Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 3 هزار مدرسه تحت پوشش این سامانه قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: تا پیش از این، فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس محدود به شناخت مدیران آموزش و پرورش مناطق بود اما در حال حاضر همه کسانی که شایستگی لازم را دارند می‌توانند در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به روند انتخاب مدیران اشاره کرد و ادامه داد: شرایط این افراد تطبیق داده می‌شود و پس از آن دعوت به مصاحبه می‌شوند و تیمی تخصصی، مصاحبه لازم را انجام داده و افراد امتیازبندی می‌شوند و بر اساس امتیاز، افراد شایسته انتخاب می‌شوند.

بطحایی افزود: با اجرای چنین روشی اولاً توقع درست همکارانی که اظهار می‌دارند توانایی اداره مدارس را دارند، برآورد می‌شود و دوم اینکه انتخاب افراد اصلح گسترده می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از اجرای آزمایشی این سامانه، این روند در حوزه آموزش و پرورش منطقه و پست‌های مختلف و نیز در ادارات کل تسری پیدا می‌کند تا ادامه انتخاب به گستردگی یک میلیون فرهنگی باشد.

* ۲۶ درصد اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در انتخابات هیأت امنا شرکت کردند

وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم مشارکت فرهنگیان در انتخابات هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: بخشی از این علت را در این موضوع می‌دانم که تا کنون چنین انتخاباتی وجود نداشته و در ابتدای کار دارای نواقصی است؛ البته 26 درصد از اعضا در این انتخابات شرکت کردند که این مقدار شرکت قابل پذیرفتن است.

وی اضافه کرد: امیدوارم این تجربه برای سال‌های آینده مورد استقبال بیشتری قرار گیرد.

* مدارس غیردولتی آزمون پذیرش در پایه هفتم را متوقف کنند

بطحایی در خصوص برگزاری آزمون‌های پایه هفتم در برخی از مدارس غیردولتی اظهار داشت: از دلایل این موضوع، آن است که این مصوبه هنوز ابلاغ نشده و مدارس غیردولتی منتظر ابلاغ آن هستند اما از آنها توقع داریم که آزمون پذیرش در پایه هفتم را متوقف کنند.

وی بیان داشت: یک تا 3 مدرسه غیردولتی بسیار بزرگ به بنده رسماً نامه نوشتند که آمادگی استقبال از حذف آزمون را داشته و آزمون خود را متوقف کرده‌اند.

* به سمت ایجاد مدارس مجتمعی حرکت می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ایجاد مدارس مجتمعی گفت: یکی از نکاتی که در سند تحول مطرح است، این است که مدارس مجتمعی‌ اداره شوند که آثار مثبتی دارد و به این سمت می‌رویم اما مهم‌ترین مانع فضای آموزشی ماست که در این خصوص آمادگی ندارد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر در نقشه‌های ساختمان مدارس به سمت ایجاد مدارس مجتمعی پیش می‌رویم اما مانع جدی در این خصوص ساخت و سازهای مدارس است که به ما اجازه تجمیع را نداده است.

* انتخاب مدیر مدارس غیردولتی تابع سامانه انتصاب مدیران مدارس نیست

بطحایی در خصوص انتخاب مدیران مدارس غیردولتی از طریق سامانه انتخاب مدیران مدارس متذکر شد: این سامانه برای مدارس دولتی است و در مدارس غیردولتی فرآیند انتخاب مدیر در قانون‌های مدارس آمده و تابع این سامانه نیست.

وی در خصوص تدریس مدیران مدارس در ساعات آموزشی و امتناع برخی مدیران، بیان داشت: دستور ساماندهی این موضوع را اواخر فروردین سال آینده ابلاغ می‌کنیم اما تدریس مدیر و معاون بحثی تخصصی است و در این دستورالعمل گفته‌ایم که مدارسی که چنین شرایطی دارند باید مدیر و معاون تدریس داشته باشند و وقتی این دستورالعمل ابلاغ خواهد شد یقین دارم مدیران تمکین خواهند کرد.

* مخالف افزایش تعداد دروس امتحانات نهایی هستیم

وزیر آموزش و پرورش در خصوص حذف کنکور سراسری افزود: دو جلسه در این خصوص برگزار شده و با وزارت علوم همسو هستیم و امیدواریم جدول زمانبندی را به سرعت تهیه و منتشر کنیم.

وی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان یادآور شد: ما مخالف افزایش تعداد دروس امتحانات نهایی هستیم اما بحث ما با سازمان سنجش کشور این است که اگر نمرات امتحانات نهایی مستقیم در آزمون ورودی دخالت بالا داشته باشد قابل بررسی بوده و در حال بررسی آن هستیم.

* دانش‌آموزان حوصله کتابخوانی و داستان‌سرایی ندارند

بطحایی در خصوص فعالیت مؤسسات مختلف برای موضوع داستان‌نویسی دانش‌آموزان در ایام نوروز، گفت: اگر این موضوع منتج به مهارت و تقویت مهارت دانش‌آموزان شود از آن استقبال می‌کنیم اما اگر این موسسات داستان‌های آماده در سی‌دی تهیه کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند، حتماً با آن برخورد کرده و جلوگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان با مشکلات وحشتناکی روبه‌رو هستند و حوصله کتابخوانی و داستان‌سرایی ندارند و ما می‌خواهیم با این کار این خلأ را پر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص انتخاب معلمان در هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان و وجود تخلفاتی در این خصوص خاطرنشان کرد: یک سری  تخلفاتی صورت گرفته و در حال حاضر گروهی در حال دنبال کردن این تخلفات هستند.

وی ادامه داد: شواهدی نیز به دست آمده و آرای آن فردی که با این روش انتخاب می‌شود، باطل می‌شود و این موضوع در دو استان اتفاق افتاده است که با همکاری پلیس فتا نیز ردیابی شده و IP متخلف پیگیری شده است.

بطحایی در خصوص اجرای طرح شهاب گفت: بحثی در این خصوص داریم که فکر می‌کنم تا پایان سال این موضوع را تشریح خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۹۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود