Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای روستای دشت امام بندرعباس با بیان اینکه در سطح روستا حدود 25 کیلومتر لوله آب نیاز دارد که اداره آب عدم تخصیص اعتبار را بهانه می کند، گفت: بیش از 100 تیر برق جهت اصلاح و توسعه در روستای دشت امام نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده؛ روستا به عنوان بخش عظیمی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور به شمار می رود که در روستاها عوامل و منابع ارزشمندی مانند عوامل انسانی، منابع طبیعی و اقتصادی به عنوان ذخایر استراتژیک کشور وجود دارند که در پیشرفت جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعال سازی روستاها می تواند کمک قابل توجهی به تامین امنیت اجتماعی کند و همچنین سبب کاهش حجم فراوان ناملایمات اجتماعی و در آخر منجر به کاهش پدیده مهاجرت روستا -شهری می شود.

اقدامات و تلاش های اندک و غیرمنسجم مسئولان طی این سال ها برای خدمت رسانی به روستائیان و کشاورزان در این زمینه تاثیر چندانی نداشته و حتی موجب فقر نیز شده لذا خدمت رسانی و اجرای برنامه های مبارزه با فقر باید متکی بر راهبرد مشخصی باشد.

در استان هرمزگان بخش زیادی از جمعیت فقیر و محروم در نواحی روستایی سکونت می کنند، بنابراین روستائیان و کشاورزان این استان بیش از افراد دیگر جامعه به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات جهت تامین نیازهای ضروری خود و رهایی از فقر مطلق نیازمند هستند.

مردم یک روستا در انتظار سند مالکیت

محمد سالاری، شورای روستای دشت امام بخش مرکزی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: روستای دشت امام در سال 63 با اسکان حدود ٧٠ خانوار عشایر و پراکنده توسط بخشداری مرکزی بندر عباس تشکیل شد و امکاناتی نظیر آب، برق و مدرسه به اهالی اختصاص داده شد.

شورای روستای دشت امام بیان کرد: از سال 77 بنیاد مسکن هرمزگان به منظور صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی بدون کارشناسی و استعلام از ادارات ذیربط اقدام به اجرایی طرح تفکیکی و واگذاری قطعات به اشخاص در دستور کار قرار داد.

سالاری افزود:با اجرای طرح ساختار کلی روستا تغییر کرد و خیابان و کوچه جدید در سطح روستا مدنظر قرار گرفت و کلیه شبکه آب شرب و برق داخل قطعات قرار گرفت که نیاز مبرم به جابه جایی داشت.

وی تصریح کرد: از آنجایی که طرح شهرک سازی در روستا طبق نقشه اجرا شد مردم رضایت دارند اما از اینکه بنیاد مسکن اداره آب و برق کارهای خود را به طور دقیق و کارشناسی شده انجام ندادند گلایه مندند.

شورای روستای دشت امام گفت: سابقه نامه نگاری پیگیری رفع مشکلات از زمان آبادی این روستا تاکنون موجود است و وضعیت روستا از نظر آب، برق و صدور سند نابسامان است به دلیل نبودن امکانات اکثریت مهاجرت می کنند.

بهانه آبفا برای 25 کیلومتر لوله گذاری

سالاری یادآور شد: بخشی از مشکلات موجود به فرسودگی شبکه ها در روستا بر می گردد که در سطح روستا حدود 25 کیلومتر لوله آب نیاز دارد و اداره آب عدم تخصیص اعتبار را بهانه می کند.

وی اظهار کرد: روستای دشت امام در چندین نقطه دارای شکستگی لوله های آب شرب شده که این امر سبب تجمع آب در محل  و ادامه این روند ضمن پرت آب باعث افزایش احتمال ورود آلودگی به شبکه آب شرب می شود که نیازمند بهسازی است

نیاز روستا به 100 تیر برق

شورای روستای دشت امام با اشاره به اینکه شبکه‌های برق روستای دشت امام نیازمند اصلاح و تامین اعتبار است، بیان کرد: بیش از 100 تیر برق جهت اصلاح و توسعه در این روستا نیاز است.

سالاری با بیان اینکه موج مهاجرت در روستاهای دشت امام به دلیل محرومیت‌ها و مشکلات مذکور به راه افتاده است، افزود: حدود 100 واحد مسکونی به دلیل نبودن امکانات رفاهی رها شده است.

روستای دشت امام با جمعیتی بالغ بر 1000 نفر در 20 کیلومتری بخش مرکزی بندرعباس واقع شده که شغل اغلب اهالی این روستا کشاورزی و دامداری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مهندس محمد کریمی گفت دولت سیزدهم مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت‌ و آبادانی روستاها ۱۰۰۰۰ (ده هزار) روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه ، نصب اتاقک برق ، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده است.

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا ، اجرای ۱۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن ، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز ، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و...

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را پنجاه میلیارد ریال معادل پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

قابل ذکر است، روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

گفتنی است، در این آیین بهره برداری آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ، سرهنگ رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ، حاج آقا زمانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ، ذیلایی فرماندار ‌کیار و دیگر مسئولین استانی و محلی و مردم مهمان نواز کهن دژ حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900035

دیگر خبرها

  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد