Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@20:31:58 GMT

◄ (تصاویر) بی‌آرتی در دیگر نقاط جهان

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۶۱۶۷

◄ (تصاویر) بی‌آرتی در دیگر نقاط جهان

تین‌نیوز | 

خطوط BRT در تهران در کنار مترو با همه معضلاتشان یکی از کارآمدترین روش‌های حمل‌ونقل هستند. در مسیرهایی که امکان احداث مترو وجود ندارد این خطوط سریع اتوبوس قادرند مسافران را حتی سریع‌تر از تاکسی به مقصد برسانند.

این روش حمل‌ونقل عمومی تنها در تهران و برخی شهرهای ایران اجرانشده و در اصل BRT در ایران توسط شهرداری تهران از شهرهای بزرگ دیگر اقتباس‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت شهرها که رو به افزایش گذاشت، اتوبوس‌ها نیز خود به‌مثابه خودروهای کوچکی بودند که در پیمایش‌های درون‌شهری تبدیل به عناصر ترافیک‌آفرین می‌شدند.

حضور آن‌ها در خیابان و چالش‌های پیچیدن و دور گرفتنشان اغلب نیاز با میانجی‌گری پلیس بود. از یک‌سو چشم‌پوشی از اتوبوس‌ها امری غیر عقلی و غیرمنطقی بود و از سویی دیگر حضور آن‌ها نیز تبعات خواص خودش را داشت. تا اینکه پروژه BRT مخفف Bus Rapid Transit مطرح شد.

اواسط دهه 70 میلادی در اوج پیشرفت و توسعه برزیل، ترافیک شهرهای مرکزی این کشور کم‌کم در حال تبدیل‌شدن به یک چالش ملی بود. سرانجام در سال 1974 نخستین خط بی‌آر‌تی در کورین‌تیبا تأسیس شد.

اصول ساخت اولین خط BRT هنوز هم تا حد زیادی حفظ‌شده است. حرکت رفت‌وبرگشت اتوبوس‌ها در مسیری مستقیم و بدون تقاطع. تنها در محل‌هایی که چراغ راهنمایی دارد اتوبوس‌های فوق می‌ایستند.

موفقیت این طرح به حدی بود که هنوز هم رکورددار بیشترین حمل‌ونقل با این روش از آن برزیلی‌ها با نقل‌وانتقال 2 میلیون و 300 هزار نفر طی یک روز است و رتبه بعدی خط گوانجوی چین با انتقال 1 میلیون نفر در روز است.

 اولین خط اتوبوس BRT دنیا در برزیل که سال 1974 افتتاح شد مقایسه اتوبوس و خودرو شخصی خطوط BRT در استانبول ایستگاه BRT در چین خطی خلوت در برزیل تراکم جمعیت در کلمبیا نسخه جاکارتایی بی آر تی نقشه خطوط در ماساچوست طرح گرافیکی خطوط و ایستگاه ورودی ایستگاهی در اسپانیا ایستگاهی دیگر در چین BRT در سنگاپور استانبول در نمایی دیگر مدل‌ مدرن اتوبوس BRT در فرانسه بی‌‌آر‌تی زیرزمینی در آمریکا BRT دیگری در کلمبیا

منبع: بازارخبر

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟

 به گزارش تابناک، دانشجو نوشت: سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • یادی از اولین خطوط اتوبوسرانی | از بلیت فلزی تا بلیت کاغذی و باجه بلیت‌فروشی
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • آب شرب ۲۵ هزار نفر در بهمئی پایدار شد
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟