Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:39:45 GMT

توزيع بيش از يک ميليون اصله نهال در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۵۸۰۰

توزيع بيش از يک ميليون اصله نهال در لرستان

خبرگزاري آريا - خرم اباد - ايرنا - مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري لرستان گفت: بيش از يک ميليون اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبيعي در بين مردم استان توزيع مي شود.

به گزارش ايرنا شيرزاد نجفي رو شنبه در نشست خبري با خبرنگاران اظهار کرد: منابع طبيعي در بخش هاي حفاظت، توسعه و احياي جنگل هاي در استان نقش عمده اي را ايفا کرده و امسال بيش از 500هکتار کاشت نهال هاي بومي در سطح استان لرستان در دست اجرا مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به نهال کاري 100هکتاري در بام لرستان اشاره کرد و افزود: يکهزار هکتار در لرستان براي اولين به زير کشت گياهان دارويي مي رود.
به گفته وي توسعه و کاشت گياهان دارويي يکي از الويت هاي منابع طبيعي بوده که از امسال آغاز شده است.
نجفي ادامه داد: در بحث خسارت به منابع طبيعي از طريق پروژه هاي عمراني، امسال 120ميليارد ريال به خزانه وارد شده که تنها 10ميليارد ريال آن به استان تخصيص داده شده است.
وي اضافه کرد: افتتاح پارک جنگلي مجتمع کشت و صنعت لرستان، افتتاح ساختمان هاي منابع شهرستان هاي چگني و کوهدشت و افتتاح پاسگاه حفاظت شول آباد اليگودرز از برنامه هاي هفته منابع طبيعي است.
هفته منابع طبيعي از 15 تا 22 اسفند ماه مي باشدو نخستين روز هفته منابع طبيعي، روز درختکاري نامگذاري شده است.
9872/6060
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

کد خبر 6094856

دیگر خبرها

  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی