Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@11:47:41 GMT

پایان‌نامه‌ها باید تقاضا محور و ماموریت محور باشند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۳۷۳۸

پایان‌نامه‌ها باید تقاضا محور و ماموریت محور باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: اعتبار و آبروی دانشگاه از هر چیزی مهمتر است باید محتوای پایان‌نامه‌ها ارتقا یافته و تلاش در راستای ارائه پایان نامه‌های با کیفیت تقاضا محور و ماموریت محور از طرف استادان در اولویت قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر عزیز جوانپور در نشست صمیمی با کارکنان حوزه پژوهش به بیان دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: «پژوهش یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.»

وی با تاکید بر رعایت اخلاق و ضوابط دانشگاه در ارائه و نگارش پایان نامه‌ها از سوی استادان و دانشجویان افزود: «درصورت مشاهده تخلفات انضباطی در امر پایان نامه‌ها با افراد متخلف برخورد انضباطی خواهد شد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: «گروه‌های آموزشی موظف به برطرف کردن مشکلات دانشجویان در انتخاب استاد راهنما هستند و انتخاب داور برای پایان‌نامه‌ها باید به صورت متوازن و صحیح صورت گیرد و جلسات دفاع باید درشان دانشگاه باشد و از برگزاری جلسات دفاعیه غیرمتعارف جلوگیری شود.»

جوانپور با توجه به اهمیت و ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه، افزود: «رسیدن به‌ توسعه‌ حقیقی‌ و پایدار، نیازمند یک تعامل‌ تعریف شده بین دو‌ نهاد علمی و فنی‌ است‌ که‌ در قالب‌ دانشگاه و صنعت‌ شکل‌ می‌گیرد و ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضروری است.»

معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز نیز گزارشی درباره وضعیت موجود حوزه پژوهش و فناوری ارائه و برنامه‌های پیش رو و سیاست‌های آتی این حوزه را بیان کرد.

دکتر رسولی سقای با بیان اهمیت گام برداشتن دانشگاه به سمت نوآوری و کارآفرینی گفت: «حرکت دانشگاه می بایست به سمت کارآفرین شدن و تمایل به تجاری‌سازی، نتایج دانش فنی و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.»

وی با توجه به اهمیت مراکز تحقیقاتی، هسته‌های پژوهشی و پژوهشکده‌ها گفت: «مرکز تحقیقات بیوفوتونیک، مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه و پژوهشکده علوم انسانی امام محمدباقر (ع) در واحد تبریز در حال راه اندازی است و ارتقای وضعیت وبومتری دانشگاه، برقراری ارتباط مابین گروه‌های آموزشی با صاحبان صنایع و انجمن های مربوطه از دیگر اولویت‌های حوزه پژوهش و فناوری است.»

رسولی به فعال کردن هرچه بیشتر آزمایشگاه‌های دانشگاه نیز تاکید کرد و افزود: «استانداردسازی آزمایشگاه‌ها به منظور اخذ گواهی همکار استاندارد، اخذ گواهی همکار استاندارد در زمینه آموزش و پیشنهاد ایجاد مجتمع آزمایشگاهی واحد تبریز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است. »

معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز گفت: «نمایه کردن تعدادی از نشریات واحد در نمایه‌های بین‌المللی و سامان‌دهی وضعیت پایان نامه‌ها و رساله‌ها در راستای رهنمودهای رئیس دانشگاه استان از اهم برنامه‌های سال آتی است.»

در ادامه نشست صمیمی که در سالن پروین اعتصامی واحد تبریز برگزار شد مدیران و کارکنان حوزه پژوهش به بیان نظرات و مشکلات خود با رئیس دانشگاه پرداختند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان

سردار جلیل موقوفه‌ای  از انجام چهار ماموریت ویژه پلیسی در استان خبر داد و گفت: کشف محموله تاغ و سوخت، دستگیری سارق و بازگشت پول به حساب شاکی از مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی پلیس بخش بسطام سارق سیم و کابل برق حین سرقت روی دکل دستگیر شد، افزود: این سارق سابقه‌دار غیر بومی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل با انگیزه تهیه مواد مخدر اعتراف کرده است.

 

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه بیش از دو هزار لیتر گازوئیل قاچاق توسط مأموران انتظامی مهدیشهر شناسایی شد، ابراز داشت: این محموله از استان های شمالی بارگیری و به مقصد سیستان بلوچستان در حرکت بود که خروجی حوزه استحفاظی این شهرستان توقیف و راننده دستگیر شد.

موقوفه ای ضمن بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق از خودرو سمند در حوزه شهرستان سمنان کشف شد، تصریح کرد: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند