Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: از سال ۹۴ تا ۹۶ یک ریال اعتبار به مقابله با زوال بلوط در لرستان اختصاص نیافته است. ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، شیرزاد نجفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: هر ساله از 15 اسفند تا 15 فروردین به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وسعت استان لرستان حدود 2 میلیون و 832 هزار هکتار است، افزود: متولی حدود 2 میلیون و 102 هزار هکتار از آن سازمان جنگلها و مراتع است؛ 12 پارک جنگلی و 5 نهالستان در لرستان وجود دارد و امسال نیز مقرر شده که نهالستان‌های گرمسیری در منطقه پلدختر احداث شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در لرستان به ازای هر نفر 6900 متر است، عنوان کرد: این مقدار نسبت به میانگین سرانه فضای سبز در کشور و حتی در جهان بیشتر است.

وی بیان کرد: مقدار بارندگی در کشور 400 میلیارد مترمکعب است که 310 میلیارد متر مکعب آن در مناطق کوهستانی بوده و درصد کمی از مقدار بارندگی ها جذب سفره‌ها آب زیرزمینی می‌شود.

نجفی با بیان اینکه تاکنون 12 نقطه سیل خیز در لرستان شناسایی شده است، تصریح کرد: احداث بندهای خاکی برای مقابله با سیل در لرستان یکی از اقداماتی است که در دستور کار ما قرار دارد و تاکنون نیز در این راستا چند بند خاکی احداث کرده‌ایم.

وی با اشاره اینکه امروزه دو چالش جدی در منابع طبیعی وجود دارد، گفت: یکی از این چالش‌ها گرم شدن هوای کره زمین و تغییر اقلیم است و دیگری نیز بحران آب و مصرف 85 درصد آبهای زیرزمینی در کشور است که یک بحران جدی برای کشور و استان به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با تاکید بر اهمیت امر درختکاری خاطرنشان کرد: جنگل‌ها در کشور سالانه بیش از 8 میلیون تن کربن را جذب می‌کنند که اگر بخواهیم این کار را از راه های دیگر انجام دهیم، نیازمند یک هزینه زیادی است اما درختان این کار را برای ما بصورت رایگان انجام می‌دهند.

وی اظهارداشت: در سال 89 بیماری زوال بلوط در بین جنگل‌های بلوط استان شایع شده بود که برای مقابله با آن یک اعتبار تعیین شد اما در سال 94 با بارندگی‌هایی که رخ داد موضوع زوال بلوط نیز فراموش شد و از سال 94 تا 96 یک ریال اعتبار در این راستا به استان تخصیص داده نشد.

نجفی افزود: در راستای مقابله با آتش سوزی‌ها در استان لرستان نقاط مستعد آتش سوزی شناسایی شد و با کمک به‌کارگیری از 460 دیده بان و استفاده از دستگاه‌های جدید برای مهار آتش سوزی توانستیم مقدار آتش سوزی را 72 درصد کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: امسال 1581 نفر در زمینه  تخریب و تصرف اراضی ملی شناسایی شده و با آنها برخورد شده است و بیش از 300 هزار هکتار خلع ید در اراضی ملی داشتیم؛ در این راستا 45 هزار نفر همیار طبیعت جذب شد و در زمینه توسعه 100 هکتاری بام لرستان نیز اقداماتی انجام دادیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان  تصریح کرد: امسال نیز 28 طرح آبخیزداری در دستورکار داریم و این در حالی است که انجام پروژه‌های آبخیزداری اهمیت زیادی برای ما دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال 12 میلیارد تومان خسارت از اقداماتی که شرکت‌های مختلف به جنگل‌ها و اراضی استان می‌زنند به خزانه واریز شده است، خاطرنشان کرد: تنها 10 درصد این خسارت‌ها به استان تخصیص داده است.

انتهای پیام/ح

R41450/P1357/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند