Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی در مراسم رونمایی از سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس گفت: امروز شاهد آغاز این طرح هستیم که باب جدیدی در شایسته سالاری مدیران آموزش و پرورش خواهد گشود.

وی افزود: نقش و جایگاه مدیران مدارس بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از مشکلات با وجود مدیران شایسته رفع خواهد شد و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و سرمایه‌ها با مدیران نه چندان کارآمد به تباهی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: در این سند به شایستگی سالاری اشاره شده است که این سامانه به تحقق این فرایند کمک می‌کند و باب جدیدی در روند انتصاب مدیران را گشودیم تا دامنه انتخاب وسیع می‌شود.

بطحایی با اشاره به آثار مثبت این سامانه تصریح کرد: همه افرادی که شایستگی لازم برای مدیریت مدارس دارند امکان اعلام حضور خواهند داشت و امکان بروز و ظهور در آموزش و پرورش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرایندی در انتخاب و انتصاب مدیران وجود دارد و گروهی متخصص با گفتگویی علمی به انتخاب مدیران ‌می‌پردازند تا در نهایت شایسته ترین فرد برگزیده شود.

شایسته سالاری با سیستم جدید به طور کامل انجام نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با این سامانه شایسته سالاری به طور قطع اجرا نخواهد شد، اظهار کرد: سال های سال به دنبال این شایسته سالاری هستیم و با این سامانه در جهت اجرایی شدن شایسته سالاری عمل کردیم.

بطحایی بیان کرد: افتخار من و همکاران شروع این کار است هرچند می دانیم کار خیلی بزرگی نیست اما این کار را شروع کردیم و به تدریج اشکالات را رفع می کنیم و دامنه آن را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یک میلیون فرهنگی در آموزش و پرورش با توان و فهم بالا داریم، گفت: چرا نباید این افراد خود را کاندیدا کنند تا به مشکلات مزمن آموزش و پرورش رسیدگی کنند؛ مشکلاتی که آموزش و پرورش را زمین گیر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اجازه دهیم هر کسی که توان دارد وارد شود و یقین دارم با گسترش این جریان گره آموزش و پرورش باز شود و چالش های زیادی در پیش داریم. باید تلاش کنیم این حرکت مسیر اصلی خود را طی کند و گروهی که قرار است مصاحبه کنند به طور حقیقی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این مسیر به تدریج  باید پله اول برای شایسته گزینی در آموزش و پرورش باشد و روز به روز تقویت شود.

باید مسیری برای بهبود نظام آموزش و پرورش ایجاد شود

بطحایی با اشاره به اینکه باید مسیری ایجاد کنیم تا عاقبت آن بهبود نظام آموزش و پرورش و اداره آن باشد، گفت : امیدواریم مهر ۹۷ آموزش‌هایی موثر و مثبت از زبان متولیان سامانه انتخاب و انتصاب مدیران بشنویم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش گستردگی بالایی دارد و باید این حرف ها به گوش معلمان برسد، تصریح کرد: رسانه ها در این زمینه نقش بسزایی را ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین ناپایداری‌های جوی در استان کرمان به‌صورت افزایش ابر، بارش باران در مناطق مستعد استان تداوم دارد و این سامانه بارشی در جنوب کشور تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین، ادامه خواهد داشت

پنجشنبه ۳۰ فروردین در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

در بعد از ظهر جمعه، ۳۱ فروردین در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین آسمان تهران امروز ۲۹ فروردین صاف تا کمی ابری خواهد بود در بعضی ساعات‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد داشت و در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6080486

دیگر خبرها

  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • فرهنگ و آداب و رسوم هورامان شایسته معرفی به جهان است
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم
  • انتصابات در شهرداری قزوین بنا به شایسته سالاری و تخصص نیست