Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون مهندسي، پژوهش و فناوري وزير نفت، از تعريف 30 پروژه به ارزش حدود 6 ميليارد دلار در بخش نگهداشت و افزايش توليد نفت خبر داد و افزود: اين پروژه ها در سه سطح قراردادي 50 تا 300 ميليون دلار واگذار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «حبيب الله بيطرف» امروز (شنبه) در دومين کنگره بين المللي اکتشاف و توليد، افزود: با اجراي طرح هاي نگهداشت و افزايش توليد، شرکت هاي صاحب صلاحيت مورد ارزيابي قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اجراي طرح حمايت از ساخت داخل، گفت: ساخت10 گروه کالايي در کشور دنبال مي شد که بر اساس آن، قراردادهايي با هدف توليد و انتقال فناوري به امضا مي رسد.
بيطرف يادآور شد: در اين مسير، مقاومت هايي وجود دارد که لازم است نگاه ها تغيير کرده و رويکردهاي لازم اتخاذ شود.
وي با تاکيد بر لزوم افزايش کيفيت کالاهاي توليد داخل، گفت: سازندگان بايد کيفيت محصول خود را ارتقا دهند زيرا رقيبان خارجي، همين کالاها را با قيمت پايين تر عرضه مي کنند.
معاون مهندسي، پژوهش و فناوري وزير نفت يادآور شد: براساس سياست هاي وزارت نفت، پس از انتقال فناوري و تقويت ظرفيت ها در مسير اجرا، کارها به بخش داخلي واگذار مي شود.
بيطرف مهمترين اولويت وزارت نفت در برنامه ششم را توسعه ميدان هاي نفت و گاز در قالب قراردادي اي. پي. سي عنوان کرد و افزود: در زمان اجرا، علاوه بر انتقال فناوري، بايد از ظرفيت شرکت هاي ايراني نيز استفاده شود.
معاون مهندسي، پژوهش و فناوري وزير نفت با بيان اينکه در اين قراردادها، بحث انتقال فناوري بسيار مورد توجه است، افزود: سطح تعامل شرکت هاي داخلي و خارجي در قراردادهاي جديد به توانمندي شرکت ها بستگي دارد.
بيطرف با اشاره به عمر بالاي 50 سال برخي تجهيزات صنعت نفت، گفت: از برنامه هاي اصلي اين وزارتخانه، نوسازي و بازسازي تجهيزات بخش بالادستي صنعت نفت است.
به گزارش ايرنا، دومين کنگره و نمايشگاه بين‌المللي اکتشاف و توليد و پنجمين کنگره بين‌المللي صنعت حفاري ايران با هدف بررسي آخرين تحول‌ها و چشم‌انداز آينده طرح‌‎هاي در قالب الگوي جديد قراردادهاي نفتي و الزام‌هاي حضور حداکثري بخش خصوصي در اجرا و مديريت طرح‌هاي نفت و گاز کشور با حضور بيش از هزار نفر از مديران و کارشناسان ارشد حوزه کارفرمايي و پيمانکاري صنعت نفت در مرکز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2022**1070**6075
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه نشست پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ صنایع مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ گفت : عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.

وی گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخیر با وزیر ارتباطات و معاونانش صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می‌کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح‌های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش