Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش از تبدیل پایگاه شکاری شهید وحدتی دزفول، پادگان دژ و پایگاه دریایی خرمشهر به یادمان خبر داد. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امیر حسن سیفی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش صبح امروز (شنبه 12 اسفند) در نشست خبری تشریح برنامه‌های قرارگاه راهیان نور ارتش در ایام راهیان نور جنوب در سخنانی با بیان اینکه انتظارات و رویکرد فرمانده کل ارتش در حوزه راهیان نور تغییر کرده است، گفت: بنابه نظر ایشان راهیان نور باید عبرت و آموزه‌ای برای آینده باشد و پلی ایجاد کند تا نیروی جوان به سوی آینده روشن حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برهمین اساس برنامه‌های راهیان نور ارتش دارای تغییرات و رویکردهای جدیدی در ایام حضور زائران در یادمان‌های ارتش جمهوری اسلامی در مناطق عملیاتی  جنوب خواهد بود.

امیر سیفی در ادامه سخنانش راهیان نور را ثروت بزرگ عنوان کرد و گفت: تمامی مناطق و یادمانهای راهیان نور دارای قدرت تغییرپذیر در افراد بوده و دولت باید با حمایت خود از این حرکت عظیم مراتب تغییرپذیری و آشنایی مردم را با ایثارگری رزمندگان و شهدا فراهم سازد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش گفت: همچنانکه مقام معظم رهبری از این حرکت به عنوان ثروت و معدن عظیم یاد می‌کند ما نیز وظیفه داریم تا آن را به نحو احسن و شایسته استخراج کنیم. راهیان نور یک جریان فرهنگی، پویا است و صحنه نمایش، تعقل، تفکر و کارآمدی و صحنه مقاومت و تولید فکر و اندیشه و نشان‌دهنده قدرت ملی است و موجب جلوگیری از  ایثار و فداکاریهای دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه از سال 90 تاکنون شاهد بهبود، توسعه و کاربردی شدن راهیان نور هستیم، گفت: اکنون می‌توانیم چشم‌انداز راهیان نور را در سطح ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بیان کنیم و به الگوهایی در این زمینه برسیم.

امیر سیفی با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: این قرارگاه در نظر دارد 15 محور اساسی و مهم را در این حوزه پیگیری کند که از جمله آن می‌توان به اجرای همایش آموزش راویان، اجرای طرح گویاسازی خاکرییزهای دواران دفاع مقدس، احیای خط پدافندی از شهر پیرانشهر تا آخرین نقطه مرز دریایی خلیج‌فارس، طرح گسترش ایجاد نمایندگی راهیان نور تا پایین‌ترین رده در سطح ارتش، تهیه نرم‌افزار چند رسانه‌ای ویژه عملیاتها، تولید بازیهای رایانه‌ای، کتابهای قصه وداستان در 3 مقطع کودک، نوجوان و بزرگسال، تهیه و توزیع 20 جلد کتاب زندگینامه شهدای آجا، استفاده و بکارگیری از راویان مسلط به زبانهای خارجی، اهدای بسته‌های فرهنگی ویژه زائران، تبدیل پایگاه شکاری شهید وحدتی دزفول، پادگان دژ خرمشهر و پایگاه دریایی خرمشهر به یادمان نام برد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش ادامه داد: همچنین طرح تبدیل استفاده از مکانها، دیواره‌ها و ویلبردهای شهری که تابلوی برای تبلیغات دوران دفاع مقدس، بازسازی قرارگاه‌های تاکتیکی در سرپل ذهاب، اهواز، میشداغ، ارائه خدمات مجازی و وایفای در یادمانهای ارتش، تهیه و توزیع ویژه‌نامه صف یاران و توزیع 12 هزار کتاب تولید شده ارتش از دیگر برنامه‌های قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار خلبان هوانیروز و هزار خلبان جنگنده نیروی هوایی ارتش در طی سالیان پس از جنگ بازنشسته شده‌اند، گفت: همچنین در نظر داریم در انتهای سال جاری و یا ابتدای سال آینده مراسم میثاق خلبانان نیروی هوایی و هوانیروز نیروی زمینی ارتش با مقام معظم رهبری را در ستاد ارتش برگزار کنیم.

امیر سیفی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه برنامه‌های آتی این سازمان در خصوص دعوت از فرماندهان و نظامیان سایر کشورها در مناطق راهیان نور اظهار کرد: ما با 180 کشور مراوده داریم و علاوه بر آنکه از وابستگان نظامی دعوت می‌کنیم تا در این مناطق حضور پیدا کنند از شخص سفرا نیز دعوت خواهیم کرد تا از این مناطق بازدید کنند.

انتهای پیام/

R1405/P1439/S4,38/CT11 واژه های کاربردی مرتبط راهیان نور دفاع مقدس

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد

 

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد