Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی از راه‌اندازی کارگروه حمایت از تولید خراسان رضوی خبر داد. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان اظهار داشت: تمامی این واحدها و بنگاه‌های اقتصادی بسترهای لازم برای فعال سازی مجدد را دارا می باشند که باید در این راستا برنامه ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کارگروهی برای حمایت از تولید راهاندازی شده و با همراهی دستگاه قضایی تلاش بر راه اندازی مجدد این بنگاه‌های اقتصادی است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در این میان برخی از این واحدها نیازمند تغییراتی اساسی در نوع مدیریت، بازاریابی و ارتقاء سطح تولیدات یا تجهیزات تکمیلی و خط تولید جدید است.

رشیدیان افزود:  تعدادی نیز باید از نظر تکنولوژی و تجهیزات تولیدی به طور کامل بازسازی و نوسازی شوند و برخی هم شرایط خوبی برای فعالیت دوباره دارند اما به دلیل قیمت تمام شده بالای کالاها، قادر به رقابت در بازارهای بین المللی نیستند و باید برای آن چاره اندیشی شود. 

وی با تأکید بر این که با راه اندازی مجدد این واحدها، ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به اقتصاد و اشتغال استان فراهم می‌شود، گفت: هر چند این واحدها به دلیل عدم امکان بازپرداخت وام‌‌ها و تسهیلات به تملک بانک ها درآمده اند اما بر خلاف تصور هیچ یک از آنها، بدهی مالیاتی و بیمه‌ای به دستگاه‌های مختلف ندارندو آماده واگذاری هستند.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: اگر سیستم بانکی نیز پای کار بیاید، این واگذاری و فعالیت مجدد به نفع آنهاست و واحدها به سرعت می‌توانند وارد چرخه فعالیت شوند.

رشیدیان با بیان اینکه ممانعتی برای ورود بانک‌ها به حوزه واگذاری و فعال سازی این واحدها وجود ندارد، افزود: اولویت نخست ما در واگذاری این واحدها صاحبان اصلی آنها و بعد سایرین هستند.

وی تصریح کرد: در این میان شرایط واگذاری این واحدها نیازمند اصلاحاتی است تا با تسهیل این شرایط رغبت و تمایل متقاضیان برای ورود به این عرصه افزایش یابد و بدین منظور پیشنهاداتی را از طریق شورای هماهنگی بانک‌ها، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان و نیز استانداری به تهران ارائه کرده ایم .

 استاندار خراسان رضوی گفت: از جمله این پیشنهادات تغییر و کاهش رقم آورده متقاضی با عنوان پیش پرداخت از 20 درصد "ارزش واحد" به 5 تا 10 درصد و نیز افزایش مدت باز پرداخت اقساط ( مابقی ارزش واحد تولیدی) به جای 5 تا 10 سال به 15 سال است، ضمن آنکه واگذاری آنها به قیمت کارشناسی انجام شود .

رشیدیان خاطر نشان کرد: در عین حال واحدهای دیگری نیز هستند که همچنان با مشکلات متعددی مواجه اند اما رویکرد استان و دولت و دستگاه قضایی بر فعالیت و رونق آنها متمرکز شده و همین امر موجب شده تا تملک آنها توسط سیستم بانک به حداقل رسیده و در راستای فعال نگه داشتن آنها تلاش نماید .

انتهای پیام/ ت

R41347/P1336/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است

مهدی اله‌پور گفت: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۷۳ نشانگر هوای سالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۹۱ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای اغلب ۲۳ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط سالم تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود