Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: قریب به ۶6 هزار عنوان کتاب در ۲۳۰ غرفه از ناشران داخلی و اقلیم کردستان عراق در هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان عرضه می شود.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، جلال قلعه‌شاخانی روز شنبه در نشست با اهالی‌رسانه کردستان از برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی در استان خبر داد و گفت: هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان با حضور ناشرین کشوری و استانی و نیز ناشرین اقلیم کردستان روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه در سنندج برپا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ۶۲۸ ناشر ثبت نام شده در سطح کشور ۳۳۸ تن برگزیده شدند، افزود: قریب به 66 هزار عنوان کتاب در ۲۳۰ غرفه از ناشران داخلی و اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه عرضه می شود.

قلعه شاخانی از چاپ ۲۸۰ عنوان کتاب از نویسندگان استانی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این تعداد عنوان با ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب توسط ناشرین استان چاپ و منتشر شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی عنوان کرد: با اینکه میانگین چاپ یک‌هزار و ۲۴۰عنوان کتاب در استان نسبت به میانگین‌کشوری در وضعیت مطلوب تری است اما با ظرفیت های فعلی استان همخوانی ندارد که بایستی چنین رویکردی مورد بازخوانی قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به حضور ۱۴ ناشر استانی در نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان، افزود: بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب شامل ۴۱ هزار و ۹۰۰ جلد از ناشرین استانی در نمایشگاه حضور دارد.

قلعه شاخانی همچنین از حضور ۱۴ ناشر کتاب از اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: از این تعداد ناشر دو هزار و ۷۱۸ عنوان کتاب با دربرگیری ۴۱ هزار و ۸۵۵ جلد عرضه می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهداف برگزاری این نمایشگاه نیز گریزی زد و گفت: ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، بالا بردن میزان سطح آگاهی و دانش جامعه، توسعه فرهنگی و ایجاد موج آفرینی در حوزه کتاب، ارتباط و تعامل مستقیم ناشرین با مردم و در نهایت توزیع مناسب و متعادل کتاب در سطح کشور از جمله راهبرد های ملاک عمل از برپایی این نمایشگاه تلقی می شود. 

به گفته قلعه شاخانی، برپایی چنین نمایشگاهی با توجه به نزدیکی پایان سال و همسویی با خرید محصولات، در نقش آفرینی و حضور در سبد خانوار ها موثر واقع می شود.

شایان ذکر است، هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان از سیزدهم لغایت هجدهم سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی سنندج پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان