Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای حداقل دستمزد کارگران افزایش ۱۴.۵ درصدی در نظر گرفته شده که باز هم با توجه به نرخ تورم، افزایش ناچیزی است.

عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: شاخصه های عدالت در جامعه باید برقرار باشند؛ در مسائل اقتصادی طبقه متوسط جامعه عملا در حال حذف شدن و جامعه نیز تنها به دو گروه فقیر و غنی تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: نیازمند شفافیت بیشتر در ساختار اقتصادی کشور هستیم تا از بروز پدیده های همچون؛ حقوق های نجومی، پرونده موسسات مالی غیر مجاز و شکل گیری پرونده های فساد اقتصادی برای همیشه جلوگیری کنیم و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل اصلی حاکم نشدن عدالت اقتصادی در سطح جامعه وجود تبعیض در میزان حقوق و دستمزد هاست،  باید به سمتی برویم که نیروهای شاغل در سازمان ها و ادارات که به صورت پیمانکاری یا قراردادی در کنار نیروهای رسمی مشغول خدمت هستند از مزایا و حقوق و دستمزد متناسبی برخوردار شوند.

عامر کعبی با اشاره به لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری افزود: در این زمان بخش عمده نیروهای شاغل سازمان ها و ادارات، به صورت پیمانکاری یا قراردادی با اختلاف حقوقی چند میلیون تومانی مشغول خدمت هستند، در همین راستا برای بهبود حقوق کارگران، لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه میزان خط فقر در سال ۹۶ دو میلیون و پانصد هزار تومان است، تصریح کرد: متاسفانه بخش عمده ای از کارکنان با حقوق یک میلیون تومان در حال خدمت هستند. برای حداقل دستمزد کارگران افزایش ۱۴.۵ درصدی در نظر گرفته شده که باز هم با توجه به نرخ تورم، افزایش ناچیزی است؛ افزایش حقوق ها باید متناسب با واقعیات اقتصادی جامعه باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا چکشیان در حاشیه نشست تبیین برنامه های هفته کارگر درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران گفت: افزایش حقوق دستمزد در شرایط تورمی ممکن است مطلوب جامعه کارگری نباشد ولی باید دقت داشته باشیم که افزایشی که در حوزه دستمزد کارگری در سه سال دولت سیزدهم صورت گرفته بسیار بیشتر از افزایشی بوده که در حوزه کارمندی صورت گرفته است.

وی افزود: دولت و وزارت کار قطعا با این دغدغه وارد شده‌اند که بهبود وضع معیشت کارگران صورت گیرد ولی موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی سیاستهای کلان اقتصادی باعث می شود آنطور که اعضای شورای عالی کار می خواهند اتفاق نیفتد.

چکشیان خاطرنشان کرد: مقایسه میانگین افزایش حقوق در این سه سال نسبت به باقی دوره‌ها و خیلی از سال‌ها و بقیه گروه‌ها مثل کارمندی حتما بیشتر بوده است با این حال دستمزد کارگران نیاز به بهتر شدن دارد و در شورای عالی کار این دغدغه را دارند که چه خدماتی را پیگیری کنند که بخشی از این کمبود را جبران کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حال کارگران خوب است!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد