Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@02:11:19 GMT

منتجب‌نیا: اصلاح‌طلبان نیاز به اصلاح دارند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۵۶۳۵

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح‌طلب‌ها نیاز به اصلاح دارند؛ چراکه هم جایگاهشان در جامعه پیچیده است و مردم به آن‌ها چشم دوخته‌اند و هم خودشان مدعی اصلاح هستند.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چرایی ناامیدی مردم از عملکرد دولت، اظهار کرد: هر پدیده‌ای به صورت اتفاقی به وجود نمی‌آید و علت و عواملی دارد، امید و ناامیدی هم تصادفی نیست و سلسله عواملی دست‌به‌دست هم داده و در انسان امید یا ناامیدی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با آن هویتی که داشت و صداقت، پاکی، ایثار، فداکاری، انسانیت و کرامت انسانی در آن تجلی پیدا کرده بود، موجب امید به آینده بود.

منتجب‌نیا با بیان اینکه «یکی از هنر‌های امام (ره) ایجاد امید و افزایش خودباوری در مردم بود»، یادآور شد: امام (ره) در سخنرانی‌هایشان بار‌ها می‌گفتند که «ما می‌توانیم» و «ما چنین می‌کنیم». در بهبوهه پیروزی انقلاب، امام به مردم و حتی نیرو‌های مسلح اعتماد به نفس و امید داد و به آن‌ها می‌گفت که من می‌خواهم شما را آزاد کنم، به شما عزت بدهم و این عزت و کرامت و اعتماد به نفس و خودباوری را به مردم بازگرداند و حس اعتماد به نفسی را در که رژیم ستم‌شاهی در مردم کشته بود را احیا کرد و همین باعث انجام کار‌های بزرگی پس از انقلاب شد.

وی با تأکید بر اینکه «تا زمانی که امید و اعتماد از ناحیه مسئولان به مردم تزریق می‌شد و مردم صداقت و امانت‌داری را در مسئولان مشاهده می‌کردند، امید مردم روزبه‌روز بیش‌تر می‌شد»، تصریح کرد: امام (ره) صادقانه با مردم حرف زد و گفت: بریزد در خیابان‌ها و انقلاب کنید، هم‌چنین هنگامی که صدام به کشور حمله کرد، گفت: یک دیوانه سنگی پرتاب کرده و به جبهه‌ها بروید. این صداقت امام با مردم است و مردم آن را لمس می‌کردند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: امام تا یک هفته پیش از اعلام پایان جنگ گفته بود که جنگ باید ادامه داشته باشد و هرگونه تردید در ادامه جنگ مخالفت با رسول‌الله است، اما هنگامی که به این جمع‌بندی رسید که نمی‌توان جنگ را ادامه داد با صداقت و شهامت حرفش را پس گرفت و گفت: جنگ باید متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه «در این شرایط و تا هنگامی که مسئولان اینگونه رفتار می‌کردند، مردم امید و اعتماد داشتند و کشور علی‌رغم همه توطئه‌ها به پیش می‌رفت»، خاطرنشان کرد: متأسفانه رفته‌رفته این صداقت‌ها جای خود را به فریب و دروغ داد، امانت‌داری جای خود را به حیف‌ومیل و زندگی‌های ظاهرانه و انقلابی جای خود را به زندگی اشرافی داد. مشکل این‌جاست که متأسفانه بسیاری از آن‌هایی که مسئولیت را پس از انقلاب بر عهده گرفتند فریب دنیا و زندگی دنیوی را خوردند؛ عده‌ای زندگی اشرافی را برگزیدند و برخی به سراغ حیف‌ومیل و خیانت در امانت و اختلاس رفتند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه «بدون تردید کشور نیاز به اصلاح دارد»، عنوان کرد: ما نباید دنبال انقلاب دیگری باشیم؛ انقلاب کارساز نیست. برای حرکت شتابان در آینده ما نیاز به اصلاحات داریم، اما اصلاحات خود یک‌سری مفهوم و یک‌سری مصدایق دارد. اصلاحات این است که افراد ناسالم را برداریم و افراد قوی بگذاریم و جلوی فساد و سوءمدیریت را بگیریم.

وی تأکید کرد: این جریان چیزی نیست که قابل انکار باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر ضرورت اصلاح در جامعه باشد، چراکه اگر در جامعه اصلاح انجام ندهیم یا باید جامعه درجا بزند و توقف کند و ما از شرایطی که وجود دارد راضی باشیم و یا باید سیر قهقهرایی بزنیم و داشته‌های خود را از نیز دست بدهیم.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه «تن‌ها راه، راه اصلاحات است، اما مشکل کار اصلاح‌طلبان هستند»، گفت: مشکل کار مدیریت پس از انقلاب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هستند؛ لذا آن‌هایی که مدعی اصلاحات هستند، سزاوارتر هستند که خودشان را اصلاح کنند. من معتقدم اصلاح‌طلب‌ها نیاز به اصلاح دارند، چراکه هم جایگاهشان در جامعه پیچیده است و مردم به آن‌ها چشم دوخته‌اند و هم خودشان مدعی اصلاح هستند.

وی ادامه داد: اصولگرا‌ها می‌گویند ما تابع اصولی هستیم و این شرایط را قبول دارم، اما اصلاح‌طلب‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم شرایط را تغییر دهیم. کسی که درونش تحول ایجاد نشده چگونه می‌تواند تحول ایجاد کند. مشکل کار ما این است که متأسفانه در درون اصلاح‌طلب‌ها روحیه اصلاح‌طلبی ضعیف شده است و به عبارتی بسیاری از اصلاح‌طلب‌ها از اصلاحات فاصله گرفتند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه «با شعار نمی‌شود اصلاحات انجام داد»، تصریح کرد: ما به یمن انقلاب و به همت ملت یک موقعیتی در جامعه پیدا کردیم، اما نتوانستیم از این موقعیت به نفع انقلاب استفاده کنیم و جریان و خودمان را حفظ کنیم. خیلی‌ها لرزیدیم-هم اصلاح‌طلب‌ها و هم اصولگرایان و هم نیرو‌های انقلابی- و فجایعی که اتفاق می‌افتد، مانند مسائل اقتصادی، توسط افرادی است که آلوده شدند.

وی خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات یک جریان زلال، شفاف، انسانی و الهی است که ریشه در تاریخ انبیاء و عقلانیت دارد. اصلاح‌طلب‌ها تأکید می‌کنند نیاز به اصلاح دارند، اما اصلاحات نیاز به اصلاح ندارد. اصلاح‌طلب‌ها نیاز به اصلاح دارند و باید از خودمان شروع کنیم.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در خصوص تأثیر ناامیدی مردم از اصلاح‌طلبان در وقوع اعتراضات اخیر در کشور با اشاره به اینکه «مردم حق دارند انتقاد و اعتراض کنند»، گفت: این اشکال هم به حاکمیت و اصلاح‌طلب‌ها و اصولگرا‌ها وارد است و تنها راه حل قضیه این است که اصلاح‌طلب‌ها بیایند آسیب‌شناسی واقعی کنند و در مقام اصلاح خودشان برآیند.

وی یادآور شد: مشکل کار ما این است که ما اصلاحات را در مجموعه‌ای خلاصه می‌کنیم و آن مجموعه هم دچار یک‌سری بده‌بستان‌هایی است که از کیسه اصلاحات مصرف می‌شود و مردم اصلاحات را در چهره این افراد می‌بیند و سرنوشت اصلاحات به این افراد می‌افتد، لذا اصلاح‌طلب‌ها در سطوح مختلف باید تجدید نظر کنند و صادقانه بگوید ما اشتباه کردیم. این شهامت باید در اصلاح‌طلب‌ها باشند و اگر این شهامت را نداشته باشند اصلاح‌طلب نیستند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سه هزار بسته معیشتی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب مرحله دوم رزمایش اطعام مهدوی، سه هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۴ میلیارد ریال بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد منطقه ۳ تبریز توزیع شد.

همچنین ۱۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد، اهداء شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، امروز در مراسم توزیع این بسته‌ها اظهار کرد: با اعتبارات دولتی، امکان رفع نیاز‌های مستمندان امکان پذیر نیست و کمیته امداد باید با تجلی مشارکت مردم و خیران، نسبت به رفع این نیاز‌ها اقدام کند.

تراب محمدی ادامه داد: محرومان، جزو عائله انقلاب اسلامی هستند و کرامت آنها باید حفظ شود.

وی افزود: کمیته امداد، مولود انقلاب اسلامی است و رسالت تکریم محرومان را بر عهده دارد و از بدو تاسیس تاکنون، اقدامات چشمگیری در این عرصه داشته است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی به نقش پررنگ خیران در مبارزه با فقر اشاره کرده و گفت: کمیته امداد به تنهایی قادر به زیر پوشش قرار دادن همه نیازمندان نیست و خیران نقش برجسته‌ای در یاری رساندن به این نهاد دارند.

محمدی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) محل اعتماد و تمرکز خیران بوده و مردم به این نهاد خدمت رسان اعتماد دارند.

دیگر خبرها

  • عمومی شدن طرح «زندگی با آیه‌ها» منجر به اصلاح سبک زندگی می شود
  • بیانیه مجمع زنان اصلاح‌طلب درباره «زهرا شجاعی»
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • زهرا شجاعی سیاست را زنانه می‌فهمید و سیاستمداری توانمند در دنیای مردانه سیاست بود /به شکوفه‌ها، به باران، برسان سلام ما را
  • توزیع سه هزار بسته معیشتی در تبریز
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند