Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمار معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی بیشترین داوطلبان کنکور ۹۷ خراسان رضوی، خواهان امتحان در رشته‌های مرتبط با علوم تجربی هستند. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ استانها خراسان رضوی نظرات

رضا صابری تولایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در کنکور سال 96، بیش از 31 هزار و 604 نفر از استان خراسان رضوی شرکت کردند که  از این تعداد 17 هزار و 605 نفر خانم و 13 هزار و 999 نفر آقا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این که هنوز آمار دقیق شرکت ‌کنندگان کنکور 97 از سوی سازمان سنجش اعلام نشده ادامه داد: طبق آخرین آمار استانی در رشته تجربی 18 هزار و 41 نفر، در گروه علوم انسانی 10 هزار و 116 نفر، در گروه ریاضی هفت هزار و 244 نفر، در رشته هنر 309 نفر و در گروه معارف 142 نفر دانش‌آموز شرکت کننده در کنکور 97 از استان خراسان رضوی داریم.

وی با بیان این که مجموعاً حدود 36 هزار نفر دانش آموز از استان خراسان رضوی در کنکور 97 شرکت خواهند کرد در مورد حوزه‌های کنکور در استان بیان کرد: تعیین حوزه‌های کنکور در استان‌ها از طریق آموزش عالی انجام می‌گیرد و هر ساله 10 تا 12 حوزه در شهرستان ها تحت مدیریت اداره کل آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

صابری با اشاره به این که در سال گذشته بیش از 80 هزار دانش آموز مشمول طرح هدایت تحصیلی شدند گفت: 41.11 درصد از این تعداد دانش آموز به سمت رشته‌های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شدند و مابقی در رشته‌های نظری ادامه تحصیل دادند.

وی عنوان کرد: با این اقدام موفق شدیم تعداد دانش‌آموزان رشته تجربی استان را دو درصد کاهش دهیم و در سال جاری نیز در نظر داریم روند نزولی تعداد دانش آموزان رشته تجربی را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: در مقایسه آماری، سال گذشته 38.6 درصد دانش‌آموزان استان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش رفتند که در سال جاری این رقم به 41.11 درصد رسیده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی از رشد چهار درصدی دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان خبر داد و افزود:میانگین کشور در اجرای طرح هدایت تحصیلی 38 درصد می‌باشد و استان خراسان رضوی در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام/ ت

R41347/P1336/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه ساز در ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای خراسان رضوی توقیف شد.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود: ۵۷ دستگاه از این خودروهای حادثه ساز توقیف شده مربوط به مشهد است.   وی اضافه کرد: همچنین دیروز مرتکبان ۱۴ هزار و ۵۰۸ تخلف راهور در استان خراسان رضوی جریمه شدند که سه هزار و ۸۸۷ مورد از این تعداد تخلف حادثه ساز است.   جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: روز گذشته ۱۱۹ فقره تصادف جرحی در شهرهای استان رخ داد که ۱۱۹ نفر در این سوانح مصدوم شدند.   وی ادامه داد: ۴۹۷ فقره تصادف خسارتی نیز در این بازه زمانی رخ داد که ۳۹۸ فقره از این تعداد مربوط به مشهد است.   اسدنژاد گفت: سرعت بالا، مکالمه با تلفن همراه و توجه نکردن به جلو از مهمترین دلایل وقوع سوانح رانندگی است.   روزانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کند.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی
  • کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور از فردا دوشنبه توزیع می شود
  • وزش باد گرد و غبار را وارد خراسان رضوی کرد