Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه دامنه گفت: عمل به اقتصاد مقاومتی مانند توجه به بنگاه های زود بازده، ارائه تسهیلات واقعی به واحدهای تعطیل، فرهنگ سازی استفاده از تولیدات ملی، جلوگیری از قاچاق کالا،مدیریت ارز به نفع تولید و… مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ناصر صابری در گفتگو با دیار اقوام ضمن اشاره به اهمیت تامل در آنچه طی یکسال گذشت اظهار کرد: سال ۹۶، سال پر فراز و نشیبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطع نظر از تاکید اسلام بر مرور حوادث و رخدادها و جبران مافات، عقل نیز حکم می کند تمام آحاد مردم و مسئولان با مرور یکساله این فراز و نشیب ها، گامی در جهت تجربه اندوزی و عبرت گیری بردارند.

حجت الاسلام ناصر صابری در مورد دلیل نامگذاری سال ها توسط رهبر انقلاب گفت: حرکت یک جامعه مکتبی آرمانخواه، لغو و بیهوده نیست. لذا برای آینده خود برنامه ترسیم می کند، هدف ها را مشخص، چالش ها و تهدیدات را معین و فرصت ها را مایه امید خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: طی سال های اخیر، اقتصاد شاه بیت نامگذاری ها بوده است و این نشان می دهد که هم نیاز ما و هم نقطه آسیب رسانی دشمن ما از این ناحیه است و باید سنگرهای مستحکمی را بنا کنیم.

سال 96 سال پر التهابی بود

وی با اشاره به سالی که پشت سر گذاشتیم گفت: فضای حاکم بر کشور در سال ۹۶ فضای پر التهابی بود. سوانح طبیعی از خشکسالی، زلزله و سیل و… و حوادث ریلی و هوایی و دریایی و نیز از طرفی مشکلات معیشتی، گرانی ها، بیکاری ها و فسادهای اقتصادی، اخبار اختلاسها و حقوق های نجومی و فاصله طبقاتی غیر منطقی و.. همه و همه حجم انبوهی از ناامیدی و یاس را به جامعه پمپاژ می کرد بطوری که مردم از شنیدن خبر کشف اختلاس جدید خسته شده و کار بجایی رسید که برخی خبرگزاری های ارزشی و دلسوز جامعه کمپین خبر خوب و… براه انداختند تا قدری از این آتش دردهای نهفته جامعه را التیام بخشند.

حجت الاسلام صابری افزود: باید در چنین فضایی منصفانه و عاقلانه پیش رفت و از هم گسیختگی پیکره جامعه به نفع هیچکس نیست. مردمی که خوب پای این درخت تنومند نظام ایستادند و برایش هزینه کردند.

وی با بیان اینکه البته نباید چشم خود را بر برخی کوتاهی ها و حتی خیانت ها و حاشیه روی ها ببندیم ادامه داد: متاسفانه عده ای در مسئولیتی که می توانستند و می توانند این آلام را التیام بخشند در صدد حاشیه سازی برای پوشاندن قصور و یا… برآمدند.

وی افزود: ورود در حریم هایی که تابوشکنی بوده وهست. بازی با اعتقادات مردم، سرگرم کردن جامعه و محافل خبری و رسانه ها و مسائل دسته چندم مثل کنسرت در شهرها، حمایت از فلان خواننده فاسق، عصمت ائمه و نقد آن ها، ولایت ائمه بر مردم و مقبولیت و مشروعیت حکومت و… حتی حریم شکنی به ساحت مقدس ائمه اطهار علیهم السلام و حواشی از این دست که آرشیو اخبار و ذهنیت مردم مویّد آن است.

باید کاری از جنس کارهای انقلابی انجام داد

امام جمعه دامنه عنوان کرد: باید کاری کرد از جنس کارهای انقلابی و بدون اغراق و به دور از تعصب باید بگوییم مسئولان در زمینه اقتصادی و معیشتی کارنامه قابل قبولی ندارند، نه دولتی ها و نه مجلسی ها و نه قضایی ها و سهم دولت در این قصور بیش از همه است.

وی با توجه به شعار سال گفت: اقتصاد مقاومتی-تولید و اشتغالی که این روزها در حوزه داخلی هیچ رنگ و بویی از آن ندارد. واردات بی رویه، سستی و رانت و اهمال در جلوگیری از قاچاق کالا، عدم برنامه مدون دراز مدت در خصوص اشتغال پایدار و بی توجهی به کانون های تولید و کارآفرینی و بی ثباتی در بازار ارز  از معضلات مدیریت های خواب آلود مدیران شصت ساله غیرانقلابی است.

وی در مورد حوزه برون مرزی گفت: دلبستن بیش از حد تصور به عواید موهوم و نداشته برجام، روزنه امید همراه با التماس به سرمایه گذاری خارجی اروپایی ها در حوزه هایی که اندک ریسکی که منافعشان را به خطر اندازد آن ها را بی تعهّد کرده صحنه را خالی می کنند و نمونه های آن را در صنعت هواپیمایی، پتروشیمی، نفت و گاز پارس جنوبی، خدمات فنی مهندسی و.. امروز شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: نداشتن برنامه و دیپلماسی پیگیر برای بدست آوردن بازارهای منطقه ای به طوری که به عنوان مثال آمریکا، ترکیه و عربستان به عنوان مسبّبان جنایات منطقه در سوریه و عراق و افغانستان امروز بازار چند ده میلیونی آن را قبضه کرده اند! آیا اینها فرصت هایی بوده که ما خلق کرده و دیگران میوه آن را چیدند.

حل مشکلات با عمل به اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام صابری با تأکید بر اینکه علاج کار در اقتصاد مقاومتی است گفت: توجه به بنگاه های زود بازده، ارائه تسهیلات واقعی به واحدهای تعطیل، فرهنگ سازی استفاده از تولیدات ملی، جلوگیری از قاچاق کالا، مدیریت ارز به نفع تولید نه به نفع دولت در تامین کسری ارز و از طرف دیگر توجه و اتّکاء به ظرفیت های داخلی در سرمایه گذاری و دل نبستن به امدادهای بیرونی همراه با تلاش در تصاحب بازارهای منطقه ای (اقتصاد درون زا و برون گرا) از این موارد است.

وی درمورد وظیفه مردم نیز گفت: باید فرهنگ کار و کار و کار، فرهنگ مصرف و پرهیز از اسراف، فرهنگ خرید و حتی فرهنگ تولید در مردم تغییر کند.

وی در پایان افزود: استفاده از کالای داخلی تا حد امکان، نگرش مثبت عاری از تعصبات به مشاغل غیر دولتی و کار تولیدی، روی آوردن به خلاقیت های نوین تولید و استفاده از امکانات موجود در بومی سازی مشاغل در هر منطقه از این موارد است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین، گفت: شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم یک راهبرد اجرایی برای همه اقشار مردم و مسئولان است که با تحقق آن مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، کریم عباسی در نخستین جلسه این معاونت ضمن تشریح و تبیین محورهای شعار سال که توسط مقام معظم رهبری اعلام شده، اظهار داشت: اگر چه فعالیت‌های بسیار خوب و مثبتی در حوزه تولید و چرخه اقتصاد در کشور صورت گرفته، ولی بیان مستمر این مهم در سال‌های اخیر توسط معظم‌له نشان از اهمیت استمرار، تلاش و نیاز به ایجاد دگرگونی در حوزه تولید و علم کشور است.

وی افزود: افکار عمومی و مردم باید نتایج فعالیت تولیدی و تحقق راهبرد سال را در عملکرد مسئولان لمس کند، چرا که ریشه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌الملل در تحقق شعار سال است و این مهم با مقوله علم قابل رفع شدن است و این موضوع نشان‌دهنده ارزش علم و عالم است.

معاون علمی و پژوهشی سپاه استان قزوین، خاطرنشان کرد: بی‌تردید برای هر پدیده در عالم هستی یک سیر تکامل قابل تصور است و اگر استعدادها و ظرفیت‌های موجود در جامعه به شکل صحیح به‌کارگیری شود می‌توان به جهش تولید دست یافت و نتایج شیرین آن را در کشور حس کرد.

عباسی به دستاوردهای جشنواره علمی جهادگران علم و فناوری این معاونت در استان قزوین اشاره کرد و افزود: این جشنواره تنها به یک همایش ختم نمی‌شود و برگزاری جشنواره علمی آغاز یک حرکت علمی در استان است که به همین منظور دبیرخانه این جشنواره فعال بوده و زمینه ساز فعالیت های جشنواره آتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: سعی ما در معاونت علمی و پژوهشی در راستای شعار سال؛ شناسایی ظرفیت های مردمی و نیازهای مسئولان و ایجاد ارتباط بین این دو حوزه است تا بتوانیم گام اصلی را برای سربلندی و اعتلای جمهوری اسلامی ایران برداریم.

گفتنی است، در این جلسه هریک از مسئولان علمی نواحی و اقشار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در سال گذشته پرداخته و در خصوص برنامه‌های سال جدید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان