Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ ساختمان مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای از بی نظیرترین سالن های اجلاس کشور به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف " اصفهان، نصف جهان" است، چرا که شکل نیم کره بودن آن نماد "نصف جهان" و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن با  نقش سقف مسجد شیخ لطف‌اله ، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 طرح GRC این مرکز، اولین طرح (بتن مسلح به الياف شيشه) در کشور است.

بیست و سوم تیر سال 1389،هيأتي از دولت براي جانمايي ساخت سالن اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد وارد اصفهان شدند. حالا اين اصفهان بود که بعد از كيش و شيراز، منتخب ساخت اين مركز در كشور شد. البته قرار هم بود تا ۱۰۰ ميليارد تومان همان اول از سوي دولت به اين طرح  اختصاص يابد تا روند اجرا با سرعت بيشتري پي گيري شود؛ ولی با اختصاص یک پنجم اعتبار از سوي دولت ، به علت  كمبود منابع مالي اجراي طرح به كندي پيش رفت تا اين مركز براي برگزاري اجلاس سران  در شهریور سال 1391آماده نشود.

البته اگرچه این سالن در تهران ساخته و اجلاس در آنجا برگزار شد؛ اما اصفهان فرصت را مغتنم دانست تا این شهر از وجود چنين مرکزي براي برگزاري ساير برنامه هاي بين المللي بي بهره نماند.
از اين رو اين مرکز در كنار تغيير كاربري، نامش هم به مركز همايش هاي بين المللي امام خامنه اي تغيير يافت.

لزوم ساخت مرکز همایش های بین المللی در نصف جهان

اصفهان قطب صنعت کشور بویژه درصنایع ذوب آهن ،فولاد، پتروشيمي و فرآورده هاي نفتي همچنين مهد هنرمندان است از سویی دیگر نزدیكي به تهران به لحاظ عبورومرور، مرکزیت کشور و ده ها مزيت ديگر دلایلی بر انتخاب كلانشهر اصفهان به عنوان محل احداث اين مرکز است.

با توجه به اهمیت شهر اصفهان و وجود دوره های تاريخي شاخص و بناهاي عظيم و شاهکارهاي معماري در دوره هاي مختلف، زمان آن فرارسيده بود تا يک حركت عظيم معماري با احداث يك ابرسازه با ويژگي هاي منحصربه فرد، همساز با بافت و فرهنگ تاريخي توأم با مدرنيته ونيازهاي كنوني جامعه به وقوع پيوندد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه  همه امکانات مرکز همايش هاي بين المللي امام خامنه اي مطابق با استانداردهای روز دنیا احداث می شود گفت: ساخت این مرکز در زمینی به مساحت 72 هکتار  با اعتبار 450 میلیارد تومان سال 1390 آغازشد.

ایرج مظفر افزود: دولت به تعهد خود مبنی بر پرداخت 100 میلیارد تومان اعتبار برای احداث مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای عمل نکرد و همچنان همان 20 میلیارد تومان پرداختی دولت بوده است.

وی ادامه داد: بیش از 200 میلیارد تومان برای ادامه احداث مورد نیاز است که در صورت تحقق بودجه، تا دوسال آینده آماده بهره برداری است.

علی مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان دربازدیدی که از روند اجرای این طرح داشت گفت: بايد به تأمين منابع مالي این مرکز  به عنوان يكي از المان‌هاي شاخص در توسعه استان توجه ویژه ایی شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان می گوید:  ۱۶ طرح در زیر مجموعه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای با اشتغال مستقیم 250 نفر در حال اجراست.

روند احداث مركز همايش هاي بين المللي اصفهان مطابق با استانداردهاي جهاني

این مرکز از سه بخش مجزا شامل سالن اصلی همایش ها، مجموعه تجاری و هتل تشکیل شده است.

سالن اصلي مرکز در زمینی به وسعت سه هزار و 100 مترمربع در مرکز نیمکره در در طبقه همكف به صورت پارلماني و دو طبقه براي جايگاه تماشاگران و خبرنگاران با ظرفيت  هزارو 200 نفر پيش بيني شده است.

يک سالن چند منظوره نیز با ظرفیت هزارو 600 نفر ويژه نشست هاي استاني همچنين براي پذيرايي در حال ساخت است.

سالن سينما و تئاتر با ظرفيت 550 نفر،سالنی به ظرفیت 600 نفر برای برگزاری نمایشگاه، 24 باب دفتر اداری با پیشرفت 66 درصد و هشت دستگاه خانه ایرانی در این مجموعه در دست احداث است.

در کنار سالن اصلی و فرعی، یک مرکزتجاری با وسعت 205 هزار مترمربع و هتل پنج  ستاره ۱۲ طبقه ای احداث می شود.

پارکینگ مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای هم به مساحت 31 هزار مترمربع ظرفیت  800 دستگاه خودرو را دارد.

نمای ساختمانی این مکان، مدور شش طبقه است و برای ساخت این مجموعه از اسکلت فلزی با سیستم پیچ و مهره به  وزن سازه چهار هزار تن استفاده شده و هیچگونه جوشکاری در آن به کار نرفته است به طوریکه در سال 1392 به عنوان  سازه برتر کشور معرفی شد.

مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای با فناوری های استاندارد روز دنیا در حال اجداث و تاکنون سه  لوح تقدیر برای سازه اصلی، سقف و رعایت موارد ایمنی دریافت کرده است.

مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در شرقی ترین نقطه اصفهان و مجاور بزرگراه کمربندی شرق اصفهان واقع است.

نگارنده: سیده پروین امامی

برابری سازه ها با سازه های موجود دنيا + آلبوم برابری سازه ها با سازه های موجود دنيا + آلبوم برابری سازه ها با سازه های موجود دنيا + آلبوم برابری سازه ها با سازه های موجود دنيا + آلبوم برابری سازه ها با سازه های موجود دنيا + آلبوم برابری سازه ها با سازه های موجود دنيا + آلبوم برابری سازه ها با سازه های موجود دنيا + آلبوم

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلبوم عکس از فراری اس‌ اف۹۰ استراداله

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هجدهمین سالگرد آیت الله یثربی در کاشان
  • روایت آیت الله خامنه‌ای از چگونگی آشنایی‌شان با حاج احمد آقا
  • افزایش چهار برابری جرائم ابلاغی کارفرمایان متخلف در استان
  • اختصاص بیش از ۳۵۰ سازه تبلیغاتی شهر اصفهان به ماه مهمانی خدا
  • بیش از ۳۵۰ سازه تبلیغاتی شهر اصفهان به ماه مهمانی خدا اختصاص یافت
  •  توانمند سازی بیش از ۵ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی
  • خاطره جالب علیرضا خمسه از توسل مادرش به امام رضا برای به دنیا آوردن او (فیلم)
  • یک آلبوم چشم نواز برای طرفداران BMW
  • آلبوم عکس از فراری اس‌ اف۹۰ استراداله
  • یک آلبوم دل انگیز برای طرفداران BMW