Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:30:36 GMT

با دست خالی نمی‌توان به جنگ تفنگداران رفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۹۸۶۷۳

با دست خالی نمی‌توان به جنگ تفنگداران رفت

رئیس فدراسیون اسکی گفت: برای اینکه بتوانیم در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به زیرساخت‌ها و راه‌اندازی تکنولوژی در اسکی کشور توجه ویژه‌ای کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعبدی افتخاری  رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری پیش از برگزاری مسابقات قهرمانی اسکی آلپاین آسیا در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اساسی ترین شاخصه های توسعه ورزش میزبانی رقابت ها می باشد، ما نیز تلاش خود را خواهیم کرد تا هم از حیث سخت افزاری و نرم افزاری به شاخصه های استاندارد در سطح دنیا نزدیک شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رقابت های قهرمانی آسیا در پیست اسکی دربندسر گفت: برای اولین بار است که مسابقه ای در این سطح در کشور ایران برگزار می شود. ۱۰ کشور قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، افغانستان، چین تایپه، کره جنوبی، تاجیکستان، ازبکستان، مغلوستان، هند و ایران با ۷۰ ورزشکار مرد و ۲۵ اسکی باز خانم در این رقابت ها شرکت کرده اند. از ستاد برگزاری این مسابقات مسئولان محلی، وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش استان تهران، عوامل پیست اسکی دربندسر، فرمانداری، راهداری، شهرداری ها، پیشکسوتان، بزرگان، عوامل فنی و رسانه برای کمک به برگزاری این رقابت ها تشکر می کنم. میزبانی این رقابت ها کار بسیار بزرگی است و قطعا نیاز به همدلی دارد.

رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: رقابت های قهرمانی آسیا در سه روز برگزار می شود که امیدواریم ورزشکاران ما با توجه به شرایط میزبانی و آشنایی با پیست دربندسر به نتایج خوبی دست پیدا کنند. تیم ملی بزرگسالان آقایان و خانم های ایران و همچنین تیم های جوانان و یک تیم منتخب از شهرنشینان برای کسب تجربه در این رقابت ها شرکت می کنند.

وی در خصوص بحث مالی برگزاری این میزبانی تصریح کرد: تفاهم نامه ای با پیست دربندسر منعقد کرده ایم که این پیست تمام هزینه برگزاری مسابقات را متقبل شده است و متوجه شدیم در روند کاری هم موفق به جذب اسپانسر شده اند.

افتخاری با بیان اینکه برای این میزبانی با محدودیت زمان مواجه شدیم، گفت: اگر زمان مسابقات به عقب می افتاد هم المپیک تحت الشعاع قرار می گرفت و هم در برگزاری مسابقات برخی بی نظمی ها به وجود می آمد. ورزشکاران ما از المپیک زمستانی زودتر بازگشتند تا پس از چند روز استراحت تمرینات را برای حضور موفق در این رقابت ها از سر بگیرند. در فضای مسابقات قطعا وقتی شرایط ایده آل فراهم باشد شانس کسب مدال بالاتر می رود. اسکی بازان ما یک گام از دیگران جلوتر هستند چون در این پیست تمرین کرده و با اسکی روی برف آن آشنا هستند. به ویژه در مارپیچ بزرگ و کوچک به فکر کسب سکو در رقابت های قهرمانی آسیا هستیم.

وی ادامه داد: برای پله پله بالا رفتن در اسکی باید به زیرساخت ها و تکنولوژی توجه خاصی شود کشورهای صاحب نام در المپیک زیرساخت های روز دنیا را دارند و در شرایطی ایده آل تمرین می کنند. اسکی بازان ما در روز اول المپیک زمستانی با برودت هوا مواجه شدند، شرایط مثل شطرنج و کشتی نیست که در رقابت یا برنده می شوی یا بازنده در اسکی باید به حفظ سلامت ورزشکار هم توجه شود. برف طبیعی با شرایط یخ کاملا متفاوت است. شک نکنید اگر ورزشکاران ما مثل فروغ عباسی یا محمد کیادربندسری کمی دیگر مسابقه می دادند به نتیجه بهتری دست پیدا می کردند. عباسی ۲۵ ثانیه بهتر از المپیک سوچی نتیجه گرفت و محمد کیادربندسری هم در مارپیچ کوچک به خصوص در مانش دوم خیلی بهتر کار کرد. باید بگذریم که با دست خالی به جنگ تفنگداران رفت. نهایت تلاشی که کردیم یک ماه حضور در اتریش بود و ۹ روز اسکی در لیگ ایران و تمرین در ترکیه تنها اردوی بازیکنان ما بود.

افتخاری با بیان اینکه اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به سه موضوع توجه کنیم، افزود: ابتدا باید زیرساخت ها و تکنولوژی را به کشورمان بیاوریم. پیست هایی همچون شمشک و دیزین ظرفیت خوبی در این زمینه دارند، دومین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که دانش روز دنیا را به ایران بیاوریم، این کار از مدت ها قبل آغاز شده است و چند مربی مطرح خارجی برای آموزش به استعدادهای پایه به ایران آمدند نباید تنها به کسب سهمیه المپیک قناعت کنیم اسکی بازان ما داشته هایشان را در المپیک رو کردند و قطعا اسکی می تواند در آینده حرف هایی برای گفتن داشته باشد. توجه داشته باشید که فدراسیون اسکی متولی زیرساخت ها نیست و تنها در بحث نرم افزاری می تواند اقداماتی انجام دهد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است

آروین نجفی بازیکن تیم ملی اسکیت درباره وضعیتش اظهار کرد: امسال ۲ دوره مسابقات انتخابی داشتیم که مرحله اولش در اراک برگزار شد و من توانستم مقام اول اسکیت  ماده ۲۰۰ متر جوانان را کسب کنم و دور دوم در ۲۰ اردیبهشت ماه در مجموعه آزادی برگزار خواهد شد که امیدوارم مقام خوبی را کسب کنم.

او افزود: متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که به دلیل استاندارد نبودن پیست‌ها در هر دوره از مسابقات مجبوریم که از چرخ نو استفاده کنیم و با توجه به اینکه هزینه چرخ نو برای ورزشکاران بالاست و تقبل این هزینه‌ها واقعا سخت شده است. همچنین شرایط خوابگاه و غذا در اردو‌های تیم ملی  سطح بسیار پایینی دارد. علاوه بر این، لغو مسابقات هم هزینه‌هایی برای ورزشکاران دارد و امیدوارم  مسئولان بتوانند این مسائل و مشکلات را حل کنند تا بتوانیم در کنار هم به پیشرفت اسکیت کمک کنیم و شادی را رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • رقابت‌های بین المللی دوومیدانی دبی| دست تفتیان از کسب مدال خالی ماند
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • کسب ۶ مدال ورزشکاران قم در رقابت‌های شنای جانبازان و توان یابان کشور
  • نجفی: استاندارد نبودن پیست‌ها برای ورزشکاران هزینه‌بردار است