Web Analytics Made Easy - Statcounter

پستی که به بازخوانی مصاحبه محمد شریعتمداری و سخنان او درباره رای سال84 موسوی به احمدی‌نژاد پرداخته بود، در رسانه‌های مختلفی بازنشر شد که ابوالفضل فاتح از چهره‌های اصلاح‌طلب به این مساله واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پستی که به بازخوانی مصاحبه محمد شریعتمداری و سخنان او درباره رای سال84 موسوی به احمدی‌نژاد پرداخته بود، در رسانه‌های مختلفی از جمله جهان‌نیوز بازنشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل فاتح از چهره‌های اصلاح‌طلب به این مساله واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرد. با وجود آن که «محمد شریعتمداری» این سخنان را سال 91 در گفتگو با ایسنا بیان کرده، آقای فاتح بدون اشاره به او، تیغ تیز انتقاداتش را متوجه «ایسنا» کرده و می‌گوید « سبک این مصاحبه متاسفانه بیشتر به یک مصاحبه‌ی فرمایشی شبیه است تا یک مصاحبه‌ی واقعی و آنچه به نام آقای محمد شریعتمداری نقل شده، کاملا خلاف واقع و عاری از حقیقت است و ادبیات مصاحبه هم از شخصیت آقای شریعتمداری به دور است. باید دید در چه شرایطی چنین مطلب خلاف واقع و بی اساسی نقل و نشر شده و چرا هم اینک باز نشر می‌شود؟ بدیهی است نه آقای مهندس موسوی و نه هیچیک از دوستان نزدیک و حتی دور دست ایشان که ما می‌شناسیم و رای خود را ابراز داشته‌اند به احمدی نژاد رای نداده‌اند.»

فاتح در ادامه میگوید پس از قطعی شدن عدم حضور موسوی در انتخابات سال84 «طبیعتا همه‌ی عزیزان، متوجه آقایان هاشمی و کروبی و معین شدند. نظر آقای مهندس موسوی هم غیر از این نبود. چنانکه ایشان رسما در اطلاعیه‌ای که در حمایت از آقای هاشمی بر ای دور دوم صادر شد دیدگاه خود را به صراحت بیان داشتند و اگر در دور اول اطلاعیه ندادند دلیلش حضور سه شخصیت از طیف خط امام‌ در مرحله‌ی نخست و احترام خاص ایشان به هر سه شخصیت بود.»

نکات و توضیحات:
الف) باید توجه داشت که صحبتهای آقای شریعتمداری متعلق به «اسفندسال 91» بوده و در گفتگو با خبرگزاری «ایسنا» -و نه کیهان و فارس و رجانیوز- بیان شده و با گذشت «پنج‌سال» از آن، کسی این ادعا را تکذیب نکرده است.

جای تعجب دارد که آقای فاتح که خود سابقه فعالیت رسانه‌ای دارد، انتقاداتش را نه متوجه «گوینده» ادعای رای موسوی به احمدی‌نژاد، بلکه متوجه «ناشر» کرده است. حال آن که اگر این ادعا خلاف‌واقع هم باشد، تیغ انتقادات باید متوجه گوینده این سخن یعنی آقای محمد شریعتمداری باشد که چرا این ادعای خلاف‌واقع را بیان کرده، نه خبرگزاری ایسنا یا خبرگزاری‌هایی که شش سال بعد آن را بازنشر کرده‌اند.

ب) آقای فاتح درباره مصاحبه سال 91 آقای شریعتمداری با ایسنا می‌گوید «بیشتر به یک مصاحبه‌ی فرمایشی شبیه است تا یک مصاحبه‌ی واقعی و آنچه به نام آقای محمد شریعتمداری نقل شده، کاملا خلاف واقع و عاری از حقیقت است و ادبیات مصاحبه هم از شخصیت آقای شریعتمداری به دور است.» این یعنی یا مصاحبه از اساساخیالی و دروغ است و یا تحریف شده است. اما با مروری بر مصاحبه آقای شریعتمداری در سال 91، هیچ یک از این دومعنای مدنظر آقای فاتح برداشت نمی‌شود.

آقای شریعتمداری در این مصاحبه رفتار سیاسی موسوی را تحلیل می‌کند و پس از آن که او را به خاطر رفتار سال 88 «آنارشیست» می‌خواند در پاسخ به این سوال که «فکر نمی‌کنید با این حرف رای خود را که بیشتر در میان اصلاح‌طلبان می‌دانید از دست بدهید؟» میگوید «من معتقدم باید با مردم صادق بود و بزرگ‌ترین آفت کشور را دروغگویی می‌دانم. آقای موسوی در دور اول انتخابات به آقای احمدی‌نژاد رای دادند. شما از کسی صحبت می‌کنید که در دور اول صددرصد به آقای احمدی‌نژاد رای داد.»

درست متوجه شدید! آقای شریعتمداری درباره «رای موسوی در دور اول» یعنی خرداد 84 سخن می‌گوید و آقای فاتح با فرار از آن، به «حمایت موسوی از هاشمی در دور دوم» یعنی تیر 84 گریز می‌زند!

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال

صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود با ۴۰ امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد.  

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، نشان قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد.  

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی ۲۴ -۳۲ در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند.  

صنعت مس کرمان با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند.  

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است.  

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!