Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:42:32 GMT

روسيه خواستار تقويت ارتش سومالي است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۶۷۸۰

روسيه خواستار تقويت ارتش سومالي است

خبرگزاري آريا-وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد کشورش از جامعه بين المللي مي خواهد تدابيري را براي تقويت ارتش سومالي و نيروهاي اتحاديه آفريقا در اين کشور اتخاذ کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، سرگئي لاوروف گفت نيروهاي اتحاديه آفريقا در سومالي همچنان حامي اصلي دولت سومالي در مقابله با گروه تروريستي الشباب محسوب مي شوند ؛ گروهي که سراسر منطقه را تهديد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود با توجه به شرايط کنوني در سومالي ، موضع روسيه مبتني بر آن است که جامعه بين المللي بايد همچنان تدابيري را براي تقويت ارتش سومالي و نيروهاي اتحاديه آفريقا در اين کشور اتخاذ کند.
لاوروف همچنين به اوضاع در منطقه شاخ آفريقا اشاره کرد که اختلافات ارضي و چالش هاي بزرگ امنيتي از جمله تروريسم ، راهزني دريايي و جرائم مرزي همچنان در اين منطقه ادامه دارد .
به گزارش خبرگزاري ايتارتاس از مسکو ، وي افزود عوامل فوق علت اصلي افزايش هزينه هاي نظامي در اين منطقه محسوب مي شود و روسيه از ديرباز از شيوه هاي مسالمت آميز ، سياسي و ديپلماتيک براي حل اين چالش ها حمايت کرده است و تقويت نيروها در منطقه شاخ آفريقا و ديگر نقاط جهان ممکن است نگراني هاي شديدي را به دنبال داشته باشد زيرا منابع عظيم اختصاص داده شده به اين امر مي تواند براي اهداف اجتماعي ، اقتصادي و بشردوستانه استفاده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اولاف شولتس صدراعظم آلمان، با الویت خواندن تاسیس اتحادیه بانکی اروپا خواستار همگونی بیشتر در بازار‌های مالی در سراسر منطقه شد.
اتحادیه بانکی، طرحی است که پس از بحران مالی برای متمرکز کردن نظارت بر وام دهندگان بزرگ در بانک مرکزی اروپا طراحی شده است.
با این حال، آلمان با عنصر اصلی این طرح، یعنی حمایت از سپرده‌ها مخالفت کرده است. لیندنر وزیر دارایی آلمان خواستار پیشرفت در اتحادیه بازار سرمایه برای بهبود امکانات مالی کسب و کار با تمرکز بر ابزار اوراق بهادار، ادغام دارایی‌ها باهدف بسته بندی مجدد و فروش آنها به سرمایه‌گذاران شد.

دیگر خبرها

  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • رئیسی: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد / تاکید ژنرال عاصم منیر بر جلوگیری از به خطر انداختن روابط دو کشور
  • تقویت همکاری‌ قوای مسلح،صلح و ثبات را برای ملت‌های ایران-پاکستان و منطقه به ارمغان می‌آورد
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد