو در اکثر مواقع میوه های بی کیفیت بسته بندی و وارد بازار می شود و نارضایتی مردم را در پی دارد، اما امسال میوه هایی که از شمال و جنوب کشور برای تنظیم بازار وارد سردخانه های اصفهان شده است، کیفیت خوبی دارند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب تنظیم بازار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی خالقی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در یکی از امکان عرضه مستقیم میوه شب عید، بیان کرد: سیب تنظیم بازار در سراسر استان سمنان با قیمت کیلوگرمی ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز گذشته میوه تنظیم بازار در اقصی نقاط استان سمنان در حال توزیع است، ابراز کرد: مراکز عرضه میوه تنظیم بازار دولتی هر کیلوگرم پرتقال را ۱۷ هزار تومان می‌فروشند.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان بیان کرد: قیمت‌ها مصوب بوده و هر نوع تخطی از آنها غیر قانونی است.

خالقی با بیان اینکه مردم نگران کمبود میوه نباشد، ابراز کرد: توزیع میوه در ایام تعطیلات نوروز و بعد از تعطیلات هم در صورت نیاز مصرف کنندگان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۷۶ مرکز توزیع شهری و روستایی برای توزیع میوه شب عید مردم در استان در نظر گرفته شده است، افزود: امسال مناطق کمتر برخوردار اولویت توزیع میوه شب عید بودند.

کد خبر 6057268

دیگر خبرها

  • عرضه میوه نوروزی با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در آذربایجان شرقی
  • عرضه مستقیم میوه نوروزی در آذربایجان شرقی با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار
  • سیب تنظیم بازار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد
  • ایجاد ۱۵ مکان برای عرضه میوه شب عید در اصفهان/ توزیع گسترده اقلام مصرفی در بازارهای کوثر
  • میوه طرح تنظیم بازار در حال عرضه در بازار اصفهان + فیلم
  • نشست کارگروه تنظیم بازار استان‌ها در تهران
  • میوه طرح تنظیم بازار در حال عرضه در بازار اصفهان
  • اقلام اساسی تنظیم بازار در ایلام تامین شده است
  • کالاهای اساسی تنظیم بازار در ایلام تامین شده است
  • کالا‌های اساسی مورد نیاز رمضان و نوروز مردم تامین شده است