Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@01:55:25 GMT

فعالیت 258 مدیر کنترل کیفیت در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۷۲۷۳

فعالیت 258 مدیر کنترل کیفیت در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل امروز در جلسه کمیته فنی مدیران کنترل کیفیت در اردبیل اظهار داشت: در حال‌حاضر 258 مدیر کنترل کیفیت به منظور کنترل و بهبود کیفیت و ایمنی محصول و از سویی دیگر به منظور بهبود رضایت مشتری در واحدهای تولیدی و خدماتی استان اردبیل فعالیت دارند که از این تعداد 150 نفر مرد و 108 نفر بانوان هستند که الزامات کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی را نظارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در تامین کیفیت بسیار حائز اهمیت بوده و در همین رابطه نقش کلیدی دارد افزود: تامین کیفیت در تولید کالاها ضمن اینکه جلب رضایت مشتری و حقوق مصرف‌کنندگان را به همراه دارد باعث می‌شود کالای داخل سهم مناسبی از ظرفیتهای بازار داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه جلوگیری از تولید محصول مغایر با استاندارد مربوط از وظایف مدیر کنترل کیفیت است تصریح کرد:  مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی باید به منظور ارتقاء علمی مدیران کنترل کیفیت سالانه حداقل 16 ساعت دوره آموزشی متناسب برای آنها برنامه‌ریزی کنند چرا که استفاده از استانداردها در فعالیتهای کشور به ویژه بخشهای اقتصادی و اجتماعی جامعه نیازمند افرادی آموزش دیده است.

علایی ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به عنوان مجریان استانداردسازی این قابلیت را خواهد داشت تا ضمن کارآفرینی برای آنها میزان مشارکت جامعه در فعالیتهای اقتصادی افزایش یابد و با استانداردسازی، رونق کسب و کار در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به ضرورت برخورداری از تنوع و کیفیت بالا در بحث تولیدات داخل استان افزود: وابستگی صادرات به بازار یک یا دو کشور مطلوب نبوده و نباید بازار صادراتی و تولیداتی اردبیل به دلیل نبود تنوع و کیفیت مطلوب به یک یا دو کشور محدود گردد که در همین زمینه به منظور بهبود صادرات استان می‌بایست به بازارهای جهانی توجه داشته و نسبت به استانداردسازی محصولات تولیدی و همچنین ارتقای تنوع و کیفیت توجه لازم را داشت.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: از مهمترین سرمایه‌های انسانی و علمی قابل توجه بکارگیری استعدادهای بالقوه و بالفعل و نیروی انسانی کشور،  در امر تدوین، اجرا و نظارت بر استانداردها است.

انتهای پیام/ع

رونق کسب و کار در جامعه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی

مدیرکل استاندارد استان مرکزی از نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی استان مرکزی خبر داد. - اخبار استانها -

سیدسعید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به نظارت بر کیفیت محصولات خام کشاورزی استان، اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، طرح بازرسی و نمونه برداری از محصولات خام کشاورزی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان مرکزی انجام شد.

وی افزود: نظارت استاندارد بر مواد غذایی از مزرعه تا سفره را شامل می‌شود و در تمامی مراحل زنجیره تامین غذا، استانداردهای ملی وجود دارد و این سازمان براساس قانون در طول مسیر، کنترل و پایش را برای بهره‌مندی مردم از غذایی سالم و مطلوب دارد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی تصریح کرد: استانداردها با هدف ایمنی، بهداشت، سلامت عمومی و حمایت از حقوق مصرف کننده تدوین می‌شود و در این بین غذا جایگاه ویژه‌ای را در محور استانداردسازی دارد.

میرنظامی عنوان کرد: در این طرح از انواع مختلف شامل پرتقال، سیب، لیمو (ترش و شیرین)، انواع فلفل، موز، کاهو، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار و پیاز از مراکز عرضه شهرستان اراک به طور تصادفی نمونه‌برداری، خریداری و جهت آزمایش به آزمایشگاه تخصصی مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع شد.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت ایمنی، بهداشت و سلامت عموم جامعه؛ آزمون های نیترات، فلزات سنگین (سرب و کادمیوم) و باقیمانده سموم آفت کش‌ها بر روی نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه تخصصی انجام و نتایج به این اداره کل ارسال خواهد شد، نتایج این آزمون‌ها به ارگان‌ها و مراجع ذی‌ربط جهت اقدامات بعدی ارجاع خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: کشاورزان استان مرکزی می‌توانند با اخذ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی در صادرات محصولات کشاورزی استان نقش موثری ایفا کنند، این در حالی است که سال 1402 تعداد 2 مورد پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در استان مرکزی صادر شده است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران