Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@17:10:13 GMT

گزارش خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۶۴۲۸

گزارش خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز، براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت خُرده فروشی گروه های لبنیات، برنج، قند و شکر، چای و روغن نباتی در هفته منتهی به ۴ اسفند ماه سال جاری نسبت به هفته قبل از آن ثابت بوده و قیمت گروه های تخم مرغ ۴.۹ درصد، گوشت قرمز ۰.۲ درصد افزایش یافته اند. همچنین در مدت مشابه قیمت گروه های حبوب ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد، میوه های تازه ۱.۳ درصد، سبزی های تازه ۲.۲ گوشت مرغ ۰.۵ درصد کاهش داشته اند.


لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۴.۹ درصد افزایش داشت و شانه ای ۱۲۶ هزار تا ۱۹۰هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب قیمت لوبیا چیتی معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انار، انگور، هندوانه و موز عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای نارنگی، لیمو شیرین و انار هریک معادل ۱.۱ درصد و موز ۱.۷ درصد افزایش یافت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۱ درصد تا ۶.۶ درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی های تازه قیمت کدو سبز معادل ۰.۸ درصد و سبزی های تازه برگی ۰.۳ درصد افزایش داشت اما قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۴ درصد تا ۶.۴ درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۳ درصد افزایش و قیمت گوشت مرغ نیز ۰.۵ درصد کاهش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

اقتصادآنلاین

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت

  سید محمد رضا سیدحسینی  در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت:به همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید با این میزان جوجه ریزی سه هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان مشغول تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد