Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در راستای صیانت از اراضی ملی بستر رودخانه ها و با پیگیری های صورت گرفته اولین سند تفکیکی رودخانه ها در کشور با تلاش وپیگیری شرکت آب منطقه ای کردستان  و اداره منابع  آب شهرستان دیواندره صادر شد.

ولید خالدیان مدیر منابع آب شهرستان دیواندره در این رابطه گفت: برابر ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و تبصره های ذیل آن بستر انهار طبیعی، کانال های عمومی و رودخانه ها اعم از فصلی و دائمی در اختیار حکومت اسلامی و توسط کارشناسان وزارت نیرو تعیین و وظیفه حفاظت و صیانت از آن ها نیز بر عهده شرکت آب منطقه ای به نمایندگی از این وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قطعا  اخذ سند برای اراضی واقع در بستر رودخانه ها این وظایف را تسهیل و موجبات جلوگیری از سو استفاده افراد را به انحا مختلف فراهم می آورد و رسیدگی به تخلفات را نیز در مراجع قضایی سرعت می بخشد.

خالدیان بیا کرد: متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل عدم پیگیری لازم در سراسر ایران از سوی شرکت های آب منطقه ای، ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری بنام وزارتخانه جهاد کشاورزی نسبت به اخذ سند برای این اراضی نیز اقدام و به واسطه اینکه در قوانین این وزارتخانه امکان واگذاری دائم اراضی برای کاربری های مختلف به افراد وجود دارد در نتیجه ضمن ایجاد ناهماهنگی، جان و مال مردم نیز در معرض خطر قرار می گرفت فلذا در سال 94 تفاهم نامه ای  فی ما بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تنظیم که می بایست بر اساس بندی از آن اسناد منابع طبیعی ماخوذه برای بستر رودخانه ها اصلاح و تفکیک و بخشی از این اراضی که در بستر رودخانه ها واقع است سند آن به نام وزارت نیرو صادر شود.

خالدیان بیان کرد: خوشبختانه برای بار اول در ایران با همکاری بسیار مناسب دستگاه های متولی و پیگیری جدی اداره منابع آب دیواندره این مهم اتفاق و اولین سند تفکیکی برای بستر رودخانه ها صادر گردید و در کنار این اصلاحات برای مابقی اراضی واقع در بستر که تداخلی با اسناد سایر ادارات ندارد اسناد مالکیت صادر خواهد شد.

وی در پایان از رونمایی اولین سند تفکیکی بستر رودخانه قزل اوزن دیواندره ،اسناد منابع طبیعی و آبخیزداری و تغییر مالکیت به نام شرکت آب منطقه ای کردستان به نمایندگی وزارت نیرو با حضور مسئولان در محل فرمانداری دیواندره خبرداد.

گفتنی است، در راستای تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که مقرر می دارد؛ "سازمان ثبت اسناد و املاک کشور" نسبت به کسر حدود بستر رودخانه ها، انهار، تالاب ها از اسناد صادره برای اراضی ملی و دولتی اقدام و ضمن صدور سند مالکیت به نام جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت نیرو از صدور هرگونه سند جدید برای سایر اشخاص در محدوده های مذکور جلوگیری کند.

از این جهت اداره منابع آب دیواندره پس از دو سال کار کارشناسی و پیگیری مجدانه در تاریخ 28 / 11 / 96  موفق به اخذ اولین سند تفکیکی اراضی بستر رودخانه ها از اسناد منابع طبیعی و آبخیزداری  شد و در ادامه برای سایر پلاک ها نیز این اسناد صادر می شود.

انتهای پیام/م

رونمایی اولین سند تفکیکی بستر رودخانه قزل اوزن دیواندره

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد

فرهاد ثنائی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اقدام توسط امور اراضی اردبیل نمونه بارزی از کار جهادی است که در این بین جهاد کشاورزی استان اردبیل در سال جهش تولید با مشارکت مردم تمام تلاش خود را برای تحقق برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در اردبیل به کار بسته است.

وی خاطرنشان کرد: در اولین جلسه بررسی عملکرد واحدهای ثبتی و مدیریت‌های امور اراضی استان ها که در ساختمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد شهرستان های اردبیل، نیر و گرمی رتبه های اول تا سوم کشوری و شهرستان مشگین شهر رتبه هفتم را در بین بیش از ۵۰۰ شهرستان احراز کردند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل با بیش از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و یک میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی از استان های برتر کشوری در زمینه کاداستر اراضی می باشد.

ثنائی بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی و ۲۷ درصد اراضی کشاورزی کاداستر و دارای سند تک برگی شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: وسعت کم قطعات در اراضی کشاورزی، کوهستانی بودن منطقه و تعلل چندین ساله در تعیین تکلیف اراضی خالصه از جمله مشکلات صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان اردبیل است.

ثنائی بیان کرد: ارائه راهکارهای مناسب و همکاری دستگاه‌های ذیربط سبب جهش و پیشرفت چشمگیر در صدور اسناد اراضی کشاورزی در طی ۱۸ ماه اخیر شده است.

وی گفت: پاسخ دهی سریع و دقت بالا و همچنین ارائه راه حل های و ابتکارات نوین در بررسی پرونده ها و رفع مشکلات متقاضیان دریافت اسناد اراضی کشاورزی از جمله موارد موثر در سنجش و انتخاب مدیریت امور اراضی استان اردبیل به عنوان مدیریت برتر کشوری بوده است.

کد خبر 6100900

دیگر خبرها

  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • ۹۹.۵ درصد اراضی ملی کشور دارای سند است
  • ۵۴ درصد اراضی کشاورزی کشور حدنگاری شد
  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • تعیین تکلیف بزرگترین پرونده ثبتی کشور پس از نیم قرن
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود