Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@14:24:32 GMT

روابط دیرینه داماد ترامپ با قطر فاش شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۷۸۲۴

روابط دیرینه داماد ترامپ با قطر فاش شد

به گفته منابع، شرکت املاک خانوادگی مشاور ارشد کاخ سفید و داماد رئیس‌جمهوری آمریکا چند هفته پیش از بروز بحران دیپلماتیک قطر با عربستان، امارات، بحرین و مصر خواستار سرمایه‌گذاری دولت دوحه شده بود.

ایران آنلاین /منابع مطلع به اینترسپت گفتند چارلز کوشنر، پدر داماد رئیس‌جمهوری آمریکا آوریل با علی شریف العمادی، وزیر دارایی قطر در نیویورک دیدار کرد و خواستار سرمایه‌گذاری دولت قطر در یک برج شرکت‌های کوشنر واقع در منهتن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، این دو مقام و مشاورانشان ۳۰ دقیقه گفت‌وگو کردند و دیدار دیگری هم یک روز بعد در محل برج در خیابان پنجم انجام شد. وزیر دارایی قطر در جلسه دوم حضور نداشت و این معامله هرگز تکمیل نشد. ساختمان خیابان پنجم گل سر سبد تجارت املاک خانواده کوشنر است و سوالات بسیاری را درباره تضاد منافع جارد کوشنر و سمت او در کاخ سفید ایجاد کرده است.

شرکت‌های کوشنر ساختمان مذکور را در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۱.۸ میلیارد دلار خریداری کرد. کوشنر پیش از استعفا از سمتش و پیوستن به دولت ترامپ، طرحی ۷.۵ میلیارد دلاری برای توسعه مجدد این آسمان‌خراش ۴۱ طبقه ارائه کرد و براساس گزارش‌ها، به دنبال سرمایه‌گذار خارجی در این پروژه بود تا از بدهی‌های هنگفتش که ظاهرا ۱.۴۴۸ میلیارد دلار است، بکاهد.

دیدار چارلز کوشنر و وزیر دارایی قطر چند هفته پیش از آن انجام شد که گروهی از کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان، امارات، مصر و بحرین مناسبات دیپلماتیک با قطر را محدود کرده و تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را ببندند. این کشورها دولت قطر را به حمایت از گروه‌های افراطی از جمله القاعده و اخوان المسلمین متهم می‌کنند. کشورهای دیگری هم بعدا به کشورهای تحریم‌کننده پیوستند. با این حال، قطر تمامی اتهامات را رد می‌کند.

در آن زمان ترامپ که تازه از سفر به ریاض بازگشته بود، طرف این چهار کشور عربی را گرفت. عربستان فشارها بر ایالات متحده آمریکا را افزایش داده بود تا اقدامات ادعایی قطر در حمایت از تروریسم را محکوم کند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند

هیات دولت عربستان سعودی امروز (سه شنبه) بار دیگر از جامعه جهانی خواست به مسوولیت هایش درباره متوقف کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در نوار غزه عمل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربستانی، هیأت دولت این کشور همچنین تأکید کرد ریاض از حق ملت فلسطین در زمینه تعیین سرنوشتشان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی نیز هفته گذشته به دنبال وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد ممانعت بر سر این امر به تقویت سرکشی اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی می انجامد.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، به تقویت سرکشی رژیم اشغالگر اسرائیل و ادامه نقض قوانین بین المللی بدون وجود هیچ عامل بازدارنده ای در این زمینه کمک می کند و هیچ گونه کمکی به برقراری صلح نخواهد کرد.

وزارت خارجه عربستان همچنین تأکید کرد: بار دیگر از جامعه جهانی می خواهیم به مسوولیت هایش در زمینه توقف تجاوزگری اشغالگران اسرائیلی به غیر نظامیان در غزه، حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت شان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس بر اساس طرح صلح عربی و قطعنامه های بین المللی ذیربط عمل کند.

با گذشت ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در این باریکه در گزارشی اعلام کرد: پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ نفر در جرگه شهیدان و مفقودان هستند. از این تعداد، اسامی ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر به عنوان شهید در مراکز پزشکی ثبت شده است.

این گزارش با دسته بندی شهدای یاد شده آورده است: در طی این ۲۰۰ روز، ۱۴ هزار و ۷۷۸ کودک بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند و ۳۰ نفر از کودکان نیز به دلیل گرسنگی جان خود را از دست داده اند. در همین مدت، ۹ هزار و ۷۵۲ نفر از زنان نوار غزه نیز بر اثر حملات ددمنشانه ارتش رژیم اسرائیل به شهادت رسیده اند. صهیونیست ها در طی این مدت ۴۸۵ نفر از کادر درمان، ۶۷ نفر از کارکنان هلال احمر و نهادهای امدادی و ۱۴۰ نفر از خبرنگاران را هدف قرار داده و به شهادت رسانده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • یوونتوس، قهرمانی اینتر در سری آ را تبریک گفت + عکس