Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:24:23 GMT

اجرای طرح امضای الکترونیک پزشکان در کشور/ حذف مهر پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۶۱۲۰

اجرای طرح امضای الکترونیک پزشکان در کشور/ حذف مهر پزشکی

بیرجند-  مشاور وزیر و رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات در وزارت بهداشت و درمان از حذف مهرهای پزشکی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: امضای الکترونیک پزشکان جایگزین مهر پزشکی می شود. 

به گزارش خبرنگار مهر،  سید محمود تارا صبح شنبه در نخستین جشنواره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند اظهار کرد: طی سال ۹۷ حذف مهرهای پزشکی و جایگزین کردن امضای الکترونیک در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه ۱۲۰ میلیارد تومان برای صدور کاغذ دفترچه بیمه هزینه می شود، گفت: در این راستا حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی شدن امور نیز در دستور کار قرار دارد.

مشاور وزیر و رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات در وزارت بهداشت و درمان از تجهیز بیمارستان ها به سیستم استحقاق درمان خبر داد و گفت: با نصب این سیستم،  بیماران بدون دفترچه بیمه پذیرش می شوند و در مرحله اول  ۱۰۰ بیمارستان به این سیستم مجهز می شوند.

تارا رسیدگی الکترونیکی اسناد را از دیگر برنامه های سال آینده دانست و بیان کرد: همچنین فعال کردن سیستم جامع نوبت دهی برای شهروندان از اولویت های سال ۹۷ است.

وی با اشاره به فناوری تلی مدیسن تصریح کرد: این امر از ۱۵ سال گذشته مطرح است اما تاکنون یک مرکز تلی مدیسن به صورت جدی پای کار نیامده است.

مشاور وزیر و رئیس دفتر آمار و فناوری اطلاعات در وزارت بهداشت و درمان ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۱۵ دانشجو در این رشته فعالیت می کنند اما تاکنون پژوهش خوبی در این زمینه نداشته ایم و از پیاده شدن تلی مدیسن در دانشگاه بیرجند استقبال می کنیم.

تارا با اشاره به اهمیت آی تی در دانشگاه ها بیان کرد: باید ساختار آی تی در دانشگاه درست شود و در حال حاضر جایگاه آی تی در چهار رکن شامل آمار اطلاعات، دارایی های حاکمیتی، رگولاتوری و مدیریت خدمات خلاصه شده است.

وی با تاکید براینکه باید نظام آمار ثبتی نظام مرجع آمار دانشگاه باشد، اظهار کرد: باید اسناد آماری مرجع درست کنیم تا در تاریخ ماندگار شود.

مشاور وزیر و رئیس دفتر مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  بیان کرد: برای اولین بار کمیته فناوری اطلاعات در ستاد تحول سلامت فعال شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیأت‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ آقای محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقاء و آقای سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

کد خبر 6097998

دیگر خبرها

  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟