Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج صبح امروز 12 اسفندماه برگزار شد.
در بخشی از این مراسم سردار جعفری، فرمانده کل سپاه طی سخنانی با اشاره به اینکه بسیج بخشی از جامعه است که ادعای عمل به قرآن و توجه به آیات الهی در مورد آنها صدق می‌کند، گفت: بسیج بخشی از جامعه اسلامی است که از طریق حضور در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و حضور مجاهدانه در این عرصه به دستورات الهی که در قرآن آمده است، عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هیچکس نمی‌تواند این حضور و این تلاش، همت و مجاهدت را انکار کند. بسیج در عرصه‌های دفاعی و مقاومتی و جنگ نرم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و نیز در برابر تهدیدکنندگان نظام حضور مستمر دارد.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه باید شکرگزار این حضور و کیفیت آن باشیم، بیان کرد: این حضور با هدف یاری از دین خدا و نصرت الهی تحت رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه توفیقات الهی روز به روز نصیب انقلاب اسلامی می‌شود، گفت: همه این نصرت‌ها و پیروزی‌ها به علت توجه به آیات الهی در جامعه توسط امت حزب الله است. این توفیقات در عرصه‌های مختلف نصیب انقلاب اسلامی و منطقه شده است و روز به روز در حال گسترش است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به فعالیت‌های دستگاه تبلیغاتی دشمنان برای مقابله با این پیروزی‌ها و برعکس نشان دادن توفیقات و درشت‌نمایی روی برخی اشکالات جوامع اسلامی، افزود: با همه این وجود، تبلیغات گسترده مانع از بیان این حقیقت نورانی نشده است.
سردار جعفری اذعان کرد: بخشی از این توفیقات قابل کتمان نیست و حتی دشمنان به آن اذعان دارند. از جمله این توفیقات جبهه مقاومت اسلامی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی است که برگرفته از دفاع مقدس به دنیا صادر شد. همه مقاومت‌های جوامع مختلف در منطقه مدیون مقاومت و ایستادگی مردم در دوران دفاع مقدس است که به تنهایی در برابر ابرقدرت‌ها ایستادند.
وی با تاکید مجدد بر نصرت‌هایی که در زمان دفاع مقدس به دست آمد، بیان کرد: علاوه بر پیروزی در جنگ، پیروزی‌های دیگری که بعد از جنگ نصیب شد همه از طرف خداوند متعال و به پاداش مقاومت‌ها، شهادت‌ها و مظلومیت‌های به دست آمده است.
فرمانده سپاه عنوان کرد: پیروزی‌هایی که خداوند در سوره مبارکه صف که از آن به عنوان نصر قریب یاد کرده است، بیان می‌دارد، علاوه بر پاداش انفرادی که به شهدا داده می‌شود، نصر و پیروزی‌های بعد از جنگ هم داده می‌شود.
سردار جعفری عنوان کرد: ما هم در جنگ، شاهد نصرت‌های الهی بودیم و هم سال‌ها بعد از جنگ این نصرت‌ها را شاهد بودیم. چه کسی باور می‌کرد که صدام، به دست خود آمریکایی که روزگاری برای مقابله با ایران او را پرورش داده بود، معدوم شود و بعد از او برای اولین بار در کشور عراق، نظامی شکل بگیرد که شیعه سهم عمده‌ای در اداره کشور داشته باشد. امروز شیعه در حکومت عراق و اداره کشور سهم بالایی دارد. این چیزی جز همان وعده الهی در سوره مبارکه صف نیست. اخیرا هم در منطقه در کشورهای مختلف بعد از شکست قطعی داعش شاهد نصرت الهی در منطقه هستیم که سقوط هواپیمای رژیم کودک‌کش صهیونیستی توسط کشور سوریه که برای اولین بار صورت گرفت از همان نصرت‌ها هست.
وی در ادامه به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری که اخیرا بیان شده است، اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مجاهدین کشورهای منطقه و آنها که با رژیم صهیونیستی درگیر هستند به زودی در قدس نماز خواهند خواند. همه اینها پیروزی‌هایی است که خداوند متعال در قرآن وعده آنها را داده است.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه همه این نتایج را از بخشی از جامعه ایران اسلامی و از شجره مقدسی به نام بسیج داریم، اذعان کرد: هر کسی در این مسیر قدم می‌گذارد نام او بسیجی است و براساس آیه 15 سوره مبارکه حجرات؛ مومنین واقعی کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان می‌آورند و در این اطاعت به خود تردید نمی‌دهند و در راه خدا با جان و مال خود مجاهدت می‌کنند، اینها مومنین واقعی هستند.
سردار جعفری بیان کرد: بهترین و مؤلفه اصلی عمل به دستور الهی را باید عمل به ولایت فقیه که مختص جامعه شیعه است، دانست. آنها که با اعتقاد از ولایت فقیه برای محقق شدن اهداف انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند، معتقد به این اصل هستند.
فرمانده سپاه با اشاره به اینکه در بخش‌های دیگر اجرای دستورات الهی همچون سبک زندگی و اخلاق در جامعه نمی‌توانیم بگوییم به طور کامل دستورات الهی را اجرا کرده‌ایم، گفت: برای اینکه ایران اسلامی در همه عرصه‌ها و نه تنها در عرصه مقاومت و مجاهدت الگو و اسوه باشد، باید به قرآن کریم توسل کنیم و به توصیه‌های مقام معظم رهبری در این رابطه را عمل کنیم.
وی افزود: توصیه معظم له هم در بحث قرآن توجه به مفاهم قرآنی و معانی آیات الهی است. همه جمع‌های قرآنی باید به این نکته توجه کنند اما توجه بسیج باید بیشتر باشد. برای همین اولویت اول ما مفاهیم قرآنی و فهم آیات نورانی قرآن و نیز تلاش برای ایجاد آمادگی در عمل به آنها است.
سردار جعفری با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا در دیگر وجوه از جمله سبک زندگی و اخلاق و ... نیز الگو شویم، گفت: برای این کار باید حفظ آیات قرآن کریم آن هم آیاتی که در اولویت قرار دارد، حفظ و به آنها عمل کنیم.
وی با بیان اینکه نقص‌ها و کمبودهای زیادی داریم به طوری که در برخی موارد باید شرم کنیم که ادعای اسلامی بودن داریم، گفت: فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب بسیار زیاد است و از طرف مسئولان اجرایی کشور باید حرکت به سمت مطلوب اتفاق بیفتد.
سردار جعفری تاکید کرد: در این موضوع و برای رسیدن به وضع مطلوب وظیفه سنگین بر عهده آنها که ادعای ایمان دارند، است. بهترین راه فهم قرآن هم حفظ قرآن کریم است و باید روی آیات کاربردی روز تمرکز کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در این پیام آورده است: خبر درگذشت حاجیه خانم روبخیر برزیده مادر شهیدان والامقام عبدالرحیم و عبدالکریم دزفولی از شهدای دفاع مقدس، موجب تاثر و تالم گردید.
وی افزود: این بانوی مقاوم و ایثارگر در راه دفاع از میهن اسلامی از عزیزترین سرمایه‌های خویش گذشت و فرزندان خود را در مسیر پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای الهی هدیه نمود و امروز پس از سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر این رنج جانکاه به فرزندان شهیدش پیوست.

استاندار خوزستان ادامه داد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والامقام، مصیبت وارده را به خانواده داغدار ایشان، خانواده‌های معظم شهدا و مردم شریف استان خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است/ ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند