Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران - ایرنا- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ایجاد باغ مرکبات و زیتون در 500 هکتار از زمین های کشاورزی مناطق گرمسیری این استان آغاز شده است.

زواره آزادپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان باغ در شهرستان های گرمسیری گچساران، باشت، کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 250هکتار باغ بادام دیم و گل محمدی، امسال در شهرستان های سردسیری بویراحمد و دنا ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: تأمین یارانه نهال، تامین آب با اجرای طرح های پمپاژ آب و حفر گودال از جمله حمایت‌های جهاد کشاورزی برای اجرای طرح توسعه باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:2 هزار هکتار زمین در سال جاری برای توسعه باغستان ها در کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی شده است.
آزادپور اظهار داشت: بادام و انجیر دیم، گل محمدی و گیاهان دارویی از جمله گونه‌های اولویت دار برای توسعه باغ در این استان است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد باغ برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و ظرفیت های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه باغداری افزود: توسعه باغستان ها از برنامه های اولویت دار حوزه کشاورزی این استان است.
در دولت تدبیر و امید بیش از پنج هزار هکتار باغ در اراضی شیبدار استان احداث شده است.
آزاد پور سطح زیر کشت باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر 43 هزار و 400 هکتار دانست و گفت: میزان تولید سالانه محصولات باغی در استان نیز 256 هزار تن است.
وی گفت: طرح اجرای استعداد یابی ایجاد 50 هزار هکتار باغ در نقاط مختلف این استان از برنامه‌های توسعه باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
آزادپور اظهار داشت: براساس یک برنامه پنج ساله 50 هزار هکتار باغ شامل انگور دیم، انجیر دیم، گل محمدی، بادام دیم و گیاهان دارویی در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح ایجاد 50 هزار هکتار باغ در زمین‌های شیبدار با بارندگی بیش از 300 میلیمتر و پراکنش مطلوب پس از واگذاری اراضی ملی آغاز می‌شود.
آزادپور تصریح کرد: واگذاری زمین‌های ملی با مشارکت منابع طبیعی به صورت اجاره 99 ساله، توزیع نهال و آموزش کاشت، داشت و برداشت از برنامه‌های دولت دوازدهم برای اجرای این طرح است.
سالانه 800 هزار تن انواع محصول کشاورزی در 270 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می‌شود.
8143/1662

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد