Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس و انتقال نمادهایی از جنگ و آثار حماسی می تواند در بیان بسیاری از رشادتها و حماسه های مردمان این دیار تاثیر گذار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، صبح امروز با هدف احداث باغ موزه دفاع مقدس در سنندج مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان با شهردار دیدار نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار سنندج اظهار داشت: یکی از استانهایی که در هشت سال جنگ تحمیلی مردمان آن متحمل رنجها و مشقتهای فراوانی شدند استان کردستان است.

 


مهندس حشمت اله صیدی بیان کرد: رشادتهای جوانان این استان درکنار سایر رزمندگان در دفاع از آب و خاک و مقابله  با دشمن متجاوز درس عبرتی برای تمام کشورهای  استعمارگر بود.

 


وی گفت: انتقال مفاهیمی همچون گذشت، رشادت و ایثار از جمله مهم ترین مواردی است که باید به نسل های  امروزی در جهت ارج نهادن و تکریم از کسانی که از جان  خود در مقابل دفاع از ارزشهای این نظام گذشتند بخوبی منتقل شود.

 


مهندس صیدی تاکید کرد: یکی از مهم ترین رسالت های احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان کردستان انتقال رشادتهای رزمندگان، رنج ها و مشقتهای که مردم این دیار در آن هشت سال تحمل کردند.

 


وی عنوان کرد: فضاسازی مناسب و استفاده از سیما و منظر زیبا در احداث این باغ موزه در جهت جذب بازدیدکنندگان بویژه مسافران و گردشگران بسیار حائز اهمیت است.

 


مهندس صیدی عنوان کرد: شهرداری سنندج دارای کارشناسان متخصصی در زمینه زیباسازی، معماری و همچنین احداث فضاهای سبز است که استفاده از نظرات کارشناسان این شهرداری در احداث این باغ موزه می تواند در جهت ایجاد مکان فرهنگی مناسب  در سطح شهر تاثیر گذار باشد.

 


در ادامه این دیدار مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان گفت: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس در پارک جنگلی واقع در ورودی میدان 12 فروردین احداث می شود.

 


سردار مراد حسنی افزود: مالکیت این مکان در اختیار منابع طبیعی بوده که  جهت احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس موافقت های لازم اخذ شده است.

 


وی اعلام کرد: با توجه به اینکه شهرداری  در احداث مکان های تفریحی و احداث پارکها دارای تجربه خاصی است بنابرین نیازمند حمایت های لازم در جهت احداث مکان مناسب در این زمینه هستیم.

 


سردار حسنی تصریح کرد: احداث باغ موزه دفاع مقدس و انتقال نمادهایی از جنگ و آثار حماسی می تواند در بیان بسیاری از رشادتها و حماسه های  مردمان این دیار تاثیر گذار باشد.

 


وی ابراز امیدواری نمود: با تعامل و همکاری تمامی دستگاهها بتوانیم با احداث باغ موزه دفاع مقدس ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان  این استان را به خوبی به سایر هموطنان معرفی کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین میزبان شهید گمنام

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراسم استقبال از شهید گمنام  فردا  یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حجتی تاکستان برگزار می‌شود.

سرهنگ امیری مقدم افزود: ساعت ۱۶ روز دوشنبه هم  پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس  از مسجد  حضرت امام جعفر صادق(ع) شهر نرجه تشییع و در بوستان این شهر بخاک سپرده  می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان