Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:17:55 GMT

برنامه‌های قرارگاه راهیان نور ارتش تشریح شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۴۸۶۳

برنامه‌های قرارگاه راهیان نور ارتش تشریح شد

رئیس قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های این قرارگاه را برای راهیان نور امسال تشریح کرد.

به گزارش ایسنا،امیرسرتیپ حسن سیفی در یک نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت:امسال 62 نفر از فرماندهان گروهان به بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران دار فانی را وداع گفتند.به این ترتیب با 62 سرمایه،تاریخ،اسوه و گنجینه را از دست دادیم که می‌توانستیم با جمع‌آوری خاطرات این تعداد،تاریخ دفاع مقدس را تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم تبیین تاریخ و وقایع دفاع مقدس برای نسل‌های امروز و آینده کشورمان،گفت:ارتش در مقابل مردم و بر اساس شرح وظابفش پاسخگوست و در راستای انجام به وظیفه‌اش در قبال دفاع مقدس لحظه‌ای درنگ نکرده و نخواهد کرد. رویکر ارتش به راهیان نور تغییر کرده و می‌خواهد از گذشته پلی امیدوارکننده به آینده بسازد چون حق نداریم به مردم ناامیدی را القا کنیم.

سرتیپ سیفی ادامه داد: اردوهای راهیان نور محل نشان دادن صلابت و اقتدار کشور،عامل جلوگیری از فراموشی خاطرات و جلوگیری از تحریف آنها محسوب می‌شود. راهیان نور صحنه نمایش قدرت یک ملت به شمار می‌رود و این صلابت و اقتدار با روایت رزمندگان و فرماندهان حاضر در جنگ ارتش رنگ دیگری به خود خواهد گرفت. درواقع عبرت‌های عاشورا ما را در دفاع مقدس آبدیده‌ترکرد.

وی با تشریح سیر راهیان نور از زمان راه‌اندازی(سال 1376) تاکنون گفت:بهبود و کاربردی کردن این حرکت عظیم گفت:سند راهیان نور از جمله اهداف ارتش محسوب می‌شود و سند ملی راهیان نیز در این راستا مصوب شده است.

سرتیپ سیفی در ادامه این نشست خبری،آموزش راویان راهیان نور،گویاسازی خاکریزها،گسترش نمایندگی‌های راهیان نور،تهیه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای،تهیه و توزیع 2000 عنوان کتاب،روایت وقایع دفاع مقدس به زبان خارجی،بیعت 1820خلبان بازنشسته ارتش با مقام معظم رهبری در یک گردهمایی،بازسازی مکان‌های قرارگاه تاکتیکی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط ارتش برای راهیان نور امسال برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی عروج شهادت گونۀ سردار سرتیپ «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت.   متن پیام به شرح زیر است:   بسم الله الرحمن الرحیم من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه ۖ فمنهم من قضیٰ نحبه ومنهم من ینتظر ۖ وما بدّلوا تبدیلًا   عروج شهادت‌گونه سردار رشید اسلام و جانباز سرافراز، سرتیپ‌پاسدار سیدمجید ایافت موجب تاسف و تاثر گردید. ایشان رزمنده‌ای مجاهد، فرماندهی بااخلاص، از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و هم‌رزم وفادار سردار شهید محمود کاوه بودند که پس از دوران دفاع‌مقدس نیز با مجاهدت و تعهد، مسئولیت‌های متعددی را در عرصه‌های مختلف سپاه از جمله جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و ۲۳ هزار شهید خراسان را برعهده داشتند که به‌طور یقین خدماتشان در گنجینه افتخارات این کشور به یادگار باقی خواهد ماند.   ضمن تجلیل از رشادت‌های سردار مخلص و باصفا سید مجید ایافت و عرض تسلیت به مردم ولایتمدار خراسان و شهر مقدس مشهد، هم‌رزمان، دوستان و خانواده صبور وگرانقدر، برای آن مجاهد فقید، علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.   محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • تشریح اقدامات سازمان بورس بعد از وقایع اردیبهشت سال گذشته
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • رئیس مجلس عروج سردار سید مجید ایافت را تسلیت گفت
  • قالیباف عروج سردار «سیدمجید ایافت» را تسلیت گفت