Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شرق در نخستین پرونده فردی که با طراحی روبات جعلی در تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات بیش از دو‌هزار و ۱۰۰ کاربر اینترنت در کشور کرده بود، به دام افتاد.

در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس اصفهان قرار گرفت. در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد مال‌باختگان از یک روبات جعلی در تلگرام اقدام به خرید شارژ تلفن همراه یا شارژ بسته‌های اینترنتی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله ماموران، عملیات شناسایی سازنده این روبات جعلی را در دستور کار قرار دادند و با انجام اقدامات علمی و تخصصی و جمع‌آوری ادله دیجیتالی عامل این برداشت‌ها شناسایی شد. ماموران پلیس فتای استان اصفهان پس از شناسایی محل سکونت مجرم با هماهنگی با مقام قضائی به آنجا رفتند و متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

با انتقال متهم به استان اصفهان و تحقیقات تخصصی از او مشخص شد وی با طراحی روبات جعلی در تلگرام تحت عنوان درگاه خرید شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی توانسته اطلاعات بیش از دو‌هزارو ۱۰۰ نفر از کاربران اینترنتی را از استان‌های مختلف کشور سرقت کند.

متهم انگیزه‌اش از این کار را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد برای خود عنوان کرد. براساس اعترافات متهم وی تاکنون مبلغ دو ‌میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده و برای اینکه شناخته نشود با وجوه سرقتی اقدام به خرید کارت شارژ، خرید پول‌های الکترونیکی، خرید ارز و سایر موارد در فضای مجازی کرده است. ‌ متهم با تبلیغ این روبات با عنوان «تنها درگاه ارزان‌قیمت شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی» در کانال‌ها و گروه‌های مختلف تلگرام اقدام به فریب کاربران می‌کرد. فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با این پرونده اظهار کرد: تلاش برای شناسایی مال‌باختگان و کشف حساب‌هایی که این نوجوان برای خود باز و وجوه سرقتی را به آنها منتقل کرده، همچنان ادامه دارد.

در همین حال رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی خبر داد که با به‌دست‌آوردن رمز کارت حساب اشخاص اقدام به برداشت از حساب آنها به صورت غیرمجاز می‌کرد. در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها کرده و مبالغ برداشتی در کل به میزان ۱۴۵‌میلیون‌ و ۴۵۰‌ هزار ریال است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. در بررسی اولیه از شکات همگی اظهار کردند اخیرا از یک فروشگاه اقدام به خرید کردند. صاحب فروشگاه اعلام کرد در پی درج آگهی در سایت دیوار تحت عنوان جذب شاگرد، فردی با مراجعه به فروشگاه به مدت چند روز مشغول به کار بوده و سپس بدون اطلاع فروشگاه را ترک کرده است. پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت هویت واقعی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی منزل متهم یک دستگاه اسکیمر و تعدادی کارت خام بانکی و کارت هدیه بانکی کشف شد. متهم در بازجویی‌ها توضیح داد از طریق درج آگهی‌هایی با عنوان استخدام و اعطای دیپلم در سایت دیوار شناسنامه و کارت ملی سه ‌نفر را به دست آورده و سپس به نام افراد مذکور سیم‌کارت خریداری کرده و با تهیه یک دستگاه اسکیمر (کپی‌کننده کارت‌های بانکی) و تعدادی کارت خام بانکی و کارت هدیه بانکی اطلاعات کارت‌های افراد را در آنها کپی‌برداری و با پوشاندن چهره خود اقدام به خرید از حساب افراد کرده است.

سرهنگ ‌محسن محمودی رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی در توصیه به شهروندان با بیان اینکه در انجام اقدامات مالی و ارائه اطلاعات شخصی خود به دیگران دقت لازم را داشته باشند تا مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار نگیرند، گفت حتما هنگام خرید از فروشگاه‌ها و هنگام پرداخت وجه از طریق کارت بانکی خود کارت کشیده و رمز را وارد کنند و نگذارند کسی متوجه رمز آنها شود. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین‌شهر
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد