Web Analytics Made Easy - Statcounter


کاوه مدنی گفت: یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی در یک منطقه، کشور یا جامعه محلی، میزان مشارکت مدنی در آن منطقه و کشور است.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین کارگاه مشورتی مدیریت مشارکت محور پسماند کشور گفت: حتی اگر عملکرد دولت و حاکمیت در بهبود محیط زیست ضعیف باشد، جامعه مدنی نباید نا امید شود و باید باور داشته باشد که اگر تخریبی در محیط زیست رخ دهد، جبران آن بسیار دشوار است و از همین رو مکلف به پیشگیری از تخریب محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدنی با اشاره به مزایای طبیعی و ارزش های زیست محیطی و اکوسیستمی استان گیلان، اظهار کرد: اگر امروز گیلان با تمامی موهبت های طبیعی و زیست محیطی، درگیر معضلات بسیار جدی محیط زیستی همچون پسماند است، شاید به دلیل آن باشد که فراموش کردیم، زیبایی ها هم بدون مراقبت و مسئولیت پذیری، قابل تخریب هستند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن یادآوری این موضوع که پسماند یکی از معضلات مهم محیط زیستی در کشور به ویژه در استان های شمالی است، خاطرنشان کرد: باور دارم حتی اگر دولتمردان هم هیچ فکر و اقدامی برای رفع معضل پسماند در کشور و استان گیلان نداشته باشند که البته اینطور نیست، مردم گیلان باید با مشارکت خود برای رفع این چالش مهم گام بردارند و البته شکل گیری نخستین کارگاه مشورتی مدیریت مشارکت محور پسماند کشور در استان، می تواند نوید بخش همین نگاه و عزم مردم باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پسماند از نخستین اولویت های تمرکزی برنامه های معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین دلایل این اولویت بخشی به موضوع پسماند، نقش و جایگاه موثر و مهم مشارکت مردم و تصمیم ها و عملکردهای روزمره و لحظه ای آن ها در مدیریت این معضل است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت مطالبه گری در مردم برای اثرگذاری در حوزه پسماند، تصریح کرد: فارغ از نحوه عملکرد مدیران و مسئولان در حوزه پسماند همچون نحوه جمع آوری و بازیافت پسماند، اصلاح رفتارهای ما و نهادینه شدن اقداماتی همچون تفکیک زباله از مبدا یا کاهش تولید پسماند در افراد جامعه، تاثیری بزرگ در رفع چالش پسماند دارد.

مدنی اشاره ای هم به جایگاه سوم شهر رشت در توریسم پذیری کشور داشت و افزود: اگرچه بخشی از معضل پسماند استان های شمالی ناشی از رفتارهای نادرست توریسم ها در این استان ها است اما بازگشت و احیاء سنت ها و رفتارهای محلی و بومی صحیح در حوزه پسماند می تواند در رفتار توریسم ها یا مهمانان نیز تاثیر گذار باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز خرسندی از فعالیت های محیط زیستی اعضای شورای شهر گیلان، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که توسعه و سرمایه گذاری اگر همراه و همگام با آموزش، فرهنگ سازی و اخلاق نباشد و غفلت از این اصول در مسیر توسعه، می تواند منجر به تخریب ها و چالش های محیط زیستی بسیاری شود که جبران آن بسیار دشوار و زمان بر است و حتی می تواند چند نسل از جامعه ای را درگیر کند.

مدنی با ابراز خرسندی از نگاه و فهم دولت در حوزه محیط زیست و باور به ضرورت مشارکت مردم برای رفع چالش های محیط زیستی کشور، گفت: یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی در یک منطقه، کشور یا جامعه محلی، میزان مشارکت مدنی در آن منطقه و کشور است و بنابراین هرگز نباید از مسئولیت مدنی خود در توسعه پایدار منطقه و کشور غافل شویم.

true برچسب ها : حفظ محیط زیست مشارکت مردمی معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کاوه مدنی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی استانداری، در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با صدور مجوز زیست محیطی بهره برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

در این جلسه پس از توضیحات استاندار خراسان شمالی مناطق چهارگانه محیط زیست مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست کشور قرار گرفت.

کد خبر 750195

دیگر خبرها

  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود